• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-30 09:46:59 följande:

Ehh ägglossning verkar ändå vara på g för så här starkt har jag inte fått innan. Är detta positivt eller nästintill positivt?

phppkKSTl91378.jpg

Det där skulle jag absolut kalla positivt! Kör på nu! :D
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-30 11:12:12 följande:
    Det där skulle jag absolut kalla positivt! Kör på nu! :D
    Ja ikväll blir det ligga haha. Hoppas det inte är försent då men ägget bör väl inte släppa förrän imorgon?
    Om så är fallet blir min bim den 14/8!
  • rebeqqa
    marol skrev 2015-07-30 11:00:31 följande:

NC har säkert inte lärt sig din cykel än eftersom du bara har röda dagar också. Kanske löser det sig efter nästa mens när den kan dra mer slutsatser om hur din kropp beter sig mellan mensarna och då kanske den streckade linjen flyttar sig också.

Det håller vi Tummarna för!
  • ecmov
    limonette skrev 2015-07-30 08:18:25 följande:

Jätte märkligt!

Vilket test var det du använde första gången när de visade svagt och vilket har du använt nu?

Jag har inte testat något förrän idag, och idag var det clearblue plus jag använde.
  • soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-30 11:14:38 följande:
    Ja ikväll blir det ligga haha. Hoppas det inte är försent då men ägget bör väl inte släppa förrän imorgon?
    Om så är fallet blir min bim den 14/8!
    Får du positivt äl-test en dag brukar man säga att äl sker inom 12-24 timmar, får du positiva tester två dagar sker det inom 24-48 timmar så det är ju lugnt vilket som. :)
  • soofa
    EkoS skrev 2015-07-30 12:53:35 följande:

Här kom mensen i dag :(

Nej, vad tråkigt! Tycker vi är många som fått mens nu den senaste veckan - hoppas det går bättre för oss alla i augusti!
  • Stardust88
    Hildaisabell skrev 2015-07-29 22:00:22 följande:

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

jag bor i växjö:)
  • Stardust88

Hej allihopa! så himla spännande att läsa alla era inlägg, det är så trevligt att följa er resa:) Jag kör på prevent just nu, fast med stor barnlängtan så klart :) och jag har ju inte använt NC sådär jättelänge, sen min förra mens förutspådde NC att min ägglossning skulle vara igår, så efter att jag tagit tempen försvann den blå markeringen för ägglossning både i kalendern och i kurvan, varför då? Jag undrar om det är för att min temp inte gick över baslinjen? gårdagens temp låg på 36,18 och min baslinje på 36,40. Fast tempen i morse var på 36.38, så jag får anta att ägglossningen kanske har skett eller kommer ske? Haft lite mensvärksliknande smärtor idag iallafall. :)

• EkoS
    soofa skrev 2015-07-30 14:10:24 följande:
    Nej, vad tråkigt! Tycker vi är många som fått mens nu den senaste veckan - hoppas det går bättre för oss alla i augusti!
    Jaa, det verkar så. Vi får verkligen hoppas!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles