• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-28 19:09:01 följande:
    Jag brukar ha en tempdipp dagen innan eller dagen för äl, sen en temphöjning 2-4 dagar efteråt. Du har inga äl-tester eller?
    Jo jag får nog ta ett imorgon! Idag har jag druckit mycket vatten och kaffe på det så de lär inte visa nåt.
  • Hildaisabell

Jaha. Då har mensen kommit. Hur i helvete kunde jag få ett positivt test med RFSU? Kommer aldrig mer köpa skiten. Vi båda är så himla besvikna. Vi var dessutom och sniffade på en ny liten människa idag. Vi räknar dagarna till nästa ÄL.

• sommarblomma1
    Hildaisabell skrev 2015-07-28 19:35:35 följande:

Jaha. Då har mensen kommit. Hur i helvete kunde jag få ett positivt test med RFSU? Kommer aldrig mer köpa skiten. Vi båda är så himla besvikna. Vi var dessutom och sniffade på en ny liten människa idag. Vi räknar dagarna till nästa ÄL.

Å vad trist! Hoppas det tar sig nästa gång!
  • EkoS
    BIM-lista:

16/7: Cupcakes,

20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)

27/7: halo83,

29/7: Hildaisabell,

30/7: EkoS

1/8: Sessansessan, 

3/8: fastfrusen, 

8/8: Ahlmen,

8/8: bexx

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

16-18/8 Marol,

23/8: Limonette

25/8: soofa

ecmov

Emsaflisaan,

Norrlänning86,

Rebeqqa,

redofördig,

Tr86,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)
  • soofa

Men nej! :/ Tråkigt! Förstår att besvikelsen måste vara extra stor med tanke på det där strecket. Nu siktar vi på augusti!
  • limonette

Men nej.

Kunde du se nåt teckna på kurvan?
  • Hildaisabell
    limonette skrev 2015-07-28 21:50:55 följande:
    Men nej.

Kunde du se nåt teckna på kurvan?
    Jag hade en tempdipp i förrgår. Sen hög i två dagar, dag två kom mensen. Min sambo funderar mycket på varför det inte tog sig, jag skulle gärna också vilja veta. Sonen på fem år är nog glad, han vill INTE ha syskon;)
  • Hildaisabell
    soofa skrev 2015-07-28 20:55:04 följande:
    Men nej! :/ Tråkigt! Förstår att besvikelsen måste vara extra stor med tanke på det där strecket. Nu siktar vi på augusti!
    Ja, vi siktar verkligen på August. Håller tummarna för oss alla. Nedräkningen hat börjat!!
  • SessanSessan
    ecmov skrev 2015-07-28 15:11:13 följande:

Tjejer! BIM i lördags, ingen mens i sikte, temp går stadigt uppåt varje morgon! Har beställt gravtest idag, har inte mensen kommit torsdag morgon drar jag ett test! Kanske var det åttonde gången gillt för oss! Håll tummarna!

Spännande! :D
  • SessanSessan

Näe, fy tusan för den där mensen! :( Undrar verkligen hur testet kunde visa plus... Hoppas verkligen på bättre lycka i augusti!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles