• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Emmissara

Ne har inte fått en sån jämn kurva innan och har ej fått ett sånt meddelande innan

rebeqqa skrev 2015-07-21 07:42:08 följande:

Jag tycker att det ser riktigt lovande ut tjejen! Din kurva ser jättefin ut! Har du fått en så fin kurva förut och blivit ombedd att ta graviditetstest av NC förut?

• Emmissara

Tack alla, jag vågar inte riktigt tro på att det är ett streck men ska testa igen imorgon. Imorgon mitt på dagen så åker jag iväg på en festival och kommer hem på tisdag så vet inte riktigt hur jag ska göra med test där.

Detta var försök 5 sammanlagt och försök 2 med NC hade först en cykel med NC då jag försökte kolla hur min kropp fungerade. För er som inte vet så har jag haft väldigt oregelbunden mens och har bara haft ca 7 cyklar på ett år

Norrlänning86 skrev 2015-07-21 11:11:30 följande:

Jag tror jag anar ett streck! :) grattis!

snartsnartsnart skrev 2015-07-21 11:57:25 följande:

Jag tycker också att jag ser något!! testa med en CB-digital om några dagar!! Grattis!

funderat skrev 2015-07-21 11:57:40 följande:

Ser minsann ett streck! Grattis!

soofa skrev 2015-07-21 12:38:08 följande:

Jag ser också ett streck! :D

Sajocawa skrev 2015-07-21 13:25:38 följande:

Tycker definitivt det är ett streck!

Grattis!! Jag som precis hoppat in i gruppen har lite svårt att hålla koll på alla, vilket försök var detta för dig? :D

Ahlmen skrev 2015-07-21 13:27:04 följande:

Jag tycker mig också se ett streck! :D

• SessanSessan

Jag tycker också det ser ut som ett plus emmissara! Stort grattis! Vad roligt att det tog sig så fort om du har haft så pass oregelbunden mens innan! :D

• Emmissara
    SessanSessan skrev 2015-07-21 17:13:55 följande:

Jag tycker också det ser ut som ett plus emmissara! Stort grattis! Vad roligt att det tog sig så fort om du har haft så pass oregelbunden mens innan! :D

när de är så många som skriver att de ser så börjar hoppet att komma lite, men vågar ändå inte riktigt. inte förens det blir tydligare. 
    Men tack iaf :D 

aa om det nu har tagit sig så är jag sjukt glad över det. vi blev uppskrivna på väntelista för utredning av barnlöshet för en månad sedan så hoppas ej jag behöver åka dig i december utan att jag har en liten knodd påväg då :) 
  • Emmissara
    BIM-Listan
    16/7: Cupcakes, 
    17/7: Ahlmen,
    20/7: Emmissara, (ev. plus 21/7)
    27/7: halo83, 
    27/7: soofa
    29/7: Hildaisabell
    1/8: Sessansessan, 
    3/8: fastfrusen, 
    13/8: frokenasta,
    13-14/8: snartsnartsnart,
    16-18/8 Marol,
    ecmov,
    EkoS,
    Emsaflisaan,
    Norrlänning86,
    Rebeqqa,
    redofördig,
    Sajocowa,
    Tr86,

Trådens PLUS:
    Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)
    ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)
    jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)
    funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)
    bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)
    Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)
    pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)
    Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)
    saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7, 4e försöket)
  • Emmissara
    rebeqqa skrev 2015-07-21 07:53:22 följande:
    Tjejer, jag vill höra hur ni tänker! Så här ser min kurva ut än så länge. Att sluta med P-ringen är något av det läskigaste jag gjort. Inte pga att jag kan bli gravid utan pga rädslan för att min mens och att mina cykler kommer bli som det var innan. Jag levde i ett rent helvete och tårarna tåras upp bara jag tänker på det. Så jag undrar.. såg er graf ut lite åt detta hållet? Beter sig tempen som den ska? Enligt kalendern ska jag ha ägglossning imorgon.

Vi planerar inte att göra några riktiga försök till barn riktigt än. Vi tänker att min kropp ska få en chans att stabilisera sig efter 5 år med p-ring. Jag måste få lära känna min nya - mer vuxna kropp innan den ska gå igenom en graviditet. Nu hade vi det mysigt igår utan skydd, jag tror att mina chanser att bli gravid på naturligt sätt är minimala - skulle rent teoretiskt kunna bli gravida pga att vi myste till det sent sent igår kväll?
    Det är jätte svårt att säga, visa kurvan om någon dag. Men jag tycker att den ser bra ut, den är ungefär på samma temp. 
  • Emmissara
    Hildaisabell skrev 2015-07-21 00:47:28 följande:

Hej Tjejer!

Jag ansluter mig. Har löst hela tråden!

Vi har efter många år som nöjda föräldrar till ett barn (han fyllde fem år igår:)) bestämt oss att vi vill ha ett till, Så vi körde på denna månad???? ägglossning den 15/7 och bim 29/7. Jag har sedan den 15/7 haft så jävulsk ont i tjejmagen, Illamående, lite halsbränna, dåligt humör, trött, svullen mage och dålig i magen. Tog bort cellförändringar för ca 6 månader sedan som jag gått och dragits med alldeles för länge (valt att inte lämna prov pga. Extrem panik över att ha någon där nere som rotar) så nu blir jag stirrig över om detta har med det att göra eller graviditet. Jag har mensmolande värk. Inte allt trevligt. Slänger in en bild på min kurva också, så ni som är experter kan ta en titt!???? och GRATTIS till alla preggos!

Välkommen hit,
    Härligt med att försöka få en till :D Hoppas det går snabbt för er :) 
  • Emmissara
    Sajocawa skrev 2015-07-20 23:53:13 följande:

SÅ!
    Då har jag läst igenom alla 100 sidor.. Puuh..

Hej!

GRATTIS till alla gravida, och ni andra som fortfarande kämpar, tänk vad ni redan kämpar för era blivande barn. :D heja!

Såhär ser min (långa) historia ut: Jag fick en dotter september 2014 (ej planerad men världens bästa överraskning!) och i november kom min mens tillbaka, då ville vi ha tätt mellan barnen och började pippa direkt :D Eftersom jag då inte haft mens på ett år så var det ju svårt att veta om den skulle va regelbunden/hur lång cykel osv.. jag måste ha utgjort hälften av Apotekets totala försäljningsvinst på alla ägglossningstester jag köpt. Jag fick aldrig en enda gång ett positivt test. Och mensen kom aldrig heller igen.. Nångång i våras när mensen uteblivit flera månader tänkte jag börja med NC men då min dotter fortfarande ammade mycket oregelbundet på natten (ibland en gång och ibland 10 gånger) så fick jag aldrig chans att komma igång. (Och ja jag vet att mensen inte alltid kommer igång vid amning, men eftersom jag fick en mens i november så trodde jag ju att det skulle fortsätta..)
    Nu har jag drastiskt dragit ner på amning och fick min mens förra veckan. Halelujah! Nu kör vi! Första temperaturmätningen blir imorgon.

Heja oss ????

Välkommen hit :D

Jag tänker lite som dig, jag vill också ha mina barn tätt. Så ska bli spännande att se hur det går för dig (har inga barn än).
  • Emmissara
    Cupcakes skrev 2015-07-20 12:01:33 följande:
    Idag är BIM+4 för mig, ingen mens, en liten temphöjning och ont i svanken så som jag kan ha när jag har mens, fast inte alls lika illa. Imorgonbitti blir det ett test!
    Har du testat något? Din kurva såg ju riktigt bra ut den också. 
  • Cupcakes
    Emmissara skrev 2015-07-21 18:15:28 följande:
    Har du testat något? Din kurva såg ju riktigt bra ut den också. 
    Grattis! Jag ser absolut ett streck ;) förstår att du vill se ett starkare innan du firar fullt ut, men det ser ju väldigt lovande ut! Kuuuuuul!!!

Jag tog ett test imorse men det visade negativt :/ ger inte upp hoppet än dock för min temp har stigit ytterligare, jag har varit extremtrött och känner en massa stickningar i livmodern. Väntar ett par dagar nu innan jag testar igen!

Undrar vad annars min kropp håller på med? :s
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles