• EETAG

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej. Då har även jag skaffat NC plan. Sambon och jag har försökt få till ett syskon till dottern, började försöka i januari men inget har fortfarande hänt. Så tänkte ge detta en chans. Men jag är nybörjare så har lite frågor. Och eftersom familjelivs medlemmar är bäst så tänkte jag fråga er, om någon vill svara vill säga.

När kan man börja "lita" på appen, att den visar rätt fertila dagar osv?

Måste man nära samma tid varje dag eller räcker det med att man mäter innan man går upp ur sängen?

Hur lång tid tog det att få hem termometern?

Hur lång tid tar det att ta tempen?

Tacksam för svar :)

• EETAG

BIM enligt NC 11/8. Håller verkligen tummarna för er alla!

Den här tråden är så fin, alla är snälla mot varandra och inget skitsnack! All heder till er som kämpar och inte ger upp. Och när det ändå inte riktigt går som ni vill så är ni glada för andra och alla peppar på varandra. Så skönt att se tycker jag.

En liten fråga, den där streckade linjen. Vad är det med den? Vad betyder den liksom? Jag kanske är trög men jag fattar inte.

• EETAG

Hej. Jag har bil på tisdag enligt NC men idag kom en liten blödning/brunt/röd-flytning. Tempen har inte dykt så det känns konstigt om mensen kommer nu.

Jag har dunkande huvudvärk till och från. Springer på toa stup i ett, smärtsamma bröstet som är större än vanligtvis och är sjukt trött på eftermiddagen/kvällen men sover jätte oroligt. Mitt humör de senaste dagarna har varit en berg och dal bana av rang... Suck stackars sambon.

Gravid eller är det mensen som är på ingång?

• EETAG

Jaha och så var det det där med att få till det på "rätt" dagar när sambon jobbar shift och vi går om varandra alla de dagarna. Antar att det bara är att vänta på BIM denna månaden också. BIM 6/10.

Och helt plötsligt har han fått prestationsångest, vad kan jag göra för att hjälpa han? Tips mottages tacksamt. Hur hittar ni tid när man jobbar om varandra?

• EETAG
    pannkakan87 skrev 2015-12-22 07:57:38 följande:

Hej hopp!

Nån mer med bim i slutet av december??

Jag har den 29e december och fick en tempökning idag. Hoppas det kan betyda något men jag har tyvärr inga symptom ännu. Är en vecka till bim idag.

Har ni några symptom?

Jag har bim 30/12. Inga symptom än. Men än så länge så håller sig tempen på rätt sida strecket.
  • EETAG

Ok nu behöver jag lite experthjälp från er för jag är totalt förvirrad. Är idag på bim+3, har aldrig haft en så lång cykel tidigare. Mår illa, ont i magen precis som innan mens, tempen dippade precis som vanligt innan mens men den dök aldrig upp, istället började tempen öka igen. Pms-humör så det skriker om det. Hade ett negativt gravtest i tisdags.

Hur skulle ni tolka detta?

• EETAG

Fortfarande tokblankt gravtest... Suck. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles