Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hej alla NC:are! :)
Jag hoppar in här efter att ha läst alla inlägg i tråden. Grattis till er som plussat!
Jag och sambon är inne på 5:e försöket och detta är första månaden med NC. Tycker det fungerar riktigt bra och känns fint att veta att man haft ÄL. Så här ser min graf ut:
Jag har en undran som kanske ni kan svara på: Testade med ÄL-test den 12:e, 13:e och 14:e och fick endast positivt den 13:e. Skrev in det resultatet och efter temphöjningen den 16:e skrev NC att de hittat min ÄL den 15:e, vilket stämmer bra överens med hur jag kände i kroppen. Skrev dock inte in de negativa testen jag fick den 12:e och 14:e, men efter att ha läst denna tråd tänkte jag att det skulle hjälpa NC att va ännu säkrare på min ÄL. Men då ändrade NC min ÄL till 16:e istället. Tog då bort de negativa resultaten från de dagarna och behöll endast det positiva som det var från början.
Fattar inte varför NC tycker att min ÄL skulle skett den 16:e när jag fick positivt test den 13:e och temphöjning den 16:e. Det är väl mer sannolikt att den skedde 2 dagar efter pos ÄL-test än 3 dagar efter? Temphöjningen stämde ju även bra då.
Nån som har någon teori? Kanske ska mejla NC och fråga?