• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • marol

Jag har varit riktigt usel på att tempa denna veckan då jag antingen glömt och kommit på det så fort jag klivit upp, typiskt, eller så har jag avbrutit sömnen med att gå upp och kissa vilket gjort att antalet timmar före och efter kisspausen blivit mindre än fyra timmar... suck. Så typiskt för nu måste/vill jag verkligen föra in värden då äl närmar sig. I natt klev jag upp och kissade efter 4,5 timmes sömn så jag tempade då för att vara säker på att få något värde idag, tempen var då 36,29 - låg för att vara mig och känns oanvändbar då jag ej tog tempen vid min vanliga tid. När jag tog nyss när jag vaknade igen så var tempen istället rätt hög, 36,72.... Lite väl skillnad mellan dem värdena. Tempen höjdes väl i och med att jag gick upp en stund. Tänkte först nämligen ta medelvärdet av de temparna men vet inte om det blir rätt då i och med spannet... Vill så gärna lägga in en temp nu igen efter många dagars frånvaro samt att jag vill veta när jag har äl. Ska testa med älsticka idag men inget är ju lika tydligt som tempen. Gillar verkligen nc egentligen men har nu märkt efter några månader att det kanske inte passar mig som nästan alltid kissar en gång på natten :(

• rebeqqa

Jag har inte riktigt förstått om jag haft ägglossning än eller inte?

Går det att tyda det på grafen ?

• marol
    rebeqqa skrev 2015-07-30 09:19:02 följande:

Jag har inte riktigt förstått om jag haft ägglossning än eller inte?

Går det att tyda det på grafen ?

Japp.

Innan äl ligger tempen normalt under den streckade linjen såvida du är frisk och sovit ordentligt etc. Efter äl skett så brukar tempen öka till över linjen. Det är väl basic version av hur det går till
  • snartsnartsnart

Jag börjar tro att jag inte haft någon ÄL den här månaden. Har väldigt låg temp hela tiden och är på CD 16 idag. Kan det vara så tror ni? Suck! Man blir ju så löjligt analytiskt när man så gärna vill. Och jag som skulle försöka att inte tänka på det den här månaden...

• sommarblomma1

Ehh ägglossning verkar ändå vara på g för så här starkt har jag inte fått innan. Är detta positivt eller nästintill positivt?

• Emmissara

Hejsan alla :D 

jag har varit borta härifrån i lite mer än en vecka, men nu är jag tillbaka. Jag fick en blödning i lördags och sedan har jag haft spottings sedan dess, jag tog ett test igår och det var svagare än det som jag visade er förra veckan. 

Jag började tempa igår efter en veckas uppehåll så får se hur kurvan ser ut om några dagar. Men troligtvis så är jag inte gravid. 

Jag bor i Västervik/utanför Göteborg (bor på båda ställena) 

• Nils-Eric

Hej alla!

Har använt Natural Cycles sen i våras, först prevent och sedan plan.
    Har nu plussat tre dagar i rad (vågar äntligen tro på det) och enligt appen är BF 2016-04-04 :)

• rebeqqa
    marol skrev 2015-07-30 09:35:19 följande:

Japp.

Innan äl ligger tempen normalt under den streckade linjen såvida du är frisk och sovit ordentligt etc. Efter äl skett så brukar tempen öka till över linjen. Det är väl basic version av hur det går till

Hm..nästan alla mina prickar ligger under sträcket.

• marol
    rebeqqa skrev 2015-07-30 10:21:07 följande:

Hm..nästan alla mina prickar ligger under sträcket.

NC har säkert inte lärt sig din cykel än eftersom du bara har röda dagar också. Kanske löser det sig efter nästa mens när den kan dra mer slutsatser om hur din kropp beter sig mellan mensarna och då kanske den streckade linjen flyttar sig också.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles