• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Norrlänning86

Kan vara skönt att slippa mäta och testa och slippa känna stressen. Jag har slutat att ta äl tester för får inga utslag fast jag har ägglossning. :p

Men blir inte att börja köra igång bebisverkstaden förren i slutet av augusti då jag och killen inte ses förren i slutet av augusti och har varit skönt att bara ta det lugnt efter missfallet och få känna att kroppen kommit igång efter det. Fast gick fort för kroppen att komma igång, fick ägglossning 2 veckor efter missfallet. :)

frokenasta skrev 2015-07-29 13:54:31 följande:

Vi får hålla alla tummar för augusti. Jag har inte mätt med NC på hela semestern... Men denna veckan någon dag ska ÄL vara. Enligt NC på lördag. Men hoppar ÄL-test denna månad. Försöker vara avslappnad och "inte bry mig så mycket". Ligger om jag känner för det.

• Woodwick

Hej alla! Förlåt att jag varit helt off! Fick min mens i torsdags efter att jag fått ett svagt streck så har varit rätt knäckt :( men nu är mensen över och jag och sambon åkte iväg måndag och tisdag för att ladda upp batterierna för försök nr6...nytt bim är 18 aug.

• Woodwick
    soofa skrev 2015-07-27 22:45:51 följande:

Min mens har kommit igång under dagen. Nästa bim den 25/8, känns som en evighet dit just nu. :/

Va tråkigt att din mens kom! Då kör vi nästa omgång också tillsammans! Tycker också att det är långt till bim men man hinner ju mysa mycket tillsammans under den tiden :)
  • Hildaisabell

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

• rebeqqa

Hej tjejer! Härligt att ni kämpar på även vid motgångar.

Jag tycker att mäta det går bra. Är inne på första månaden utan p-ring och jag har inte märkt av några större förändringar. Jag hade förut oerhört långa blödningsperioder. Och väldigt långa cykler. Jag som är så ny på NC och som haft så krångliga cykler undrar om min temp "beter sig som den ska" ?

Kolla in min kurva är ni snälla.

• EkoS
    rebeqqa skrev 2015-07-29 22:02:05 följande:

Hej tjejer! Härligt att ni kämpar på även vid motgångar.

Jag tycker att mäta det går bra. Är inne på första månaden utan p-ring och jag har inte märkt av några större förändringar. Jag hade förut oerhört långa blödningsperioder. Och väldigt långa cykler. Jag som är så ny på NC och som haft så krångliga cykler undrar om min temp "beter sig som den ska" ?

Kolla in min kurva är ni snälla.

Jag tycker att den ser helt normal ut! När du haft första ägglossningen bör tempen stiga något, och efter det kommer du få mer specifika röda eller gröna dagar :)
  • Norrlänning86

Njut av ledighet och bara ha det gott! :)

Jag bor i Göteborg :)

Hildaisabell skrev 2015-07-29 22:00:22 följande:

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

• halo83

Njut av semester ordentligt nu :)

Jag bor 6 mil norr om Stockholm

Hej tjejer!

• frokenasta

Jag bor i Kalmar :)

Hej tjejer!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles