• AmIAlone

Tråden för oss som använder NaturalCycles

soofa skrev 2015-08-15 12:23:51 följande:

NC brukar ha fel med min ägglossning någon dag hit eller dit. Som det ser ut hade du ju ägglossning som du tror på cd 14 eftersom man brukar ha en tempdipp på själva äl-dagen följt av en temphöjning dagen eller dagarna därefter.

Ja, jag mejlade NC och frågade :)
  • AmIAlone
    snartsnartsnart skrev 2015-08-15 18:57:11 följande:

Å jag är gravid!!! Kunde inte hålla mig så jag tog ett test idag och det var positivt!! Galet men underbart.

Grattis!!! :)
  • AmIAlone
    halo83 skrev 2015-08-16 08:20:07 följande:

Tempen rekordhög idag

Håller tummar och tår för dig :)
  • AmIAlone
    Sajocawa skrev 2015-08-16 08:49:58 följande:

Jaaa äntligen! Äl sattes ut på cd 33... Det var på tiden!

Skönt! :) Vill du posta din tempkurva också?
  • AmIAlone
    halo83 skrev 2015-08-17 09:02:39 följande:

Dagens kurva... Väntar på posten å hoppas testerna kommer :) bim-3 idag

Heja heja! :)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-08-18 06:45:44 följande:

Ligger lägre i temp den här månaden än jag gjort innan så tror min baslinje är något för hög.

Samma här, lustigt att det kan va sådan skillnad mellan olika månader. Helt plötsligt fick jag idag en gul dag några dagar innan ÄL skedde. Undrar om det kan ha med den lägre tempen att göra.

Har fortfarande inte fått svar från NC varför de satt min ÄL på cd15 denna månad.

• AmIAlone
    halo83 skrev 2015-08-18 06:07:04 följande:

Bim-2 idag temp på väg ner.

Får inse att det inte blev nåt denna 15:e gång heller. Känns rätt så hopplöst just nu..:(

*kramar*
  • AmIAlone
    AmIAlone skrev 2015-08-15 12:16:52 följande:

Hmm, nu är jag förvirrad. Förra cykeln (första månaden jag tempade) satte NC ut ÄL på cd14, alltså dagen innan temphöjningen skedde. Sedan kom mensen på dag 28 vilket innebär 27 dagars cykel. Denna månad satte NC ut ÄL på cd15, trots att det är den dagen temphöjningen skedde. Kan någon förstå logiken i detta genom att titta på min kurva? Har ej lagt in några ÄL-test i NC.

Det verkar väl mer logiskt enligt tempkurvan att ÄL skedde på cd 14 denna månad också? Varför lixom ändra till 28 dagars cykel när mim förra var 27 dagar? Jag fattar ingenting...

Nu svarade NC. Inte blev jag något klokare...

• AmIAlone

Nu ser jag dock att jag skrivit fel, mensen förra månaden kom på dag 28, inte dag 27... jaja, de fattar nog ändå. :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles