• AmIAlone

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jadu skrev 2015-11-24 04:48:00 följande:

Hej.

Har inte vart aktiv på väldigt länge men läst.

Men nu känner jag att jag måste skriva och fråga, tog tempen imorse och efter jag skrev in den fick jag medd "din mens är beräknad om 3 dagar,snart dags att ta ett test"

Är det någon som fått det och inte vart gravid eller kan jag äntligen lyckats?!

Jag får det meddelandet nästan varje månad :(
  • AmIAlone
    Mammabertil skrev 2015-11-30 05:10:49 följande:

Jag får ju så här varje månad runt dag 16 så går kvällstempen upp 0,5 grader jag har nu i 3 månader haft en cykel på 30 dagar.

Tog nu morgontempen den ligger på 37.0

Dvs 0,5 högre en gårdagens morgontempen

Så därför jag undrar när sker ägglossningen? Sker den då tempen går upp eller någon dag innan?

Så för att förtydliga så har kvällstempen legat på 36.3-36.5 ända fram till igår och har inte varit mer aktiv den dagen en de andra:)

Hej! Jag skulle tippa på att ÄL skedde igår om morgontempen stigit imorse. :)
  • AmIAlone
    Anniia skrev 2015-11-30 11:34:21 följande:

Spännande, idag hittades min ägglossning!
    Hur fungerar det nu, kommer NC hitta den innan framöver eller kommer det som nu gå några dagar innan den fastställs?

NC kommer gissa när du troligtvis kommer få ÄL men den bekräftar alltid efter temphöjningen.
  • AmIAlone

Hoppsan! Här var det en väldigt stor dipp på bim -3. Brukar annars dippa rejält dagen före mens. Är det någon som haft sådan stor dipp och att tempen sedan gått upp igen nästa dag?

• AmIAlone
    Msan86 skrev 2015-12-10 20:23:28 följande:

Brukar du ha så jämn temp efter äl eller är kurvan annorlunda?

Den är lite jämnare än vanligt så blev så arg över dippen, hehe.
  • AmIAlone
    pannkakan87 skrev 2015-12-10 09:06:49 följande:

Näe bara när mensen kommer för tidigt eller mensen väntas nästa dag. Hoppas inte det gäller dig!

Jag ställer in mig på mens imorgon för att inte bli besviken. :)
  • AmIAlone
    Ellaria skrev 2015-12-10 09:07:45 följande:

Japp, jag hade liknande månaden jag blev gravid. Stor dipp på BIM -3 eller -4.

Skönt att det finns lite hopp! :)
  • AmIAlone
    Msan86 skrev 2015-12-11 07:57:37 följande:

hur var tempen idag??

Inte mkt bättre... :(

• AmIAlone
    FamÅsling skrev 2015-12-11 20:26:05 följande:

Fick igår kväll en konstig brun blödning 3 dagar innan mens. Sen i dag har jag haft blödningar mycket lättare än vad min mens brukar vara, men färskt blod och det kommer i omgånger och inte som min mens brukar vara då det blöder hela tiden. Sen senare veckan har jag haft molverk, humörsvängningar och i dag har jag kraftig värk på insidan av låren och på blygdbenen och bakåt. Min temp hade ökat i dag mot igår.

Kan tillägga att Jag har aldrig i hela livet haft mens mer än en dag tidigare och då brukar det typ börja blöda sent på kvällen dagen innan mens.

Va så hel säker på att det tagit sig denna månad, har drömt om barn hela veckan, mestadels tvillingar, mår verkligen i kroppen som jag har gjort vid mina tidigare graviditeter, måste äta hela tiden för att inte må illa

Kan någon hjälpa mig förstå vad som händer i min kropp

Finns massor av hopp kvar eftersom tempen håller sig hög och det inte blöder mycket. Vänta någon dag och se om slemhinnan blöds upp i klumpar. Om inte, ta ett gravtest. :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles