• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • EETAG

Hej. Då har även jag skaffat NC plan. Sambon och jag har försökt få till ett syskon till dottern, började försöka i januari men inget har fortfarande hänt. Så tänkte ge detta en chans. Men jag är nybörjare så har lite frågor. Och eftersom familjelivs medlemmar är bäst så tänkte jag fråga er, om någon vill svara vill säga.

När kan man börja "lita" på appen, att den visar rätt fertila dagar osv?

Måste man nära samma tid varje dag eller räcker det med att man mäter innan man går upp ur sängen?

Hur lång tid tog det att få hem termometern?

Hur lång tid tar det att ta tempen?

Tacksam för svar :)

• halo83

Kan försöka svara på lite .

Du bör mäta ungefär samma tid men viktigast är att du haft minst 4tim sammanhängande sömn och mäter innan du går upp.

Vet inte när man kan lita på appen jag har haft den i 3 mån och den sätter alltid ut äl då jag själv trott att jag haft den när jag går efter kroppens signaler.

Att mäta tar 30sek :)

EETAG skrev 2015-07-19 23:16:03 följande:

Hej. Då har även jag skaffat NC plan. Sambon och jag har försökt få till ett syskon till dottern, började försöka i januari men inget har fortfarande hänt. Så tänkte ge detta en chans. Men jag är nybörjare så har lite frågor. Och eftersom familjelivs medlemmar är bäst så tänkte jag fråga er, om någon vill svara vill säga.

Måste man nära samma tid varje dag eller räcker det med att man mäter innan man går upp ur sängen?

• Emmissara
    {#emotions_dlg.flower}BIM-Listan{#emotions_dlg.flower}
    16/7: Cupcakes, 
    17/7: Ahlmen,
    20/7: Emmissara,
    27/7: halo83, 
    27/7: soofa
    1/8: Sessansessan, 
    3/8: fastfrusen, 
    13/8: frokenasta,
    13-14/8: snartsnartsnart,

ecmov,
    EkoS,
    Emsaflisaan,
    Marol,
    Norrlänning86,
    Rebeqqa,
    redofördig,
    Tr86,

PlusTrådens PLUS:Plus
    Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)
    ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)
    jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)
    funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)
    bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)
    Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)
    pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)
    Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)
    saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7, 4e försöket)
  • Emmissara
    EETAG skrev 2015-07-19 23:16:03 följande:

Om du har regelbunden mens så går det snabbt att lita på appen, jag har oregelbunden så det är omöjligt för appen att veta när man har ÄL innan man har fått det. 

det tog 2-3 dagar att få hem min temp.

det tar mellan 15-35 sekunder, det beror helt på om tempen kan fastställa din temperatur snabbt eller om det går lite upp och ner innan. 
  • halo83

Idag blev det en dipp som jag trodde ,dock fortfarande över linjen men det känns ändå kört då den verkar stämma med övriga grafer jag haft innan. :(

• Emmissara

Bim idag, tempen är hög, har inga känningar eller tecken på mens.
    Vaknade imorse av att jag behövde spy, och nu mår jag illa men inte det vanliga illamåendet som jag kan ha ibland innan mens

• Emmissara
    halo83 skrev 2015-07-20 08:45:35 följande:

Idag blev det en dipp som jag trodde ,dock fortfarande över linjen men det känns ändå kört då den verkar stämma med övriga grafer jag haft innan. :(

Nej, va trist :( 
  • marol
    Emmissara skrev 2015-07-20 08:47:17 följande:

Bim idag, tempen är hög, har inga känningar eller tecken på mens.

Vaknade imorse av att jag behövde spy, och nu mår jag illa men inte det vanliga illamåendet som jag kan ha ibland innan mens

Det där ser väl hoppfullt ut? :) och vad jämn tempen är, å hög. Hoppas din mens ej dyker upp idag.
  • marol
    marol skrev 2015-07-19 13:42:57 följande:

Här för mig sjunk tyvärr tempen som bara den i morse och under linjen vilket stämmer överens med att jag har bim idag... den har dock ej dykt upp ännu men det är väl bara en tidsfråga ;)

Som förväntat så betydde tempdippen igår att mensen kom på kvällen, trist men inte helt oväntat - och psykologiskt hinner man i och med tempdippen ställa in sig på mens och bra att veta att den kommer så man är beredd, förut hade man ingen aning om och fick gå beredd flera dagar.

Märkligt nog känner jag mig ändå "okej" med att det inte blev något denna månad och känner mig laddad för ny månad. Mitt nya bim blir 16-18/8 om någon fin vill bokföra :) Måtte augusti bli lycksalig månad. Vet inte vad man kan eller bör göra annorlunda eller om det bara har med tillfälligheter att göra om det lyckas eller ej.
  • SessanSessan

Vad spännande emmissara!! När tänker du testa? :)

Typiskt att tempdippen och mensen kom marol men som du skriver, nya tag i augusti. Jag kommer också börja försöka på allvar i augusti eftersom maj känns som en fantastiskt härlig månad att få barn i. :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles