• Cupcakes

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej! Får jag också vara med här? :)
    Har tempat o använt NC i två månader nu, men registrerat ytterligare två cykler. Har haft hyfsat regelbunden mens men inte fått positivt på varken gravtest eller ägglossningstest :s har dock tagit ÄL-testen direkt på morgonen och det ska man tydligen inte göra... NC känner sig säker på att jag haft ÄL iaf. Nu är jag på cykeldag 30 och får normalt mens på 27,4. Vågar jag hoppas?

• Cupcakes
    marol skrev 2015-07-19 13:40:32 följande:

Jag hade nog hoppats iaf :) när hade nc satt ut din mens? Att mensen är två dagar försenad i kombination med din graf så ska du kanske testa snart?:) lycka till! Hoppas

Skulle ha fått mens i torsdags enligt NC, så BIM+3 idag? Dag 31 nu, skrev fel förut. Tog ett test igår och det var negativt :/ har bara varit så här sen en gång förut och då var det en cysta som störde... Lite rädd att det ska vara så igen. Den gången sprack cystan och det var inte roligt alls
  • Cupcakes
    soofa skrev 2015-07-20 10:01:39 följande:
    En bra grej (som appen också kommer rekommendera) är att komplettera med äl-tester, då lär appen snabbare känna igen din cykel, din ägglossning etc.
    NC bryr sig inte om ifall man fått negativa eller positiva resultat på ÄL-tester, enligt deras hemsida. Avläsningen är för subjektiv för att de ska våga ha med den i sina uträkningar :)
  • Cupcakes
    Emmissara skrev 2015-07-20 08:47:17 följande:

Bim idag, tempen är hög, har inga känningar eller tecken på mens.
    Vaknade imorse av att jag behövde spy, och nu mår jag illa men inte det vanliga illamåendet som jag kan ha ibland innan mens phpBzPngC10581.jpg

Du är ju så preggo Emmissara!

Idag är BIM+4 för mig, ingen mens, en liten temphöjning och ont i svanken så som jag kan ha när jag har mens, fast inte alls lika illa. Imorgonbitti blir det ett test!
  • Cupcakes

Skumt :s aja, då ska jag bli bättre på att skriva in mina resultat. Den har dock satt min senaste ÄL på en dag då jag skrivit in negativt resultat... Ibland önskar jag att de utvecklade lite i meddelandet man får, "vi har hittat din ägglossning! Baserat på din senaste temperaturhöjning och datumet känner vi oss väldigt säkra trots ditt negativa LH-test."...typ.

• Cupcakes
    Emmissara skrev 2015-07-21 18:15:28 följande:
    Har du testat något? Din kurva såg ju riktigt bra ut den också. 
    Grattis! Jag ser absolut ett streck ;) förstår att du vill se ett starkare innan du firar fullt ut, men det ser ju väldigt lovande ut! Kuuuuuul!!!

Jag tog ett test imorse men det visade negativt :/ ger inte upp hoppet än dock för min temp har stigit ytterligare, jag har varit extremtrött och känner en massa stickningar i livmodern. Väntar ett par dagar nu innan jag testar igen!

Undrar vad annars min kropp håller på med? :s
  • Cupcakes
    Emmissara skrev 2015-07-21 19:42:03 följande:
    2 dagar efter BIM. 
    Då tycker jag att NC borde ha föreslagit att jag ska ta ett test! Jag var otålig o tog ett (negativt) test två dagar innan BIM, som jag skrev in. Tror säkert att det är det som förstör :(

Vet nån hur man tar bort inskriven data?
  • Cupcakes
    Emmissara skrev 2015-07-21 20:48:23 följande:
    Om du går in på den dagen så står det radera längs ned, men då raderas allt. Men skriv bara upp vad du har gjort för anteckningar och temperaturen, sen kan du lägga in det igen. 
    Tack! Blev ingen skillnad dock :(
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles