• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • marol

NC tar med mina ältest i sin beräkning och prognos :) ändrades iaf utefter det jag la in

• Cupcakes

Skumt :s aja, då ska jag bli bättre på att skriva in mina resultat. Den har dock satt min senaste ÄL på en dag då jag skrivit in negativt resultat... Ibland önskar jag att de utvecklade lite i meddelandet man får, "vi har hittat din ägglossning! Baserat på din senaste temperaturhöjning och datumet känner vi oss väldigt säkra trots ditt negativa LH-test."...typ.

• soofa
    Cupcakes skrev 2015-07-20 16:56:39 följande:

Skumt :s aja, då ska jag bli bättre på att skriva in mina resultat. Den har dock satt min senaste ÄL på en dag då jag skrivit in negativt resultat... Ibland önskar jag att de utvecklade lite i meddelandet man får, "vi har hittat din ägglossning! Baserat på din senaste temperaturhöjning och datumet känner vi oss väldigt säkra trots ditt negativa LH-test."...typ.

Jag tror de tar mer hänsyn till temperaturhöjningen än till äl-testerna då det finns vissa som aldrig får positiva äl-tester men som ändå har ägglossning. Sen sker ju ägglossningen normalt någon eller några dagar efter ett positivt äl-test.
  • halo83

Nån mer som är nära bim och e nervös för att tempa varje morgon? Själv e de lite skräckblandad förtjusning typ.. Skitnyfiken på hur kurvan blir men samtidigt livrädd för svaret... Så här ligger jag nu . Bim på fredag el söndag

• Emmissara
    marol skrev 2015-07-20 09:15:24 följande:
    Det där ser väl hoppfullt ut? :) och vad jämn tempen är, å hög. Hoppas din mens ej dyker upp idag.
    Mensen dök ej upp idag, så de är ju ett bra tecken. Och aa tempen är väldigt jämn :)
  • Emmissara
    SessanSessan skrev 2015-07-20 09:39:39 följande:

Vad spännande emmissara!! När tänker du testa? :)

Typiskt att tempdippen och mensen kom marol men som du skriver, nya tag i augusti. Jag kommer också börja försöka på allvar i augusti eftersom maj känns som en fantastiskt härlig månad att få barn i. :)

Jag vet inte riktigt när jag tänker testa, vet inte när jag vågar
  • Emmissara
    soofa skrev 2015-07-20 09:58:56 följande:
    Ser ju sjukt lovande ut hörrö! Skrattande Har du testat något mer?!
    Jag hoppas på de :) jag har inte testat något mer, vet ej om ja kommer testa imorgon eller om ja väntar tills på onsdag
  • Emmissara
    snartsnartsnart skrev 2015-07-20 10:05:22 följande:
    Håller tummarna för dig! Ser väldigt lovande ut om man bara tittar på grafen Skrattande
    Tack :) jag hoppas verkligen det också,
  • Emmissara
    Cupcakes skrev 2015-07-20 12:01:33 följande:
    Du är ju så preggo Emmissara!

Idag är BIM+4 för mig, ingen mens, en liten temphöjning och ont i svanken så som jag kan ha när jag har mens, fast inte alls lika illa. Imorgonbitti blir det ett test! php8n7Ofs00170.jpg
    Haha tror du? Ja kan ju hoppas

Lycka till imorgon och säg till hur det gick :)
  • Sajocawa

SÅ!
    Då har jag läst igenom alla 100 sidor.. Puuh..

Hej!

GRATTIS till alla gravida, och ni andra som fortfarande kämpar, tänk vad ni redan kämpar för era blivande barn. :D heja!

Såhär ser min (långa) historia ut: Jag fick en dotter september 2014 (ej planerad men världens bästa överraskning!) och i november kom min mens tillbaka, då ville vi ha tätt mellan barnen och började pippa direkt :D Eftersom jag då inte haft mens på ett år så var det ju svårt att veta om den skulle va regelbunden/hur lång cykel osv.. jag måste ha utgjort hälften av Apotekets totala försäljningsvinst på alla ägglossningstester jag köpt. Jag fick aldrig en enda gång ett positivt test. Och mensen kom aldrig heller igen.. Nångång i våras när mensen uteblivit flera månader tänkte jag börja med NC men då min dotter fortfarande ammade mycket oregelbundet på natten (ibland en gång och ibland 10 gånger) så fick jag aldrig chans att komma igång. (Och ja jag vet att mensen inte alltid kommer igång vid amning, men eftersom jag fick en mens i november så trodde jag ju att det skulle fortsätta..)
    Nu har jag drastiskt dragit ner på amning och fick min mens förra veckan. Halelujah! Nu kör vi! Första temperaturmätningen blir imorgon.

Heja oss ????

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles