• AmIAlone

Tråden för oss som använder NaturalCycles

BIM 26/8 enligt NC men jag tror snarare på 25/8. :)

• AmIAlone

BIM -6/-5 idag och negativt gravtest. Tempen ligger lågt. Har inga större förhoppningar för denna cykel...

• AmIAlone

Nu ändrade NC min ÄL till cd14 istället. Fick detta svar nyss :

"Anledningen till att denna visades dag 15 var pga temperaturmönstret. Du hade ett högt värde en söndag (kanske sov lite längre denna dag?) den 12 juli, som påverkade förmågan att hitta korrekt ägglossnigsdag. Jag inaktiverade detta värde så fick du rätt ägglossningsdag.

Framöver, om du sover lite längre på helger, kan du skippa att mäta denna dag och istället tex. kombinera med ägglossningstester.

Din genomsnittliga cykel har du angett vara 27 dagar vilket ju stämmer väl (i början före du har många cykler av data tar NC hänsyn till detta extra mkt) samt den genomsnittliga lutealfasen är 13 dagar, vilket din visar sig vara ? så du är verkligen regelbunden och har en lång och fin lutealfas.

För att summera, att du hade ägglossning dag 15 och inte 14 var pga temperaturfluktuationer (NC följer ett temperaturmönster), efter att jag inaktiverade söndagens värde så hittades korrekt dag. Det viktigaste dock, är att dagarna däromkring hade mörkrött (dvs visar mkt fertil) så att ni kan tajma in dagarna rätt)."

• AmIAlone
    halo83 skrev 2015-08-20 11:36:51 följande:

Hur väl stämmer eran bim dag från NC? Har enligt den bim idag.. Men lägger jag in samma uppgifter i andra räknare så säger dom bim på måndag..

Förra cykeln stämde dagen i alla fall.
  • AmIAlone
    halo83 skrev 2015-08-20 12:05:54 följande:

Mina dagar har alltid stämt.. Men brukar få mens på morgonen å än lyser den med sin frånvaro.. Men den kanske kommer under dagen

Ja, vi får se. Jag hoppas den håller sig borta för dig! :)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-08-22 10:55:37 följande:

Ni ser inte heller något va? :/

Ser tyvärr inget :(

Jag är också på BIM -3 och fick negativt imorse.

Vilket försök är du på nu?
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-08-22 11:05:07 följande:

Den här månaden skulle vara försök nr. fem men vi fick egentligen inte till något försök så kommer knappt räkna med den här månaden. Vilket försök är du på?

6:e försöket. Denna månad har vi även använt preseed pga att jag totalt saknar ägglossningssekret, men verkar ju inte lyckats ändå. Vet att 6 mån inte är nånting egentligen och att vissa försöker i åratal men jag kan inte hjälpa att bli uppgiven. :(
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-08-22 11:19:45 följande:

Förstår vad du menar, man vet att det kan ta tid men man vill ju ändå att det ska ta sig direkt. Vad är preeseed? Själv kör jag första månaden med progesteronkräm för mina spottings som de senaste månaderna kommit 3-5 dagar innan mens, hittills den här månaden har de hållit sig borta och det är jag i alla fall glad för! Hur ser din temp ut? Vilka tester har du använt?

Preseed är ett glidmedel som liknar ägglossningssekret och som inte skadar spermierna som andra glidmedel kan göra. Har läst så himla mkt bra om det på nätet, och typ varannan man läser om har blivit preggo första cykeln de provat preseed.

Tempen ligger i alla fall hög och fin. Jag använder både testlagrets och rfsu:s stickor. Inte ens endaste litet spökstreck...

Vad skönt att du slipper spottings. :) Jag använder också progesterall sen förra cykeln och den är fantastisk! Min pms är heeelt borta, dock fick jag spottings i 2 dagar före mens förra cykeln, vilket jag aldrig upplevt tidigare.

Åh, du är alltid så positivt inställd och stöttande här i tråden, får lite skuldkänslor nu att jag "gnällde", hehe. Nu jävlar ska jag släppa denna stress och bara acceptera att jag kanske är en sådan det tar lite längre tid för och det är okej. :)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-08-22 12:03:50 följande:

Man får gnälla hur mycket man vill, och av vilken anledning som helst! Det behöver man och det är ju bland annat av den anledningen som vi har varandra till här i tråden. <3

När plusset väl kommer kommer det vara värt all väntan! Och HEY, både du och jag är fortfarande bara på bim -3, mycket kan fortfarande hända! :D

Gulle <3
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles