• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • sommarblomma1
    Stardust88 skrev 2015-08-10 19:56:31 följande:

Hej!
    Jag är nu inne på min tredje cykel med NC. Har tempat så gott som varje dag och tycker det har fungerat bra! Jag frågade er NC-kompisar förut varför NC först satte ut min ÄL men att den sen försvann och många av er svarade att den nog skulle dyka upp igen när jag fått min mens. Jag fick min mens på 28:e dagen i min cykel för andra (!) gången, och jag tror mig att jag hade en misstänkt ägglossning den 29/7 då jag hade lätt molande värk ett par dagar senare och tempen gick då över 26.41 som är min bastemp. Mensen kom den 7/8. Men NC har ändå inte satt ut min ägglossning och kollar man statistiken står det 1 cykel UTAN ägglossning? Ska jag maila NC eller ska jag ge mig till tåls och låta appen lära känna min kropp ännu mer?

Tempen har nog inte stigit tillräckligt för att äl har skett? Har du tagit nåt ältest? Man har ju inte äl varje månad utan den kan hoppa över utan att det är nåt konstigt. Hoppas på en nästa cykel!
  • Stardust88
    sommarblomma1 skrev 2015-08-10 20:02:58 följande:
    Tempen har nog inte stigit tillräckligt för att äl har skett? Har du tagit nåt ältest? Man har ju inte äl varje månad utan den kan hoppa över utan att det är nåt konstigt. Hoppas på en nästa cykel!
    Fast jag trodde man va tvungen å ha ägglossning för att få mens? eller kan man ha mens utan ägglossning?
  • sommarblomma1
    Stardust88 skrev 2015-08-10 20:31:14 följande:
    Fast jag trodde man va tvungen å ha ägglossning för att få mens? eller kan man ha mens utan ägglossning?
    Ja det kan man men den kan även hoppa över mensen. Om jag har förstått det rätt.. Satte NC ut din äl förra cykeln? Vad låg isf tempen på efter äl?
  • sommarblomma1
    sommarblomma1 skrev 2015-08-10 21:07:59 följande:
    Ja det kan man men den kan även hoppa över mensen. Om jag har förstått det rätt.. Satte NC ut din äl förra cykeln? Vad låg isf tempen på efter äl?
    Såg jag ju nu att den inte gjort.. Men maila NC och fråga, de är ju experter och kan säkert ge dig mer säkra svar :)
  • Stardust88
    sommarblomma1 skrev 2015-08-10 21:07:59 följande:
    ja de satte ut den men den försvann igen precis som denna gången dock var jag inte lika uppmärksam på känningar den gången så jag vet inte vilken temp jag hade vid eventuell ägglossning.
  • frokenasta

2 dagar kvar... Igår kväll kändes det verkligen som att mensen skulle ha kommit idag. Men min är alltid punktlig så det vet jag att den inte gör. Min sambo tror verkligen det är kört eftersom jag har mensvärk. Egentligen jag också men hoppet är väl det sista som lämnar en?

Vilka fler har nära till BIM?
    Ni som plussat, hur kände ni er dagarna innan? Inget speciellt?

• frokenasta
    sommarblomma1 skrev 2015-08-11 07:24:32 följande:

Jag tog ett test på bim -4 idag som var blankt :( Kanske inte försent men det känns ändå kört tyvärr..

Vad tråkigt :( Men ingen mens?
  • sommarblomma1
    frokenasta skrev 2015-08-11 09:11:03 följande:
    Vad tråkigt :( Men ingen mens?
    Nej den bör ju inte komma förrän på lördag isf. Kommer inte testa innan dess iaf och så ska jag nog köpa ett annat test då de jag har är några billiga sådana och inte vet hur pålitliga de är.
  • frokenasta

Det är väl bara CB digitala som visar så pass tidigt? Prova ett sånt? ???? Känner du några symtom?

sommarblomma1 skrev 2015-08-11 09:48:38 följande:

Nej den bör ju inte komma förrän på lördag isf. Kommer inte testa innan dess iaf och så ska jag nog köpa ett annat test då de jag har är några billiga sådana och inte vet hur pålitliga de är.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles