• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • EkoS

Hej alla, hoppas någon kan hjälpa mig.

Den här månaden gick min temp från ca 36,43 till 36,35 efter mens. Brukar ligga runt 36,0 efter mens. Någon som vet varför det kan bli så?

• ecmov

Nu börjar jag bli less på riktigt. BIM+10 och negativt test imorse. Temp fortfarande hög.

• Ahlmen
    sommarblomma1 skrev 2015-08-03 06:57:35 följande:
    Har samma "problem" här. Hade tre positiva ältest Tors-lör. NC räknade ut äl till igår men jag är rätt säker på att den var i lördags. Temperaturen har efter det stigit meningar försvann älsymbolen. Varför blir det så? Känns ju som om att både temp och tester bekräftat äl men ändå verkar den inte veta?
    Det hände mig också men efter att jag tempot ytterligare ett par dagar så satte den ÄL där jag visste att den hade varit :)
  • sommarblomma1
    Ahlmen skrev 2015-08-03 11:10:42 följande:
    Det hände mig också men efter att jag tempot ytterligare ett par dagar så satte den ÄL där jag visste att den hade varit :)
    Ok kanske beter sig så då jag ganska nyligen börjat tempa! Å jag har verkligen höga förhoppningar på denna äl! Och oj vad besviken jag kommer bli om det inte tar sig..
  • Ahlmen
    sommarblomma1 skrev 2015-08-03 12:11:45 följande:
    Ok kanske beter sig så då jag ganska nyligen börjat tempa! Å jag har verkligen höga förhoppningar på denna äl! Och oj vad besviken jag kommer bli om det inte tar sig..
    Jag är inne på min andra cykel medan NC så det är säkert så för dig också :) vad jag har förstått så tar det ett par cykler för att NC att lära känna dig och din kropp liksom :)
  • Stardust88

misstänker jag hade ÄL den 30/7 för tempen har legat först precis under baslinjen och de senaste dagarna över baslinjen:) så kul å följa med i kroppens cykel!^^ Så jag kan nog räkna ut själv när nästa mens bör komma, enligt NC den 16/7. Så vi får väl se om det kommer ske som förutspått och om det är någorlunda regelbundet. Förra mensen var den 11/7, så jag ska hålla stenkoll^^ Älska NC!:)

• Ahlmen

Läste någonstans att man kan veta att man haft ÄL när tempen höjs mellan 0,25-0,50 grader :)

• sommarblomma1

BIM-lista:

16/7: Cupcakes,

20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)

27/7: halo83,

30/7: EkoS

3/8: fastfrusen,

8/8: Ahlmen,

8/8: bexx,

11/8: EETAG,

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,