• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Legewiel
    längtar93 skrev 2015-08-06 08:50:16 följande:
    Vad betyder den lilla blå saken på den 25/8?
    NC beräknar att du kommer att få ÄL den dagen. Dagen kan flyttas beroende på de tempvärden och ev. ÄL-test som du lägger in i appen.
  • sommarblomma1

Har en jobbig värk i svanken! Hoppas att detta beror på en ev grav, är på äl + 5 och om ägget redan fästs så Kansle det inte är en omöjlighet? Man blir duktig på att analysera minsann haha

• längtar93
    sommarblomma1 skrev 2015-08-06 09:05:56 följande:

Den betyder ägglossning :)

Tack för svar ????
  • nepe
    Legewiel skrev 2015-08-06 08:03:42 följande:

Jo här i min lilla stad finns ingen gyn utan det blir till att ta kontakt privat eller till sjukhusen i grannstäderna då...men jag hoppas förstås att det inte ska behövas!

Jag har förstått att kosten kan påverka PCOs ganska mycket, ännu en sån sak man borde ta tag i ;) Vi äter mycket glutenfritt här hemma eftersom dottern behöver det, men jag ogillar annars rena dieter och skulle ha svårt att lämna bort en massa saker. Jag är inte överviktig heller, men förstås vet ju alla att socker är rena giftet åt kroppen...svårt det där! Äta nyttigare är ju aldrig fel!

Tack för lyckönskningarna, jag hoppas också det ska gå bra för alla som längtar och väntar!

nepe; välkommen hit! Ladycomp funkar väl också så att man mäter tempen varje morgon, finns det några stora skillnader mot NC? :)

Jag tror inte att det är några jätteskillnader, man för inte in några mätningar i en app utan allting finns sparat i den lilla termometerdatorn. I övrigt tror jag det är ganska samma! När jag köpte ladycomp så verkade säkerhetsmarginalen högre än på NC och hade fler år av studier med kliniska tester. I dagsläget skulle jag lika gärna kunna köpa NC. Och våra diagram ser olika ut, jag har inte alls lärt mig tolka diagrammen så bra som ni =)
  • längtar93
    längtar93 skrev 2015-08-06 09:09:20 följande:

Tack för svar ????

Hade juh gjort en glad gubbe, inte frågetecken
  • marol

Sedan mensen, fram till äl och även nu efter äl har min temp legat mycket lägre denna månad än tidigare månader, är inte över strecket ännu trots två dagar sedan äl, den ökar visserligen nu dag för dag men ej över linjen. Vet inte vad det kan bero på riktigt att jag legat lägre i temp än innan?! Å sen om det är bra eller dåligt eller rent av inte har någon påverkan alls.

Hoppas på högre temp i morgon!

• Lova123

Då sjönk tempen i morse och nu hälsade Tant Röd på. Då är det bara till att ladda om för september!

• Sajocawa

Jag fattar ingenting av min kurva.. Den är verkligen helt knäpp.. Ser ju inte alls ut som allas andra gör! :( Känns så hopplöst redan!

• Legewiel
    Sajocawa skrev 2015-08-06 11:34:39 följande:

Jag fattar ingenting av min kurva.. Den är verkligen helt knäpp.. Ser ju inte alls ut som allas andra gör! :( Känns så hopplöst redan!

Har du lagt upp den i tråden redan? Kan du annars försöka klistra hit den så vi får titta? Tempar du samma tid varje morgon?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles