• AmIAlone

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej alla NC:are! :)

Jag hoppar in här efter att ha läst alla inlägg i tråden. Grattis till er som plussat!

Jag och sambon är inne på 5:e försöket och detta är första månaden med NC. Tycker det fungerar riktigt bra och känns fint att veta att man haft ÄL. Så här ser min graf ut:

Jag har en undran som kanske ni kan svara på: Testade med ÄL-test den 12:e, 13:e och 14:e och fick endast positivt den 13:e. Skrev in det resultatet och efter temphöjningen den 16:e skrev NC att de hittat min ÄL den 15:e, vilket stämmer bra överens med hur jag kände i kroppen. Skrev dock inte in de negativa testen jag fick den 12:e och 14:e, men efter att ha läst denna tråd tänkte jag att det skulle hjälpa NC att va ännu säkrare på min ÄL. Men då ändrade NC min ÄL till 16:e istället. Tog då bort de negativa resultaten från de dagarna och behöll endast det positiva som det var från början.

Fattar inte varför NC tycker att min ÄL skulle skett den 16:e när jag fick positivt test den 13:e och temphöjning den 16:e. Det är väl mer sannolikt att den skedde 2 dagar efter pos ÄL-test än 3 dagar efter? Temphöjningen stämde ju även bra då.

Nån som har någon teori? Kanske ska mejla NC och fråga?

• AmIAlone
    Hildaisabell skrev 2015-07-22 12:42:56 följande:

Din ser ju nästan precis ut som min! När har du BIM?

28:e eller 29:e. Du?
  • AmIAlone
    Hildaisabell skrev 2015-07-22 13:18:17 följande:

28/29 här med!

Håller tummarna för oss ;)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-22 14:30:16 följande:

Om du får en temphöjning i morgon så bådar det ju verkligen gott! :) Håller tummarna!

Ser bra ut idag, men kanske progesteronkrämen gör sitt med temperaturen? Började smörja igårkväll pga vidrig pms.

Fick i alla fall högsta tempen för mig hittills på 36,97 nu vid 8.30 men tempade även imorse vid 4-tiden och hade då 36,63 så jag lade den i mitten på 36,80.

• AmIAlone
    Hildaisabell skrev 2015-07-22 12:41:03 följande:

Vad ska jag tro om detta?!

Hur var tempen idag? Såå nyfiken!! :)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-23 09:56:34 följande:

Woho, då satsar vi på att det var en implantationsdipp du hade igår! :D När har du bim?

28:e eller 29:e. Åh, varför känns det alltid som att tiden mellan ÄL och BIM är dubbelt så lång som vanligt?! :p
  • AmIAlone
    Woodwick skrev 2015-07-23 08:46:08 följande:

Som sagt man kan bara skymta ett streck så det är inte säkert ni ser de...Ja jag hoppas att ägget fäste i söndag så då är det fyra dagar sedan idag...möjligtvis fortfarande lite tidigt men är på äl+14 idag.

Jag skymtar också ett litet plus. :) Håller tummarna för dig!!
  • AmIAlone
    halo83 skrev 2015-07-23 09:40:54 följande:

Tempen börjar sjunka men är fortfarande över linjen men känns som de e kört iaf...bim-3 idag och neg test så jag inväntar mensen..:( så jävla frustrerande att det aldrig tar sig och sååååå less på att va skengravid och denna besvikelse precis innan bim..

Styrkekramar till dig!

Känner precis samma, förra månaden var den värsta och mensen var 2 dagar sen vilket den aldrig brukar vara.

Men jag ger i alla fall inte upp om dig förrän tanten visar sitt fula tryne! :)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-23 10:46:00 följande:

Haha, jag vet - känner likadant. Jag har bim den 27/7. Hade spottings sent igårkväll och en rejäl tempdipp nu på morgonen - hoppas på en nidis och implantationsdipp men kan likväl vara spottings som ett tecken på att mensen är på gång. :/

Hoppas också på nidis för dig! Brukar du ha spottings? Har du funderat på progesteronkräm och se om det hjälper att hålla dom borta? Har själv inte spottings men började smörja pga pms. Och krämen ska ju hjälpa slemhinnan att sitta på plats så ägget kan gosa in sig bra.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles