• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Legewiel
    Sajocawa skrev 2015-08-07 09:23:39 följande:
    Jag tog ditt råd om att tempa exakt samma tid, och gjorde därför ett litet test idag bara för att se hur det kan diffa olika tider.
    Idag blev jag väckt av lillen 5.30 och tempade (hon har väckt mig exakt samma tid senaste morgnarna så inget konstigt där), gick upp och gjorde välling (var alltså lite aktiv och låg inte bara kvar i sängen) sen sov vi vidare mellan 6-7.30 och då tempade jag igen bara för att se vad värdet blev, och det blev exakt samma som tidigare på morgonen .. Så min kropp borde inte va så känslig mot att jag tempar lite olika tider på morgonen (?). Eller så var det bara ett sammanträffande..
    Visst är det så att alla är olika mycket känsliga och enda sättet att lära sig vad som funkar för en själv är förstås att testa sig fram :) Jag skulle göra som du gjorde idag några gånger till, dvs. mäta både när du blir väckt och den tid som du brukar vakna, och jämföra värdena! NC rekommenderar ju att du lägger in den tidigare mätningen i appen, men det kan ju vara vettigt att notera för sig själv om värdena skiljer sig mycket - eller inte alls!

Stort grattis till Tr86! Viken känsla att få se de två strecken! :)

rebeqqa: det ser ju lite lovande ut iaf, har du inte märkt av några andra symptom på ÄL? om tempen fortsätter att gå upp borde du ju haft ÄL redan. Det är inte ovanligt för mig heller att det går mer än 35 dagar...segt är bara förnamnet.
  • rebeqqa

Jag har inte märkt av några symptom alls. Tycker att tempen betett sig jättemärkligt det senaste. Hoppas verkligen den fortsätter stiga imorgon. Annars kanske denna dagens temp bara beror på att jag tempade senare än vanligt.

• nepe
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:10:32 följande:

Godmorgon allihopa! Jag var aktiv hör i maj till juli sedan jag och sambon försökt bli gravid igen efter ett ganska jobbigt och långvarigt MA i mars. Jag har sedan dess haft skitkonstiga typ mellanblödningar (eller ljusrosa flytningar) ganska exakt fem dagar innan mena varje gång. Det hade jag aldrig haft förr... Så det oroade mig lite.
    Då vår första graviditet gick på första försöker så blev man ju lite kaxig och trodde det skulle gå fort att bli gravid igen. (Har även två aborter med samma kille för många herrans år sedan. Blev då gravid trots p-ring. Inget jag är stolt över, men så är det. Fertila ihop verkade vi ju vara...)

Men nu gick månaderna. Blev inget i april. Inte juni. Inte juli. Samma jävla blödning.

Till slut blev jag less och sa hejdå från FL. Kände att det stressade mig mest och gjorde mig ledsen över "alla" de andra som plussade.

Vi tog semester. Åkte till stugan å började renovera den. Hade koll på ÄL men precis i vanlig ordning, fem dagar innan BIM så kom den där flytningen. Happ... Det var det. Denna gången tog jag inte ens några gravtest, dom skulle ändå visa neg. Orkade inte med den där blanka rutan igen.

Så kom söndagen. Mensvärken. Köpte tamponger för att invänta. Men så kom den aldrig. Nejnej, det kan ju säkert diffa någon dag. Imorgon kommer den.
    Men inget på måndagen heller.
    Nej men den är väl väldigt sen den här gången, jag fick ju ändå den där blödningen. Då är det ju kört.

Tisdag morgon så tog jag ett test eftersom mensen inte kommit under natten och... Två starka (!) streck!

Jag vet inte om jag fortfarande tror på det... :)

(Ursäkta långt inlägg)... :)

Stort grattis!! :)
  • nepe

Den här frågan har eventuellt varit uppe tidigare, men inte vad jag hittade.. Hur många av er har varit gravida förut? Och använde ni NC då? :)

• Sajocawa
    nepe skrev 2015-08-07 12:03:08 följande:

Den här frågan har eventuellt varit uppe tidigare, men inte vad jag hittade.. Hur många av er har varit gravida förut? Och använde ni NC då? :)

Jag har varit gravid en gång förut. Använde inte NC då och det var helt oplanerat men ack så välkommet ändå. :)
  • Legewiel
    nepe skrev 2015-08-07 12:03:08 följande:

Jag har ett barn sen tidigare, det var också min första och så långt enda graviditet. Använde inget alls (skyddade mig inte heller), det var inte planerat men en glad överraskning och mycket välkommet!
  • snartsnartsnart

Nu är jag på ÄL+6 och känner absolut ingenting. Min kompis berättade precis att hon är gravid och hon och jag har skojat om att matcha varandra med barn så nu hoppas jag verkligen att det tog sig den här gången. Håll tummarna för mig tjejer!!

• bexx

Tyvärr vaknade jag upp med tant röd idag. Så j..la ledsen på detta. Att de aldrig tar sig. Blir att försöka en 11.e gång. Tankarna snurrar verkligen i skallen. Och de känns så tungt att det inte växer en liten där inne.

Grattis till er som plussat denna månad. :)

• snartsnartsnart

Å så trist!! Hoppas det känns lite bättre om några dagar och så håller jag så klart tummarna för dig att det tar sig nästa gång istället!

bexx skrev 2015-08-07 21:10:35 följande:

Tyvärr vaknade jag upp med tant röd idag. Så j..la ledsen på detta. Att de aldrig tar sig. Blir att försöka en 11.e gång. Tankarna snurrar verkligen i skallen. Och de känns så tungt att det inte växer en liten där inne.

Grattis till er som plussat denna månad. :)

• EmmaElisabeth2

Någon här som varit gravid förut och fått en nidblödning/blödning när ägget fäster? Just nu är jag väldigt fixerad vid att kolla toalettpapperet noga varje gång.. Hur vanligt är det egentligen?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles