• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Cupcakes

Hej! Får jag också vara med här? :)
    Har tempat o använt NC i två månader nu, men registrerat ytterligare två cykler. Har haft hyfsat regelbunden mens men inte fått positivt på varken gravtest eller ägglossningstest :s har dock tagit ÄL-testen direkt på morgonen och det ska man tydligen inte göra... NC känner sig säker på att jag haft ÄL iaf. Nu är jag på cykeldag 30 och får normalt mens på 27,4. Vågar jag hoppas?

• frokenasta

Har försökt två gånger utan resultat. Ska försöka slappna av mer nu. Inte bli "besatt" :)

SessanSessan skrev 2015-07-19 08:39:27 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden, hoppas ok?! :)

Jag använder också NC för att planera graviditet och nu de första månaderna har jag främst försökt få koll på hur mina cykler ser ut och om mina tidigare symtom på ÄL verkligen har varit ÄL. I augusti är det dock dags att börja försöka på riktigt för ett tredje barn. Det sk bli jätteroligt. :)

Hur har det gått för er i tråden? Är många gravida nu eller är det många som fortfarande försöker? Ser att ni skriver om tempkurvor. Går det att göra något "konstaterande" hur tempkurvorna ser ut efter ÄL men innan +? :)

• SessanSessan
    frokenasta skrev 2015-07-19 10:54:00 följande:

Har försökt två gånger utan resultat. Ska försöka slappna av mer nu. Inte bli "besatt" :)

Förstår vad du menar, man stirrar ju sig lätt blind på dagar hit, symtom dit och tempstegringar, planerar som en galning och så när det inte tar sig direkt så kommer besvikelsen och hetsen över nästa månad. Två försök är ju egentligen "ingenting" men likväl så vill man ju att det ska ta sig på allra första. Det är nog klokt av dig att slappna av och låta det ske när det sker. Jag ska också försöka göra mitt bästa för att inte bli tokig utan låta det ske utan stress och så naturligt det går... :)
  • marol
    Cupcakes skrev 2015-07-19 10:05:58 följande:

Hej! Får jag också vara med här? :)

Har tempat o använt NC i två månader nu, men registrerat ytterligare två cykler. Har haft hyfsat regelbunden mens men inte fått positivt på varken gravtest eller ägglossningstest :s har dock tagit ÄL-testen direkt på morgonen och det ska man tydligen inte göra... NC känner sig säker på att jag haft ÄL iaf. Nu är jag på cykeldag 30 och får normalt mens på 27,4. Vågar jag hoppas?

Jag hade nog hoppats iaf :) när hade nc satt ut din mens? Att mensen är två dagar försenad i kombination med din graf så ska du kanske testa snart?:) lycka till! Hoppas
  • marol

Här för mig sjunk tyvärr tempen som bara den i morse och under linjen vilket stämmer överens med att jag har bim idag... den har dock ej dykt upp ännu men det är väl bara en tidsfråga ;)

• Cupcakes
    marol skrev 2015-07-19 13:40:32 följande:

Jag hade nog hoppats iaf :) när hade nc satt ut din mens? Att mensen är två dagar försenad i kombination med din graf så ska du kanske testa snart?:) lycka till! Hoppas

Skulle ha fått mens i torsdags enligt NC, så BIM+3 idag? Dag 31 nu, skrev fel förut. Tog ett test igår och det var negativt :/ har bara varit så här sen en gång förut och då var det en cysta som störde... Lite rädd att det ska vara så igen. Den gången sprack cystan och det var inte roligt alls
  • Emmissara
    BIM-Listan
    16/7: Cupcakes, 
    17/7: Ahlmen,
    20/7: Emmissara,
    27/7: halo83, 
    27/7: soofa
    3/8: fastfrusen, 
    13/8: frokenasta,
    13-14/8: snartsnartsnart,

ecmov,
    EkoS,
    Emsaflisaan,
    Marol,
    Norrlänning86,
    Rebeqqa,
    redofördig,
    Sessansessan, 
    Tr86,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)
    ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)
    jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)
    funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)
    bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)
    Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)
    pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)
    Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)
    saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7, 4e försöket)
  • frokenasta

Nej egentligen vet jag ju att två försök inte är något att grubbla över. Men det är lätt att skena iväg i tankarna ändå. Speciellt när många vänner blivit gravida på första försöket.

Hur länge har du haft NC? :)

SessanSessan skrev 2015-07-19 11:42:12 följande:

Förstår vad du menar, man stirrar ju sig lätt blind på dagar hit, symtom dit och tempstegringar, planerar som en galning och så när det inte tar sig direkt så kommer besvikelsen och hetsen över nästa månad. Två försök är ju egentligen "ingenting" men likväl så vill man ju att det ska ta sig på allra första. Det är nog klokt av dig att slappna av och låta det ske när det sker. Jag ska också försöka göra mitt bästa för att inte bli tokig utan låta det ske utan stress och så naturligt det går... :)

• SessanSessan
    frokenasta skrev 2015-07-19 19:22:51 följande:

Nej egentligen vet jag ju att två försök inte är något att grubbla över. Men det är lätt att skena iväg i tankarna ändå. Speciellt när många vänner blivit gravida på första försöket.

Hur länge har du haft NC? :)

Jag har haft NC sen maj men har nu de första månaderna bara försökt få koll på mina cykler. Nu i augusti ska vi börja försöka på riktigt. :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles