Rosafluffiga skrev 2015-08-10 00:56:37 följande:
Läst tråden en tid. Många som kör både NC och ägglossningstest, och så matchar det inte. Ägglossningstest ger utslag innan ägglossning, medan NC bekräftar ägglossning efter den skett eftersom att det är då temperaturen stiger. Därav rekommenderar NC själva att man ska använda både ägglossningstest och NC :).
Det blåa ägget dyker upp där NC tror att du ska få ägglossning, och kan sedan försvinna och komma tillbaka på samma datum eller en annan dag när NC bekräftat din ägglossning. Kommer den inte tillbaka betyder det att ägglossning inte skedde den månaden, för precis som jag skrev ovan betyder positivt ägglossningstest endast att ägglosningen är påväg inte att den faktiskt sker. Just därför tycker jag att NC och ägglossningstest verkar vara en bra kombo.
Har kört NC en tid för att få in min temperatur, men den här månaden kör vi igång. Har varit så spännande att följa alla era resor på håll, och nu hoppas jag, att jag också får hänga på :)
Hej!
Jag fick beräknad äl i lördags men enligt NC skedde den inte. Så jag tar äl tester för att se om den kommer senare. Tempen var lite förhöjd ett par dagar innan helgen, och nu lägre. Kan det vara att äl kommer eller inte kommer alls? Min blåa "plutt" har försvunnit