Sajocawa skrev 2015-07-21 21:14:50 följande:
Jag började ju som sagt tempa idag för första gången eftersom min första mens efter graviditeten kom förra månaden och va slut igår.. Och blev så himla peppad!
Förutom att jag fick typ ny mens idag(???)
Va så dum att jag satte i en p-ring förra veckan när mensen kom. Lång historia kort så gav vi upp bebisverkstaden i våras nångång eftersom min ägglossning inte kom igång och vi ville inte sätta livet på paus för länge, för vi visste ju inte när det skulle komma igång, det kunde ju lika gärna dröja ytterligare ett år till ägglossningen kom igång igen, så planerna va att jag istället skulle plugga ett år nu med start i höst och sen tänkte på syskon, därav p-ringen. MEN nu när jag liksom hade mens blev jag så himla påmind om att jag kan bli gravid igen, så tog ut p-ringen i helgen och det va väl därför mensen kom igen(?)
Frågan är ju bara hur jag ska räkna med ägglossningen och så.. Kan ju bara vänta till nästa månad istället men jag är så ivrig att bli gravid NU (då det varit mitt mål i 8 månader ändå) så jag vill ju bara att allt ska va i ordning så jag kan pricka rätt den här månaden!
Det som du skriver här hänger säkert ihop med osäkerheten i din lutalfas NC skriver om. Har mensen inte kommit igång ordentligt efter P-ring så har inte ÄL kommit igång heller. Även om jag förstår att det är svårt så kanske du får ha lite tålamod och låt kroppen börja fungera normalt igen efter hormonerna från P-ringen. :)
Börja du plugga, blir du gravid blir du och då kan du ju ta ställning till då om du hinner plugga klart innan bebisen kommer eller om du tar ett uppehåll.
Lycka till hur som! :)