• nepe

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej på er!
    Har nu smygläst tråden ett tag och känner med er alla :D Det är sån härlig stämning här inne att man blir alldeles glad. Jag kör ladycomp men hänger med i denna tråd trots olika temp. märken. Har tempat sen april. Vi tänkte börja försöka i oktober men  pratade med min sambo idag och ev. börja redan nästa äl då jag är så rädd att det kommer ta väldigt lång tid. Lycka till alla!

• nepe
    Legewiel skrev 2015-08-06 08:03:42 följande:

Jo här i min lilla stad finns ingen gyn utan det blir till att ta kontakt privat eller till sjukhusen i grannstäderna då...men jag hoppas förstås att det inte ska behövas!

Jag har förstått att kosten kan påverka PCOs ganska mycket, ännu en sån sak man borde ta tag i ;) Vi äter mycket glutenfritt här hemma eftersom dottern behöver det, men jag ogillar annars rena dieter och skulle ha svårt att lämna bort en massa saker. Jag är inte överviktig heller, men förstås vet ju alla att socker är rena giftet åt kroppen...svårt det där! Äta nyttigare är ju aldrig fel!

Tack för lyckönskningarna, jag hoppas också det ska gå bra för alla som längtar och väntar!

nepe; välkommen hit! Ladycomp funkar väl också så att man mäter tempen varje morgon, finns det några stora skillnader mot NC? :)

Jag tror inte att det är några jätteskillnader, man för inte in några mätningar i en app utan allting finns sparat i den lilla termometerdatorn. I övrigt tror jag det är ganska samma! När jag köpte ladycomp så verkade säkerhetsmarginalen högre än på NC och hade fler år av studier med kliniska tester. I dagsläget skulle jag lika gärna kunna köpa NC. Och våra diagram ser olika ut, jag har inte alls lärt mig tolka diagrammen så bra som ni =)
  • nepe
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:10:32 följande:

Godmorgon allihopa! Jag var aktiv hör i maj till juli sedan jag och sambon försökt bli gravid igen efter ett ganska jobbigt och långvarigt MA i mars. Jag har sedan dess haft skitkonstiga typ mellanblödningar (eller ljusrosa flytningar) ganska exakt fem dagar innan mena varje gång. Det hade jag aldrig haft förr... Så det oroade mig lite.
    Då vår första graviditet gick på första försöker så blev man ju lite kaxig och trodde det skulle gå fort att bli gravid igen. (Har även två aborter med samma kille för många herrans år sedan. Blev då gravid trots p-ring. Inget jag är stolt över, men så är det. Fertila ihop verkade vi ju vara...)

Men nu gick månaderna. Blev inget i april. Inte juni. Inte juli. Samma jävla blödning.

Till slut blev jag less och sa hejdå från FL. Kände att det stressade mig mest och gjorde mig ledsen över "alla" de andra som plussade.

Vi tog semester. Åkte till stugan å började renovera den. Hade koll på ÄL men precis i vanlig ordning, fem dagar innan BIM så kom den där flytningen. Happ... Det var det. Denna gången tog jag inte ens några gravtest, dom skulle ändå visa neg. Orkade inte med den där blanka rutan igen.

Så kom söndagen. Mensvärken. Köpte tamponger för att invänta. Men så kom den aldrig. Nejnej, det kan ju säkert diffa någon dag. Imorgon kommer den.
    Men inget på måndagen heller.
    Nej men den är väl väldigt sen den här gången, jag fick ju ändå den där blödningen. Då är det ju kört.

Tisdag morgon så tog jag ett test eftersom mensen inte kommit under natten och... Två starka (!) streck!

Jag vet inte om jag fortfarande tror på det... :)

(Ursäkta långt inlägg)... :)

Stort grattis!! :)
  • nepe

Den här frågan har eventuellt varit uppe tidigare, men inte vad jag hittade.. Hur många av er har varit gravida förut? Och använde ni NC då? :)

• nepe
    snartsnartsnart skrev 2015-08-07 20:42:52 följande:

Nu är jag på ÄL+6 och känner absolut ingenting. Min kompis berättade precis att hon är gravid och hon och jag har skojat om att matcha varandra med barn så nu hoppas jag verkligen att det tog sig den här gången. Håll tummarna för mig tjejer!!

Håller alla tummar!!
  • nepe
    bexx skrev 2015-08-07 21:10:35 följande:

Tyvärr vaknade jag upp med tant röd idag. Så j..la ledsen på detta. Att de aldrig tar sig. Blir att försöka en 11.e gång. Tankarna snurrar verkligen i skallen. Och de känns så tungt att det inte växer en liten där inne.

Grattis till er som plussat denna månad. :)

Åh, kan bara tänka mig. Håller mina tummar för nästa månad! Vad stark du är som kan vara glad för de andra tycker jag :)
  • nepe
    Norrlänning86 skrev 2015-08-08 19:34:25 följande:

Haha vissa gånger blir man sur för att NC har så rätt. Den satte ut att jag skulle få mens idag(dag 25) men brukar ha en cykel på ca 30-31 dagar så trodde att appen hade blivit helt knäpp och även satt ut ägglossning riktigt tidigt. Men mycket riktigt hade den rätt! Men hade samma grej efter utomkveds. Både efter utomkveds och missfallet kom mensen tillbaka på dag 30 och sen andra mensen efter den på dag 24 eller 25. Men nu hoppas jag på en längre cykel efter denna mens för annars missar jag och killen ägglossningen helt iom att han inte kommer till Sverige förren i slutet av augusti. :( och jag bokade igår resan till honom i slutet av september för att pricka in nästa ägglossning om det inte tar sig denna gång och nu är cykeln helt ur balans. Skit :(

Åh vad surt. Hoppas på en längre cykel så ni tajmar!
  • nepe
    snartsnartsnart skrev 2015-08-15 18:57:11 följande:

Å jag är gravid!!! Kunde inte hålla mig så jag tog ett test idag och det var positivt!! Galet men underbart.

GRATTIS!!! :D
  • nepe
    Loppan84 skrev 2015-08-17 12:46:26 följande:

Får jag fråga en sak - hur involverade är era män i det här?

Jag är så besviken på min man just nu, han lämnar verkligen allt upp till mig. Ok jag kan förstå att det är lite avtändande att ligga några speciella dagar bara för att man "måste", men det är ju alltid mysigt och alla skäl är väl bra för att få lite vardagsmys tänker jag ;) Men han menar att han känner sig pressad då så jag har helt enkelt hållt koll själv, han brukar inte va så svårflirtad så har gått fint oavsett ;) Men nu närmar jag mog ÄL och tycker vi ska ta de chanser som finns så prövade att få till det igår hela dagen och kvällen men han var inte mottaglig alls pga vi håller på och renovera och flytta så han var nog lite sliten. Då kände jag mig tvungen att säga att jag tror ÄL kommer snart så i borde passa på - men då blir han helt avtänd. Vet inte vad jag ska göra, för är så frustrerande att se de mest fertila dagarna gå förbi när vi plötsligt kan ha massa sex veckor när inget kan hända. Lite Off topic NC kanske men vet bara inte hur jag ska göra.

superintressant! Hoppas du får fler svar.Vi börjar prova nästa månad och han är ju redan införstådd i alla färger på dagarna haha. Tror dock att jag ska försöka få in det lite naturligt. Jag har dock rätt många röda dagar fortf :( började tempa i början på april...
  • nepe
    Minerva skrev 2015-08-17 11:49:02 följande:

Liten uppdatering från mig, testade ju positivt med blödningar i slutet på förra veckan. Testade positivt fram till idag, kunde se en svag svag skugga imorse men anser testet vara negativt. Pratat med gyn å behövde inte komma in eftersom det var så tidigt missfall. Tempen är nere på 36.3 igen också, häftigt detta med temp måste jag säga.

Vi har varit nere i helgen men nu får vi ta nya tag igen när blödningarna upphört! :)

Så ledsen för din skull. Hoppas det tar sig nu. Som du skrivs, nya tag! ni är starka!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles