• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • sommarblomma1
    EETAG skrev 2015-07-29 09:41:13 följande:

BIM enligt NC 11/8. Håller verkligen tummarna för er alla!

Den här tråden är så fin, alla är snälla mot varandra och inget skitsnack! All heder till er som kämpar och inte ger upp. Och när det ändå inte riktigt går som ni vill så är ni glada för andra och alla peppar på varandra. Så skönt att se tycker jag.

En liten fråga, den där streckade linjen. Vad är det med den? Vad betyder den liksom? Jag kanske är trög men jag fattar inte.

Håller med fullt! Är själv ganska ny här och det känns som om att alla bryr sig och tar sig tid att svara och stötta varandra!
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-29 10:19:00 följande:
    Vilken CD är du på? Har du några andra symtom på äl? Annars kan ju äl-testerna ge utslag även vid graviditet..?
    Tyckte bara att flytningarna ändrade karaktär igår och att tappen var väldigt högt upp och öppen. Jag har tidigare kunnat läsa av min kropp tydligt när äl varit men de senaste två månaderna har kroppen lurats massor så vet inte vad jag ska lita på längre. Därför jag började men NC för att tempen ljuger väl ändå inte :) tar ju dock ett tag innan den kan läsa ut något av min cykel.
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-29 10:19:00 följande:
    Vilken CD är du på? Har du några andra symtom på äl? Annars kan ju äl-testerna ge utslag även vid graviditet..?
    Är på dag 37 idag förresten. Min cykel har varit som längst 43 dagar därför tycker jag det är konstigt om äl skulle komma nu. Har köpt hem rosenrot till nästa cykel iaf i försök att korta ner den!
  • snartsnartsnart

Å så spännande!! Håll oss uppdaterade!

ecmov skrev 2015-07-29 05:54:55 följande:

Tack alla!

Tempen var ännu högre idag! Nu sa även NC åt mig att ta ett gravtest.. Gud vad pirrigt det börjar bli. Hoppas testen kommer med posten idag så jag kan testa imorgon, annars springer jag å köper ett på affären ikväll, haha!

• soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-29 10:28:07 följande:
    Är på dag 37 idag förresten. Min cykel har varit som längst 43 dagar därför tycker jag det är konstigt om äl skulle komma nu. Har köpt hem rosenrot till nästa cykel iaf i försök att korta ner den!
    Hur ligger tempen nu då? Har du haft några äl-symtom tidigare under cykeln? Och allra viktigast, har du tagit något gravtest? :)
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-29 10:43:42 följande:
    Hur ligger tempen nu då? Har du haft några äl-symtom tidigare under cykeln? Och allra viktigast, har du tagit något gravtest? :)
    Imorse låg den på 36,32 så ligger ungefär där jag legat innan. Har ju inte så mycket att jämföra med än då jag precis börjat tempa. Nej har inte haft några tydliga älsymptom tidigare denna cykeln mer värk i magen. Känns nästan som om ett ägg kämpat för att släppa men inte lyckats.
    Tog ett gravtest igår som var blankt! Får ta ett imorgon igen om ingen mens dykt upp. Tror dock inte att jag är gravid..
  • soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-29 10:54:53 följande:
    Imorse låg den på 36,32 så ligger ungefär där jag legat innan. Har ju inte så mycket att jämföra med än då jag precis börjat tempa. Nej har inte haft några tydliga älsymptom tidigare denna cykeln mer värk i magen. Känns nästan som om ett ägg kämpat för att släppa men inte lyckats.
    Tog ett gravtest igår som var blankt! Får ta ett imorgon igen om ingen mens dykt upp. Tror dock inte att jag är gravid..
    Okej, då kanske det är ägglossningen som är på gång nu då. Segt med en sådan lång cykel. :/
  • soofa
    BIM-lista:

16/7: Cupcakes,

20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)

27/7: halo83,

30/7: EkoS

3/8: fastfrusen,

8/8: Ahlmen,

8/8: bexx,

11/8: EETAG,

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

16-18/8 Marol,

23/8: Limonette

25/8: soofa

27/8: SessanSessan

Hildaisabell,

ecmov,

sommarblomma1,

Emsaflisaan,

Norrlänning86,

Rebeqqa,

redofördig,

Tr86,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)
  • frokenasta

Vi får hålla alla tummar för augusti. Jag har inte mätt med NC på hela semestern... Men denna veckan någon dag ska ÄL vara. Enligt NC på lördag. Men hoppar ÄL-test denna månad. Försöker vara avslappnad och "inte bry mig så mycket". Ligger om jag känner för det.

soofa skrev 2015-07-28 20:55:04 följande:

Men nej! :/ Tråkigt! Förstår att besvikelsen måste vara extra stor med tanke på det där strecket. Nu siktar vi på augusti!

• soofa
    frokenasta skrev 2015-07-29 13:54:31 följande:

Vi får hålla alla tummar för augusti. Jag har inte mätt med NC på hela semestern... Men denna veckan någon dag ska ÄL vara. Enligt NC på lördag. Men hoppar ÄL-test denna månad. Försöker vara avslappnad och "inte bry mig så mycket". Ligger om jag känner för det.

Okej, det kan nog vara klokt att ta en paus från allt sådant ibland. Jag är mitt inne i mensen just nu och känner att det är de enda dagarna i månaden som jag slappnar av och tänker betydligt mindre på den här bebis-grejen än jag gör annars, ganska skönt. Glad

Hoppas på vår tur i augusti!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles