• SessanSessan

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Sajocawa skrev 2015-07-21 21:14:50 följande:

Jag började ju som sagt tempa idag för första gången eftersom min första mens efter graviditeten kom förra månaden och va slut igår.. Och blev så himla peppad!

Förutom att jag fick typ ny mens idag(???)

Va så dum att jag satte i en p-ring förra veckan när mensen kom. Lång historia kort så gav vi upp bebisverkstaden i våras nångång eftersom min ägglossning inte kom igång och vi ville inte sätta livet på paus för länge, för vi visste ju inte när det skulle komma igång, det kunde ju lika gärna dröja ytterligare ett år till ägglossningen kom igång igen, så planerna va att jag istället skulle plugga ett år nu med start i höst och sen tänkte på syskon, därav p-ringen. MEN nu när jag liksom hade mens blev jag så himla påmind om att jag kan bli gravid igen, så tog ut p-ringen i helgen och det va väl därför mensen kom igen(?)

Frågan är ju bara hur jag ska räkna med ägglossningen och så.. Kan ju bara vänta till nästa månad istället men jag är så ivrig att bli gravid NU (då det varit mitt mål i 8 månader ändå) så jag vill ju bara att allt ska va i ordning så jag kan pricka rätt den här månaden!

Det som du skriver här hänger säkert ihop med osäkerheten i din lutalfas NC skriver om. Har mensen inte kommit igång ordentligt efter P-ring så har inte ÄL kommit igång heller. Även om jag förstår att det är svårt så kanske du får ha lite tålamod och låt kroppen börja fungera normalt igen efter hormonerna från P-ringen. :)

Börja du plugga, blir du gravid blir du och då kan du ju ta ställning till då om du hinner plugga klart innan bebisen kommer eller om du tar ett uppehåll.

Lycka till hur som! :)
  • SessanSessan
    Emmissara skrev 2015-07-21 21:41:43 följande:

aa, och grejen är att jag ska iväg på en festival imorgon och kommer hem på tisdag morgon. Det som är jobbigt är att jag verkligen vill ha ett plus så att jag vet helt säkert, vill ju absolut inte dricka alkohol om jag är gravid, men om jag inte är det så vill jag ändå kunna dricka lite. jag ska ta ett test imorgon, beroende på om det är starkare eller ej så kommer jag ta med test till festivalen och försöka ta ett där om några dagar. 

aa haha det är helt underbart :D 

Åh nej vilket jobbigt läge! Hoppas morgondagens test är tydligare än dagens så du slipper vela om du får eller inte får dricka! Roligt med festival iaf, hoppas du får jättekul! :)
  • SessanSessan
    Sajocawa skrev 2015-07-21 21:15:31 följande:

Och menar såklart att min mens kom förra veckan, inte förra månaden...

Haha, nu blandade jag ihop inläggen och trodde du skrivit det som handlade om osäkerhet i lutealfas... Sorry! :)
  • SessanSessan
    Hildaisabell skrev 2015-07-21 21:35:56 följande:

Jag känner att jag inte kan och vet tillräckligt om NC. Vad betyder ex CD? Är på CD25 idag tydligen. Och så säger den hela tiden att jag gr en stor osäkerhet för för min uppmätta lutealfas. Va?!

Tar du ÄL-test (LH) när appen säger till? Registrerade positiva och negativa kanske kan hjälpa till att säkerställa lutealfasen? Känner du själv av när du har ÄL?
  • SessanSessan
    Hildaisabell skrev 2015-07-21 23:02:00 följande:

Jag har använt NC sen början av april, och jag äl-testar varje gång när den säger till. Det är det jag tycker är så konstigt. Jag känner när jag har ÄL så jag får alltid positivt test.

Men då verkar det jättekonstigt att de inte får ordning på dina cykler! Har du hört med kundservice vad det kan bero på?
  • SessanSessan

Vad betyder det här på grafen? Dipp igår med idag up igen? Brukar det se ut så för er innan mensen kommer eller kan gårdagens låga värde varit ett felvärde?

• SessanSessan
    soofa skrev 2015-07-26 07:54:16 följande:

Vilken dag är du på? Det är helt normalt med en dipp mellan äl och bim. Förhoppningsvis är det en implantationsdipp. :D

Är på BIM -4 och har legat högt över strecket men så började grafen sjunka och igår gick den straxt under strecket men så idag högt över igen... Så implantationsdipp är det ju för sent för men funderade på om det kan vara så varierande vården innan mens eller om värdet igår kan vara lågt pga felvärde... Typiskt att jag inte kan lägga in grafen..
  • SessanSessan
    Hildaisabell skrev 2015-07-26 09:57:14 följande:

Nu ligger jag och tokanalyserar här hemma så klart. Det här med Nidblödning, har man tempdipp då? Läste att man kan ha mensmolande smärtor och att den uppstår 7-14 dagar efter ÄL. Jag är 11 dagar efter ÄL nu med en Beräknad mens idag.. Jag hatar det här!

Vad för irrande med först det positiva och sen det negativa testet. Rent logiskt bordet det inte gå att få ett positivt test Oman inte är gravid så köp ett test tycker jag och testa med morgondagens morgonrutiner. :) Hoppas det blir ett starkare streck då!
  • SessanSessan
    soofa skrev 2015-07-26 07:56:58 följande:

Har mensen kommit än? :/ Själv är jag inne på dag 5 med spottings nu. Lägre temp idag så min mens kickar nog igång imorgon.

Fem dagar med spottings? Men fy vad segt... När har du BIM? Hur ser din tempkurva ut nu?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles