• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • EETAG

Hej. Då har även jag skaffat NC plan. Sambon och jag har försökt få till ett syskon till dottern, började försöka i januari men inget har fortfarande hänt. Så tänkte ge detta en chans. Men jag är nybörjare så har lite frågor. Och eftersom familjelivs medlemmar är bäst så tänkte jag fråga er, om någon vill svara vill säga.

När kan man börja "lita" på appen, att den visar rätt fertila dagar osv?

Måste man nära samma tid varje dag eller räcker det med att man mäter innan man går upp ur sängen?

Hur lång tid tog det att få hem termometern?

Hur lång tid tar det att ta tempen?

Tacksam för svar :)

• halo83

Kan försöka svara på lite .

Du bör mäta ungefär samma tid men viktigast är att du haft minst 4tim sammanhängande sömn och mäter innan du går upp.

Vet inte när man kan lita på appen jag har haft den i 3 mån och den sätter alltid ut äl då jag själv trott att jag haft den när jag går efter kroppens signaler.

Att mäta tar 30sek :)

EETAG skrev 2015-07-19 23:16:03 följande:

Hej. Då har även jag skaffat NC plan. Sambon och jag har försökt få till ett syskon till dottern, började försöka i januari men inget har fortfarande hänt. Så tänkte ge detta en chans. Men jag är nybörjare så har lite frågor. Och eftersom familjelivs medlemmar är bäst så tänkte jag fråga er, om någon vill svara vill säga.