• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-25 13:10:47 följande:

Hoppar in här! Har precis börjat använda NC i försöken till en trea. Är dock väldigt oregelbunden! Är det nån mer som är det och funkar det lika bra då?

Hej och välkommen! Tror det ska funka precis lika bra med NC även om du har oregelbunden mens och ägglossning. Med NC kan du ju få bekräftat att du verkligen har haft ägglossning vilket bara positiva äl-tester ju inte bekräftar.
  • soofa
    halo83 skrev 2015-07-25 23:00:55 följande:

Nu kommer nog mensen närsomhelst .. Börjar få ont nu... Fan!!

Har mensen kommit än? :/ Själv är jag inne på dag 5 med spottings nu. Lägre temp idag så min mens kickar nog igång imorgon.
  • halo83

Nej ingen mens... Brukar komma direkt när jag vaknar. Ibland vaknar jag av den. Känner inget i magen idag och jag brukar ligga dubbelvikt annars... Men känns som den är på g ändå, går å tittat heeeeela tiden

soofa skrev 2015-07-26 07:56:58 följande:

Har mensen kommit än? :/ Själv är jag inne på dag 5 med spottings nu. Lägre temp idag så min mens kickar nog igång imorgon.

• soofa
    halo83 skrev 2015-07-26 08:56:20 följande:

Nej ingen mens... Brukar komma direkt när jag vaknar. Ibland vaknar jag av den. Känner inget i magen idag och jag brukar ligga dubbelvikt annars... Men känns som den är på g ändå, går å tittat heeeeela tiden

Hur är tempen?
  • halo83

Så här ligger den nu...

soofa skrev 2015-07-26 08:59:01 följande:

Hur är tempen?

• sommarblomma1
    soofa skrev 2015-07-26 07:56:04 följande:
    Hej och välkommen! Tror det ska funka precis lika bra med NC även om du har oregelbunden mens och ägglossning. Med NC kan du ju få bekräftat att du verkligen har haft ägglossning vilket bara positiva äl-tester ju inte bekräftar.
    Segt första tiden bara när man väntar på att den ska lära känna ens cykel och kropp!
    Går dock redan med en molande värk i magen så antingen är jag gravid eller så är mensen på intågande. Nån som vet hur högt tempen brukar ligga om man är gravid? Hade i morse 36,59 men det är väl för lågt?
  • Hildaisabell

Jag fattar ingenting. Det måste ha varit något fel på gravtestet. HUR kan det blivit positivt? Min man såg dessutom två streck också så jag kan inte inbillat mig. Trampdipp idag och säkert mens på G?

• soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-26 09:11:08 följande:
    Segt första tiden bara när man väntar på att den ska lära känna ens cykel och kropp!
    Går dock redan med en molande värk i magen så antingen är jag gravid eller så är mensen på intågande. Nån som vet hur högt tempen brukar ligga om man är gravid? Hade i morse 36,59 men det är väl för lågt?
    Det beror helt på vad din bastemperatur är. Du har aldrig tempat innan eller? Min bastemp ligger på 36,65 men vad jag har sett är det många som har en bastemp på 36-36,20 och då är ju 36,59 en temp man kan vara gravid med. Vilken dag i cykeln är du på nu?
  • soofa
    Hildaisabell skrev 2015-07-26 09:15:22 följande:

Jag fattar ingenting. Det måste ha varit något fel på gravtestet. HUR kan det blivit positivt? Min man såg dessutom två streck också så jag kan inte inbillat mig. Trampdipp idag och säkert mens på G? phpp2W6Gq94971.jpg

Vad konstigt! Vi var ju flera här inne som såg strecket också! Har du tagit något idag?
  • Hildaisabell
    soofa skrev 2015-07-26 09:23:30 följande:
    Vad konstigt! Vi var ju flera här inne som såg strecket också! Har du tagit något idag?
    Nej.. Jag har inte gjort det. Kan ju lika väl vänta ett tag istället för att rusa till affären och köpa, känns onödigt. Jag brukar ha ordentlig mensvärk. I rygg, mage och höfter, men inget nu. Tycker allt känns så konstigt:( är så rädd att det har med cellförändringarna och koniseringen att göra.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles