• Mila

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Loppan84 skrev 2015-09-01 19:55:04 följande:

Nej du har nog inte haft ÄL än baserat på den grafen och testen - mdn verkar som det är på G eftersom strecken blir starkare :) Bara börja ligga om ni är såna som orkar många dagar i streck ;) [quote=75705871][quote-nick]Mila skrev 2015-09-01 19:34:15 följande:[/quote-nick][/quote]

Okej. ska testa igen nu på eftermiddagen för tydligen visar det bättre på eftermiddagar? Tempen va något lägre idag än igår. Brukar den vara lägre eller högre när det är ägglossning?
  • Mila
    Loppan84 skrev 2015-09-02 09:56:35 följande:

Neg test idag på ÄL+12 så hoppet sjunker väl? Samtidigt syns inte mensen till och kolla min temp idag. Förvirrad jao!

Vad tror ni? Finns det fortfarande en chans eller borde man plussat vid det laget isåfall?

Med mitt första barn så visade det inget på dag 28 eller 29, vet dock inte när jag äl. men dag 32 hade jag ett plus :) Så testa om några dagar igen :)
  • Mila
    Ellaria skrev 2015-09-02 11:00:16 följande:
    Tempen går upp efter att ägget släpps.
    okej, tack det ska jag lägga på minnet :)
  • Mila

Ni tjatar jag igen. Men nu måste väl ändå detta räknas som äl?
  • Mila
    Johannaeriiiiksson skrev 2015-09-03 09:21:57 följande:

[quote=75711814][quote-nick]Johannaeriiiiksson skrev 2015-09-03 09:20:37 följande:[/quote-nick][/quote]

har du testat att hålla det mot en lampa eller fönster? Då lär du se om det är ett streck eller inte
  • Mila
    Johannaeriiiiksson skrev 2015-09-03 09:55:33 följande:
    Under lampan syns det mer...

Ush va jobbigt med sådana här tester, fick ett igår också som var ännu mer otydligt och nu detta?

Tog ett testa tidigt igår på EM och de blev neg men kanske för att de inte va morgonurin?
    Kan ju va så. testa imorgon bitti igen med ett annat märke?
  • Mila

En fråga som kanske inte riktigt hör hit men jag tänkte höra lite hur ofta ni brukar ha sex? Antar att det blir mer just runt äl, ganska logiskt :p men blir det att ni tappar det för övrigt?

• Mila

Någon som vet varför min äl försvann i appen?
    Den var utsatt till i fredags, jag hade då positivt äl test som jag fyllde i och den skrev grattis. Men sen försvann det.

• Mila

En fråga som är lite off topic, men hittar inget svar någonstans.

Jag står i valet och kvalet om jag ska ta en 3 månaders abonnemang eller 1år. Har redan en termometer.

Förstår inte betalningen. Betalar man per månad? Hela kostnaden på engång? Står att det dras när perioden är slut, vad för period?

Sen står det att man kan avsluta när som. Så om jag tar ett år. står 708 kr (59 kr månaden) Sen blir jag gravid om 6 månader. Kan jag då avslut hur som och sluta betala?

• Mila

Hjälp?!

Fattar ingenting. Pgr av olika anledningar har jag inte tempot senaste månaden förutom 2 sista dagarna. Brukar ha 35-40 dagar mellan mens och nu på dag 24 blöder jag. Har inte haft några känningar utan märkte det precis när jag va på toa.

Lite äckligt men igår vid samlag så blev det helt plötsligt dyngsura, alltså det rann typ ut på min sambo, en klar vätska. Vet inte om det hade med själva samlaget att göra eller om det har något samband med blödningen idag? Kan tillägga att vi använt kondom senaste veckan

• Mila

Grattis! :) Försök vara lugn (vet att det är svårt) och ta ett nytt test imorgon bitti. Sen tycker jag att du ska kontakta mvc om några veckor och berätta om din rädlsa så borde du få göra vul. Det fick jag i vecka 7, sen 12. Det lugnde mig iaf :)

• Mila
    Makintoch skrev 2016-04-20 11:19:26 följande:

Hej allihopa! Jag tog ett gravtest imorse och gissa vad.. Det var positivt! Helt sjukt! Jag hade som sagt tempdipp samma dag som jag fick spottings men sedan steg tempen igen. Hade spottings under fyra dagar, såg mest ut som bruna flytningar. Inget färskt blod. Har inte känt av några gravsymtom alls. Bifogar min tempkurva igen för de som är intresserade!

Grattis! :)
  • Mila
    Sandrisen92 skrev 2016-05-24 13:39:24 följande:

Hej!

BIM idag enligt natural cycles. Haft mensvärk i 4 dagar. Ingen mens ännu. Men vad är de för dipp igår och varför går tempen upp idag igen? Så förvirrad..

Implatiosdipp? Eller kanske har gått för många dagar för det.
  • Mila
    Sandrisen92 skrev 2016-05-24 19:06:18 följande:

Plussa starkt precis =)

Åh grattis! :)
  • Mila
    tussis skrev 2016-05-25 11:06:57 följande:
    hej tjejer!
    jag har använt NC nu i ca 6 månader. men denna månaden fattar jag ingenting? tog ett ägglossningstest i helgen som var positivt och dagen efter fick jag en temphöjning men trots detta så har jag inte haft ÄL enligt NC? vad ska man gå på? tempen har vart fortsatt högre än vanligt med, precis som tidigare månader. fattar ingenting :P  hur tolkar ni detta?
    Jag använder inte NC just nu men en annan app, och har exakt samma problem. Jag hade ett jätte positivt ältest häromdagen, massa "symptom" och rejäl temphöjning, men appen har fortfarande inte satt ut äl. Hoppas på imorgon :)
  • Mila
    Eloons skrev 2016-05-29 10:58:30 följande:

Nu är det BIM+1/äl+14... Ingen mens i sikte. Hur långt efter kan man plussa?

Jag vet ju faktiskt inte alls när mensen ska komma eftersom det här är första mensen på väldigt väldigt länge!

Har du tagit nåt test idag? Jag hade negativt gravtest dag 28 i min cykel, och positivt dag 30. (var 6 år sedan så tempade inte eller hade koll på äl)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles