• Mila

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag funderar på att skaffa detta för att få bättre ko på äl och min menscykel som är allt ifrån 28-40 dagar /: Jag äter just nu p-piller men mår väldigt dåligt av dem.

Frågor!
    Hur säker kan jag vara i början? Vi vill inte bli gravida förns nästa sommar.
    Måste jag ha den termometern?

• Mila
    sommarblomma1 skrev 2015-08-11 17:36:22 följande:

Ibörjan kommer du få mycket röda dagar men när du har gröna dagar så ska det vara väldigt tillförlitligt!

Du måste inte ha deras temp men ska vara en som visar två decimaler

Okej, tack för svaret!

Ska nog köra igång, men vet inte om jag ska vänta tills jag har haft mens eller köra när jag har mens? Ska ha närsom
  • Mila

Har alla termometern som går att köpa med eller har någon köpt på annat sätt?

Vet inte hur jag ska göra om jag ska köpa hela kittet för 590 med termometer, eller betala i månaden för att testa på först och köpa termometer någon annanstans?

• Mila

Har precis börjat med detta, 3 dagar för att vara exakt. Har väldigt oregelbunden mens och skulle egentligen haft den för 2 veckor sedan. Men är inte gravid..

I vilket fall så har tempen sjunkit för varje dag nu. 36,9, 36,7 och idag 36,6. Vad innebär det? Mens på g? Ägglossning? Ni får gärna förklara hur det funkar :)

• Mila

Någon som kan tyda denna åt mig? Min första månad så är lite osäker. Tog även ägglossningstest imorse som visade väldigt svagt streck. Använde billigt test från billiga tester. Då är det negativt va? Funderar även lite på hur testet funkar, hittar ingen beskrivning. Jag körde på morgon urin i en kopp i ca 10 sek. Läste av efter några min.
  • Mila
    cloetta1 skrev 2015-09-01 17:34:51 följande:

Jag skulle räkna det som negativt tyvärr !

Okej.

Jag har testat i fyra dagar nu med knappt synligt streck. Och nu på eftermiddagen så var det mycket starkare. Nybörjare på detta så vet inte riktigt hur det ska se ut
  • Mila
    cloetta1 skrev 2015-09-01 17:53:38 följande:

Båda linjerna skall vara lika tydliga eller så skall det nedre strecket vara starkare än kontrollstrecket :)

Det är inte alla som får positiva ÄL tester men det behöver inte betyda att du inte har haft en ägglossning :)

Aha okej. kan man se på grafen? Fick högre temp idag, ganska mycket högre. Vad tyder det på?
  • Mila
    Loppan84 skrev 2015-09-01 18:35:57 följande:

Antingen att du haft ÄL men missat det med test - eller att den är på väg. Blir väldigt tydligt om du tar ett nyt test antingen ikväll (om du klarar hålla dig några timmar utan att kissa först?) eller imorgon bitti för efter ÄL går LH fort ner så ska isåfall vara svagare. Om det är starkare eller lika starkt så tyder det på att ÄL inte varit ännu men kanske på G :)

Har du lust att dela din graf så är det lättare att se kanske.

• Mila
    cloetta1 skrev 2015-09-01 18:05:38 följande:

Det kan absolut betyda att du har haft ÄL :) ser du ökad temp några dagar framöver nu så är det nog så :)

Tror inte jag haft äl. Har ju haft neg ägglossningstest fler dagar. Men starkare idag. Enligt nc ska jag ha om 2 dagar
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles