• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • saklek
    Emmissara skrev 2015-07-18 12:08:10 följande:

Såhär ser min tempkurva ut, den håller sig jämn och hög, Bim på måndag. Bara så jobbigt att jag fick ett helt blankt test igår...

Ser lovande ut ju! Blankt test så pass lång tid innan bim är nog inget att ta på allvar, är ju inte alla som plussar innan bim även om det ofta verkar som det :)
  • saklek

För er som är intresserade av kurvor vid plus kommer min här Kommer dock inte fortsätta mäta nu, skulle bli alldeles för nojjig om det dippade någon gång.

Mensvärk utan mens, rejält svullen mage och kissnödig ofta är tydligaste symptomen - kom någon dag innan bim. Tycker inte jag hade något tidigare symptom än så, lite molvärk och halsbränna men det hade jag haft i andra cykler också.

• Emmissara
    saklek skrev 2015-07-18 15:18:05 följande:
    Ser lovande ut ju! Blankt test så pass lång tid innan bim är nog inget att ta på allvar, är ju inte alla som plussar innan bim även om det ofta verkar som det :)

är på ÄL+16 idag, så testade på ÄL+15 så det är ganska sent at inte få ett plus. Men jag hoppas såklart att det ändå tar sig. 

Men jag hade ju ett ganska djupt dyk några dagar efter att NC har satt ut ÄL, jag har aldrig haft det innan, så det jag tänker är att det kan vara en sån där Implantationsdip eller så kanske jag hade ÄL då och isf så är det ju för tidigt för en graviditet att synas på test.

Vad tror ni andra?

• marol
    saklek skrev 2015-07-18 11:49:12 följande:

Det blev ett plus! Eller snarare ett "gravid", fick bli ett cb direkt Är i vecka 4+2 enligt NC. Så jäkla sjukt. Livrädd och överlycklig samtidigt

Men åååååhhh wooow! Vad kul Sjutton vad häftigt hörru. Grattis grattis och lycka till nu! Så fantastiskt att våra aningar stämde för dig.
  • snartsnartsnart

Toppen! Så glad för din skull! Hoppas det tar sig för oss andra snart också. Lycka till med allt!

saklek skrev 2015-07-18 15:25:59 följande:

För er som är intresserade av kurvor vid plus kommer min här Kommer dock inte fortsätta mäta nu, skulle bli alldeles för nojjig om det dippade någon gång.

Mensvärk utan mens, rejält svullen mage och kissnödig ofta är tydligaste symptomen - kom någon dag innan bim. Tycker inte jag hade något tidigare symptom än så, lite molvärk och halsbränna men det hade jag haft i andra cykler också.

• Norrlänning86
    saklek skrev 2015-07-18 11:49:12 följande:

Det blev ett plus! Eller snarare ett "gravid", fick bli ett cb direkt Är i vecka 4+2 enligt NC. Så jäkla sjukt. Livrädd och överlycklig samtidigt

Grattis!! :)
  • SessanSessan

Hej!

Jag hoppar in i tråden, hoppas ok?! :)

Jag använder också NC för att planera graviditet och nu de första månaderna har jag främst försökt få koll på hur mina cykler ser ut och om mina tidigare symtom på ÄL verkligen har varit ÄL. I augusti är det dock dags att börja försöka på riktigt för ett tredje barn. Det sk bli jätteroligt. :)

Hur har det gått för er i tråden? Är många gravida nu eller är det många som fortfarande försöker? Ser att ni skriver om tempkurvor. Går det att göra något "konstaterande" hur tempkurvorna ser ut efter ÄL men innan +? :)

• SessanSessan

Nu har jag läst lite mer och hittat BIM- och +-listan. :)

Vad jag förstår också av er som lagt ut bilder på er kurvor, är det så att om tempen håller sig jämnt hög efter ÄL är chansen stor att man är gravid?

• halo83

Det stämmer :)

SessanSessan skrev 2015-07-19 08:51:52 följande:

Nu har jag läst lite mer och hittat BIM- och +-listan. :)

Vad jag förstår också av er som lagt ut bilder på er kurvor, är det så att om tempen håller sig jämnt hög efter ÄL är chansen stor att man är gravid?

• halo83

Bim-6 idag och nu börjar det bli nervöst att tempa på morgonen. Om jag kollar bakåt så får jag en tempdipp i morgon som sen ökar lite å sen sjunker tills mensen kommer. Hoppas hoppas den håller sig lika hög nu!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles