• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • jinglebells

Stardust88, det kommer tillbaka när den kan bekräfta att du har haft ägglossning beroende på din temp. Och som du säger ska det över baslinjen först. Kör på varannan dag så missar ni inte :)

Följt tråden lite i smyg...

Är inne på tredje månaden med NC och plussade i morse på bim+1 på andra försöket. Min temp sket sig fullständigt, har varit som en jojo upp och ner pga min dåliga sömn. Resultat, röda dagar.

Först var det beräknad ägglossning den 15e juli, tog ett LH som visade negativt. Då försvann ägget i grafen. Enligt mig själv hade det redan skett, kanske typ 13e. Hade då inget lh test tyvärr. Ser en temp ökning då men ej övet baslinjen (tempade första månaden med örontermometer som jag tror är boven till allt eftersom min bas temp är högre än den borde vara). NC märkte ingen graviditet nu utan bara varnade för att min temperatur är ovanligt hög (no shit?) och vid en mätning blev det fullständigt kaos så den trodde jag hade ägglossning den 28e och hela grafen blev helknas! Jag visste att jag var gravid och så var det... mailade NC som hjälpte mig att inaktivera vissa mätningar och då visade den att jag hade ägglossning den 19 juli. Men jag tror verkligen att det var när den först beräknade. Så min poäng, mät för guds skull inte med nåt annat än muntermometer, sätt på den i munnen innan mätning, och även om du sovit dåligt, tempa och inaktivera för då är det lättare att se fel om nåt tokigt skulle hända som för mig... lycka till alla ni som inte plussat än!

• Woodwick

Grattis till plusset och tack för tipsen :)

jinglebells skrev 2015-07-30 22:18:42 följande:

Stardust88, det kommer tillbaka när den kan bekräfta att du har haft ägglossning beroende på din temp. Och som du säger ska det över baslinjen först. Kör på varannan dag så missar ni inte :)

Är inne på tredje månaden med NC och plussade i morse på bim+1 på andra försöket. Min temp sket sig fullständigt, har varit som en jojo upp och ner pga min dåliga sömn. Resultat, röda dagar.

Först var det beräknad ägglossning den 15e juli, tog ett LH som visade negativt. Då försvann ägget i grafen. Enligt mig själv hade det redan skett, kanske typ 13e. Hade då inget lh test tyvärr. Ser en temp ökning då men ej övet baslinjen (tempade första månaden med örontermometer som jag tror är boven till allt eftersom min bas temp är högre än den borde vara). NC märkte ingen graviditet nu utan bara varnade för att min temperatur är ovanligt hög (no shit?) och vid en mätning blev det fullständigt kaos så den trodde jag hade ägglossning den 28e och hela grafen blev helknas! Jag visste att jag var gravid och så var det... mailade NC som hjälpte mig att inaktivera vissa mätningar och då visade den att jag hade ägglossning den 19 juli. Men jag tror verkligen att det var när den först beräknade. Så min poäng, mät för guds skull inte med nåt annat än muntermometer, sätt på den i munnen innan mätning, och även om du sovit dåligt, tempa och inaktivera för då är det lättare att se fel om nåt tokigt skulle hända som för mig... lycka till alla ni som inte plussat än!

• Woodwick

Åh så skönt med sol och bad! Njut ordentligt! :)

Vi bor i Malmö :)

Hildaisabell skrev 2015-07-29 22:00:22 följande:

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

• Stardust88
    jinglebells skrev 2015-07-30 22:18:42 följande:

Tack för svaret:) Dock behöver vi inte varannan dag eftersom vi kör prevent^^ det får bli när lusten faller på, haha! ;)
  • Louise87

Hej hej!

Hoppar in tråden. Använder också NC sen ca 8 mån tillbaka. Har kört lite: Om det går så går det! Och det har inte gått, hehe! Men nu har vi börjat försöka på riktigt. Hoppas på ett plus 8/8. Tycker att NC fungerar bra, men tycker att den nästan alltid flyttar mitt ägglossningsdatum till ett tidigare än vad den första angett.

• Sajocawa

Här är en till från Stockholm :)

Jag börjar tro att jag inte får några utslag alls på äl-test... Hela min äl-vecka har passerat utan positivt en enda gång, bara väldigt svaga streck...

Kan det diffa mellan olika märken? Borde jag testa någon annan variant? Vet ju att vissa aldrig får positiva test trots ägglossning..

• ecmov

Åhhhh jag blir knäpp på detta! BIM+8 idag, tempen fortsätter ligga högt. Testade negativt imorse igen.. Har haft mensvärk sedan i tisdags, men inte den vanliga utan det liksom spänner och molar.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles