• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    AmIAlone skrev 2015-07-23 10:40:54 följande:
    28:e eller 29:e. Åh, varför känns det alltid som att tiden mellan ÄL och BIM är dubbelt så lång som vanligt?! :p
    Haha, jag vet - känner likadant. Jag har bim den 27/7. Hade spottings sent igårkväll och en rejäl tempdipp nu på morgonen - hoppas på en nidis och implantationsdipp men kan likväl vara spottings som ett tecken på att mensen är på gång. :/
  • AmIAlone
    halo83 skrev 2015-07-23 09:40:54 följande:

Tempen börjar sjunka men är fortfarande över linjen men känns som de e kört iaf...bim-3 idag och neg test så jag inväntar mensen..:( så jävla frustrerande att det aldrig tar sig och sååååå less på att va skengravid och denna besvikelse precis innan bim..

Styrkekramar till dig!

Känner precis samma, förra månaden var den värsta och mensen var 2 dagar sen vilket den aldrig brukar vara.

Men jag ger i alla fall inte upp om dig förrän tanten visar sitt fula tryne! :)
  • AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-23 10:46:00 följande:

Haha, jag vet - känner likadant. Jag har bim den 27/7. Hade spottings sent igårkväll och en rejäl tempdipp nu på morgonen - hoppas på en nidis och implantationsdipp men kan likväl vara spottings som ett tecken på att mensen är på gång. :/

Hoppas också på nidis för dig! Brukar du ha spottings? Har du funderat på progesteronkräm och se om det hjälper att hålla dom borta? Har själv inte spottings men började smörja pga pms. Och krämen ska ju hjälpa slemhinnan att sitta på plats så ägget kan gosa in sig bra.
  • soofa
    AmIAlone skrev 2015-07-23 10:59:36 följande:
    Hoppas också på nidis för dig! Brukar du ha spottings? Har du funderat på progesteronkräm och se om det hjälper att hålla dom borta? Har själv inte spottings men började smörja pga pms. Och krämen ska ju hjälpa slemhinnan att sitta på plats så ägget kan gosa in sig bra.
    Ja, det brukar jag. Innan hade jag det bara någon dag innan mensen men de senaste månaderna har de kommit redan 3-4 dar innan. Fick primolut-nor av gyn förra månaden som jag ska ta cd 16-25, stod dock över det den här månaden men ska uppta det nästa månad om nu mensen kommer.

Fick du pergotime via gyn?
  • Hildaisabell

Hej tjejer!

Mejlade NC om att min lutealfas var osäker (kommer inte exakt ihåg hur det stod) och fick detta tills svars.

• AmIAlone
    soofa skrev 2015-07-23 11:05:00 följande:

Ja, det brukar jag. Innan hade jag det bara någon dag innan mensen men de senaste månaderna har de kommit redan 3-4 dar innan. Fick primolut-nor av gyn förra månaden som jag ska ta cd 16-25, stod dock över det den här månaden men ska uppta det nästa månad om nu mensen kommer.

Fick du pergotime via gyn?

Nej, ingen pergotime. Köpte ProgesterAll med bioidentiskt progesteron på nätet. :)
  • AmIAlone
    Hildaisabell skrev 2015-07-23 11:23:27 följande:

Gic efter det in och kollade appen... Och hittades detta?!!!!!

Spännande!!! :) Hur ser din graf ut idag?
  • halo83

Tack.. Jag vet ju att det inte är helt kört förräns mensen kommer men man hoppas ju så mycket och denna gång trodde jag verkligen att det tagit sig.. Men nej nu känns de inte så längre, känns ju som att testen borde visat NÅT då iaf..

AmIAlone skrev 2015-07-23 10:54:24 följande:

Styrkekramar till dig!

Känner precis samma, förra månaden var den värsta och mensen var 2 dagar sen vilket den aldrig brukar vara.

Men jag ger i alla fall inte upp om dig förrän tanten visar sitt fula tryne! :)

• soofa

Tempen har redan sjunkit under linjen och mensen verkar vara på ingång, bim-3 idag. Nu hoppas jag på er tur istället! :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles