• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • SessanSessan
    Sajocawa skrev 2015-07-21 21:14:50 följande:

Jag började ju som sagt tempa idag för första gången eftersom min första mens efter graviditeten kom förra månaden och va slut igår.. Och blev så himla peppad!

Förutom att jag fick typ ny mens idag(???)

Va så dum att jag satte i en p-ring förra veckan när mensen kom. Lång historia kort så gav vi upp bebisverkstaden i våras nångång eftersom min ägglossning inte kom igång och vi ville inte sätta livet på paus för länge, för vi visste ju inte när det skulle komma igång, det kunde ju lika gärna dröja ytterligare ett år till ägglossningen kom igång igen, så planerna va att jag istället skulle plugga ett år nu med start i höst och sen tänkte på syskon, därav p-ringen. MEN nu när jag liksom hade mens blev jag så himla påmind om att jag kan bli gravid igen, så tog ut p-ringen i helgen och det va väl därför mensen kom igen(?)

Frågan är ju bara hur jag ska räkna med ägglossningen och så.. Kan ju bara vänta till nästa månad istället men jag är så ivrig att bli gravid NU (då det varit mitt mål i 8 månader ändå) så jag vill ju bara att allt ska va i ordning så jag kan pricka rätt den här månaden!

Det som du skriver här hänger säkert ihop med osäkerheten i din lutalfas NC skriver om. Har mensen inte kommit igång ordentligt efter P-ring så har inte ÄL kommit igång heller. Även om jag förstår att det är svårt så kanske du får ha lite tålamod och låt kroppen börja fungera normalt igen efter hormonerna från P-ringen. :)

Börja du plugga, blir du gravid blir du och då kan du ju ta ställning till då om du hinner plugga klart innan bebisen kommer eller om du tar ett uppehåll.

Lycka till hur som! :)
  • SessanSessan
    Emmissara skrev 2015-07-21 21:41:43 följande:

aa, och grejen är att jag ska iväg på en festival imorgon och kommer hem på tisdag morgon. Det som är jobbigt är att jag verkligen vill ha ett plus så att jag vet helt säkert, vill ju absolut inte dricka alkohol om jag är gravid, men om jag inte är det så vill jag ändå kunna dricka lite. jag ska ta ett test imorgon, beroende på om det är starkare eller ej så kommer jag ta med test till festivalen och försöka ta ett där om några dagar. 

aa haha det är helt underbart :D 

Åh nej vilket jobbigt läge! Hoppas morgondagens test är tydligare än dagens så du slipper vela om du får eller inte får dricka! Roligt med festival iaf, hoppas du får jättekul! :)
  • SessanSessan
    Sajocawa skrev 2015-07-21 21:15:31 följande:

Och menar såklart att min mens kom förra veckan, inte förra månaden...

Haha, nu blandade jag ihop inläggen och trodde du skrivit det som handlade om osäkerhet i lutealfas... Sorry! :)
  • SessanSessan
    Hildaisabell skrev 2015-07-21 21:35:56 följande:

Jag känner att jag inte kan och vet tillräckligt om NC. Vad betyder ex CD? Är på CD25 idag tydligen. Och så säger den hela tiden att jag gr en stor osäkerhet för för min uppmätta lutealfas. Va?!

Tar du ÄL-test (LH) när appen säger till? Registrerade positiva och negativa kanske kan hjälpa till att säkerställa lutealfasen? Känner du själv av när du har ÄL?
  • Emmissara
    SessanSessan skrev 2015-07-21 22:18:40 följande:
    Åh nej vilket jobbigt läge! Hoppas morgondagens test är tydligare än dagens så du slipper vela om du får eller inte får dricka! Roligt med festival iaf, hoppas du får jättekul! :)

haha aa det kan man lugnt sagt säga :) 

jag har börjat funderar lite och jag hade ju en rejäl dipp efter några dagar då NC satte ut mitt ÄL, (NC har satt ut mitt ÄL på CD27, på CD 31 hade jag det rejäla dippet som jag har inaktiverat då det var extremt kallt i rummet och vet inte om det är därför de va så långt, dock så hade jag under linjen på CD32 och 33 också, om jag aktiverar den tempning som jag inaktiverade så står det att jag har ÄL på CD33 och då är jag på ÄL+13 och då är det inte så konstigt att testet är svagt) 

Vad tror ni om det? 

• Hildaisabell
    Emmissara skrev 2015-07-21 22:07:55 följande:
    Okej, menade mer vad du hade ställt in för inställning, men kollade bakåt och det ser ut som du har använt NC ganska länge. Så då är det ganska konstigt. 
    Jag har inte ställt in någonting? Började med NC i början av april, då prevent.
  • Hildaisabell
    SessanSessan skrev 2015-07-21 22:33:54 följande:
    Tar du ÄL-test (LH) när appen säger till? Registrerade positiva och negativa kanske kan hjälpa till att säkerställa lutealfasen? Känner du själv av när du har ÄL?
    Jag har använt NC sen början av april, och jag äl-testar varje gång när den säger till. Det är det jag tycker är så konstigt. Jag känner när jag har ÄL så jag får alltid positivt test.
  • AmIAlone

Hej alla NC:are! :)

Jag hoppar in här efter att ha läst alla inlägg i tråden. Grattis till er som plussat!

Jag och sambon är inne på 5:e försöket och detta är första månaden med NC. Tycker det fungerar riktigt bra och känns fint att veta att man haft ÄL. Så här ser min graf ut:

Jag har en undran som kanske ni kan svara på: Testade med ÄL-test den 12:e, 13:e och 14:e och fick endast positivt den 13:e. Skrev in det resultatet och efter temphöjningen den 16:e skrev NC att de hittat min ÄL den 15:e, vilket stämmer bra överens med hur jag kände i kroppen. Skrev dock inte in de negativa testen jag fick den 12:e och 14:e, men efter att ha läst denna tråd tänkte jag att det skulle hjälpa NC att va ännu säkrare på min ÄL. Men då ändrade NC min ÄL till 16:e istället. Tog då bort de negativa resultaten från de dagarna och behöll endast det positiva som det var från början.

Fattar inte varför NC tycker att min ÄL skulle skett den 16:e när jag fick positivt test den 13:e och temphöjning den 16:e. Det är väl mer sannolikt att den skedde 2 dagar efter pos ÄL-test än 3 dagar efter? Temphöjningen stämde ju även bra då.

Nån som har någon teori? Kanske ska mejla NC och fråga?

• SessanSessan
    Hildaisabell skrev 2015-07-21 23:02:00 följande:

Jag har använt NC sen början av april, och jag äl-testar varje gång när den säger till. Det är det jag tycker är så konstigt. Jag känner när jag har ÄL så jag får alltid positivt test.

Men då verkar det jättekonstigt att de inte får ordning på dina cykler! Har du hört med kundservice vad det kan bero på?
  • Woodwick

Det låter inte roligt med en svullen fot! Men då förstår jag varför du tror tempen är hög. Min temp är strax ovanför linjen nu och har känningar i svanken så tror tyvärr att mensen kommer idag :(

soofa skrev 2015-07-21 20:20:07 följande:

Jag har en fot som är svullen och som skulle kunna vara inflammerad, det kan ju påverka tempen. :S Hoppas såklart att den håller sig hög av andra anledningar. :) Det här är vårt fjärde försök, men det första riktiga försöket. Ert femte va?

Haha, känner igen det där. Man blir så lättad varje gång man tittar ner och ser att det inte är något där.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles