• SessanSessan

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej!

Jag hoppar in i tråden, hoppas ok?! :)

Jag använder också NC för att planera graviditet och nu de första månaderna har jag främst försökt få koll på hur mina cykler ser ut och om mina tidigare symtom på ÄL verkligen har varit ÄL. I augusti är det dock dags att börja försöka på riktigt för ett tredje barn. Det sk bli jätteroligt. :)

Hur har det gått för er i tråden? Är många gravida nu eller är det många som fortfarande försöker? Ser att ni skriver om tempkurvor. Går det att göra något "konstaterande" hur tempkurvorna ser ut efter ÄL men innan +? :)

• SessanSessan

Nu har jag läst lite mer och hittat BIM- och +-listan. :)

Vad jag förstår också av er som lagt ut bilder på er kurvor, är det så att om tempen håller sig jämnt hög efter ÄL är chansen stor att man är gravid?

• SessanSessan
    frokenasta skrev 2015-07-19 10:54:00 följande:

Har försökt två gånger utan resultat. Ska försöka slappna av mer nu. Inte bli "besatt" :)

Förstår vad du menar, man stirrar ju sig lätt blind på dagar hit, symtom dit och tempstegringar, planerar som en galning och så när det inte tar sig direkt så kommer besvikelsen och hetsen över nästa månad. Två försök är ju egentligen "ingenting" men likväl så vill man ju att det ska ta sig på allra första. Det är nog klokt av dig att slappna av och låta det ske när det sker. Jag ska också försöka göra mitt bästa för att inte bli tokig utan låta det ske utan stress och så naturligt det går... :)
  • SessanSessan
    frokenasta skrev 2015-07-19 19:22:51 följande:

Nej egentligen vet jag ju att två försök inte är något att grubbla över. Men det är lätt att skena iväg i tankarna ändå. Speciellt när många vänner blivit gravida på första försöket.

Hur länge har du haft NC? :)

Jag har haft NC sen maj men har nu de första månaderna bara försökt få koll på mina cykler. Nu i augusti ska vi börja försöka på riktigt. :)
  • SessanSessan

Vad spännande emmissara!! När tänker du testa? :)

Typiskt att tempdippen och mensen kom marol men som du skriver, nya tag i augusti. Jag kommer också börja försöka på allvar i augusti eftersom maj känns som en fantastiskt härlig månad att få barn i. :)

• SessanSessan
    Emmissara skrev 2015-07-21 00:02:20 följande:

Vet inte om jag vågar göra de när jag vaknar...

Men så spännande! Gör som NC säger och ta ett test idag nu! ;)
  • SessanSessan

Jag tycker också det ser ut som ett plus emmissara! Stort grattis! Vad roligt att det tog sig så fort om du har haft så pass oregelbunden mens innan! :D

• SessanSessan
    Emmissara skrev 2015-07-21 18:03:17 följande:

när de är så många som skriver att de ser så börjar hoppet att komma lite, men vågar ändå inte riktigt. inte förens det blir tydligare. 

Men tack iaf :D 

aa om det nu har tagit sig så är jag sjukt glad över det. vi blev uppskrivna på väntelista för utredning av barnlöshet för en månad sedan så hoppas ej jag behöver åka dig i december utan att jag har en liten knodd påväg då :) 

Förstår att du vill ha ännu tydligare streck men vänta några dagar så ska du se att det kommer vara två feta streck på stickan. ;)

Vilken härlig vändning, från väntan på utredning om barnlöshet till graviditet. Helt fantastiskt!
  • SessanSessan

Vad spännande det är att så pass många är runt BIM och väntar på att testa sig. Jag håller tummarn för att alla får plus! :)

Själv har jag inte BIM förrän 1/8 men har en tempkurva som ligger stadigt hög. Hoppas ju såklart lite på att det skulle kunna tyda på graviditet men eftersom vi inte har gjort ett seriöst försök den här månaden är det säkerligen att hoppas för mycket. :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles