• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • limonette

Ecmov jag håller tummarna

Hildaisabell ja vi siktar på augusti!!

Tänk va skönt att det inte är så kallt för bubbarna när dom kommer :)

Själv hoppas jag på normal cykel.

Hade strul innan ja blev gravid,sedan efter har det vart Perfa tipptopp å nu bar för att vi börjar prata syskon ska det strula igen..

Håller tummarna för ordentlig cykel som sagt

• ecmov

Tack alla!

Tempen var ännu högre idag! Nu sa även NC åt mig att ta ett gravtest.. Gud vad pirrigt det börjar bli. Hoppas testen kommer med posten idag så jag kan testa imorgon, annars springer jag å köper ett på affären ikväll, haha!

• limonette
    ecmov skrev 2015-07-29 05:54:55 följande:

Tack alla!

Tempen var ännu högre idag! Nu sa även NC åt mig att ta ett gravtest.. Gud vad pirrigt det börjar bli. Hoppas testen kommer med posten idag så jag kan testa imorgon, annars springer jag å köper ett på affären ikväll, haha!

Åååå va spännande!!! Testa nu! :D
  • soofa
    ecmov skrev 2015-07-29 05:54:55 följande:

Tack alla!

Alltså, du måste ju vara gravid! :)
  • SessanSessan

Men vad spännande ecmov! Du bara måste ju vara gravid!

Själv fick jag mens idag. Augusti är det månad jag allra helst vill bli gravid i (om man får önska) med tanke på när barnet kommer så nu rackarns ska vi göra vårt bästa för att baka bebis. :)

Nästa BIM blir enligt NC 27/8.

• EETAG

BIM enligt NC 11/8. Håller verkligen tummarna för er alla!

Den här tråden är så fin, alla är snälla mot varandra och inget skitsnack! All heder till er som kämpar och inte ger upp. Och när det ändå inte riktigt går som ni vill så är ni glada för andra och alla peppar på varandra. Så skönt att se tycker jag.

En liten fråga, den där streckade linjen. Vad är det med den? Vad betyder den liksom? Jag kanske är trög men jag fattar inte.

• sommarblomma1

Tog ett ältest imorse (jag får alltid bäst utslag på morgonen) som visade starkt men inte pos. Dock får jag ganska starka alltid så får ta ett nytt imorgon och se om det stegrar. Tycker dock att det är konstigt om jag skulle ha äl nu! Detta eviga analyserande!

• Norrlänning86

Kan bara hålla med dig, alla här är väldigt snälla och fina mot varandra :)

Den streckade linjen är medellinjen man har om jag förstått rätt :) kollade på statistik på NC. :)

EETAG skrev 2015-07-29 09:41:13 följande:

Den här tråden är så fin, alla är snälla mot varandra och inget skitsnack! All heder till er som kämpar och inte ger upp. Och när det ändå inte riktigt går som ni vill så är ni glada för andra och alla peppar på varandra. Så skönt att se tycker jag.

En liten fråga, den där streckade linjen. Vad är det med den? Vad betyder den liksom? Jag kanske är trög men jag fattar inte.

• soofa
    EETAG skrev 2015-07-29 09:41:13 följande:

Eller hur, vi är ett härligt gäng här inne! :)

Menar du den vågräta linjen? Det är din baslinje kan man säga, medelvärdet av alla dina mätningar. Mellan mens och äl brukar temperaturen ligga under linjen och mellan äl och mens över linjen - det är den som gör att NC kan hitta din ägglossning, när temperaturen är över linjen. Baslinjen kan ändras något efterhand, om du inte använt NC så länge så har den kanske inte riktigt hunnit lära känna din kropp.
  • soofa
    sommarblomma1 skrev 2015-07-29 10:06:55 följande:

Tog ett ältest imorse (jag får alltid bäst utslag på morgonen) som visade starkt men inte pos. Dock får jag ganska starka alltid så får ta ett nytt imorgon och se om det stegrar. Tycker dock att det är konstigt om jag skulle ha äl nu! Detta eviga analyserande!

Vilken CD är du på? Har du några andra symtom på äl? Annars kan ju äl-testerna ge utslag även vid graviditet..?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles