• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-22 14:30:16 följande:

Om du får en temphöjning i morgon så bådar det ju verkligen gott! :) Håller tummarna!

Ser bra ut idag, men kanske progesteronkrämen gör sitt med temperaturen? Började smörja igårkväll pga vidrig pms.

Fick i alla fall högsta tempen för mig hittills på 36,97 nu vid 8.30 men tempade även imorse vid 4-tiden och hade då 36,63 så jag lade den i mitten på 36,80.

• AmIAlone
    Hildaisabell skrev 2015-07-22 12:41:03 följande:

Vad ska jag tro om detta?!

Hur var tempen idag? Såå nyfiken!! :)
  • Woodwick
    soofa skrev 2015-07-23 08:36:53 följande:
    Tempen var rekordlåg nu på morgonen, så nu är mina alternativ att jag har sjukt tidiga spottings och att mensen kommer när som helst ELLER att det är en nidblödning och en implantationsdipp. Gah, att kroppen inte bara kan vara lite mer tydlig! :D

Men åh, vad spännande!!! Tror det är mer vanligt med spökstreck på TL-stickorna än på CB. Kan du inte lägga upp en bild på testet så att vi får analysera? :D Du trodde att ägget fäste i söndags va? I sådana fall är det ju inte konstigt att det inte är tydligare än. Hoppas hoppas!
    Herregud! Varför måste kroppen vara så komplicerad? hehe jag håller tummar och tår för dig att de var en implantationsdipp med tanke på att du fick spottings igår så är det ju stor chans!! Hoppas tanten håller sig borta nu! 

Som sagt man kan bara skymta ett streck så det är inte säkert ni ser de...Ja jag hoppas att ägget fäste i söndag så då är det fyra dagar sedan idag...möjligtvis fortfarande lite tidigt men är på äl+14 idag.
  • halo83

Tempen börjar sjunka men är fortfarande över linjen men känns som de e kört iaf...bim-3 idag och neg test så jag inväntar mensen..:( så jävla frustrerande att det aldrig tar sig och sååååå less på att va skengravid och denna besvikelse precis innan bim..

• soofa
    Woodwick skrev 2015-07-23 08:46:08 följande:
    Herregud! Varför måste kroppen vara så komplicerad? hehe jag håller tummar och tår för dig att de var en implantationsdipp med tanke på att du fick spottings igår så är det ju stor chans!! Hoppas tanten håller sig borta nu! 

Som sagt man kan bara skymta ett streck så det är inte säkert ni ser de...Ja jag hoppas att ägget fäste i söndag så då är det fyra dagar sedan idag...möjligtvis fortfarande lite tidigt men är på äl+14 idag.
    Haha ja, lite mer klarhet från kroppen skulle helt klart uppskattas! :)

Jag anar absolut något! :D Är bilden redigerad? Även om du är på äl+14 så kan det ju dröja innan testet blir tydligare om det ni var så att det fäste så sent som i söndags. Ge inte upp, bara mensen håller sig borta så! Åh, vad spännande!
  • soofa
    AmIAlone skrev 2015-07-23 08:41:17 följande:
    Ser bra ut idag, men kanske progesteronkrämen gör sitt med temperaturen? Började smörja igårkväll pga vidrig pms.

Fick i alla fall högsta tempen för mig hittills på 36,97 nu vid 8.30 men tempade även imorse vid 4-tiden och hade då 36,63 så jag lade den i mitten på 36,80.

phpe0RGSV94547.jpg
    Woho, då satsar vi på att det var en implantationsdipp du hade igår! :D När har du bim?
  • Woodwick

Ja jag hoppas att där är något...nä bilden är inte redigerad. Får uppdatera imorgon när jag har tagit de digitala om det inte är så att mensen kommer under dagen! Hoppas mensen håller sig borta för dig med!

soofa skrev 2015-07-23 09:55:27 följande:

Haha ja, lite mer klarhet från kroppen skulle helt klart uppskattas! :)

Jag anar absolut något! :D Är bilden redigerad? Även om du är på äl+14 så kan det ju dröja innan testet blir tydligare om det ni var så att det fäste så sent som i söndags. Ge inte upp, bara mensen håller sig borta så! Åh, vad spännande!

• soofa
    Woodwick skrev 2015-07-23 09:59:43 följande:

Ja jag hoppas att där är något...nä bilden är inte redigerad. Får uppdatera imorgon när jag har tagit de digitala om det inte är så att mensen kommer under dagen! Hoppas mensen håller sig borta för dig med!

Men då så, en oredigerad bild är ju ännu bättre! :D Hoppas på ett "gravid" för dig på det digitala imorgon.
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-23 09:56:34 följande:

Woho, då satsar vi på att det var en implantationsdipp du hade igår! :D När har du bim?

28:e eller 29:e. Åh, varför känns det alltid som att tiden mellan ÄL och BIM är dubbelt så lång som vanligt?! :p
  • AmIAlone
    Woodwick skrev 2015-07-23 08:46:08 följande:

Jag skymtar också ett litet plus. :) Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles