-
Tack för svar! :) Om kroppen tar ny sats senare, då kan ju inte nc veta det och det är därför jag fått så många röda dagar efter! it all makes sense now ;PLegewiel skrev 2015-10-20 20:26:44 följande:Ja det är precis så. Stickorna mäter hormonet som ökar någon/några dagar före ägget släpps MEN det är ändå inte säkert att ägget släpper. Det kan tillbakabildas och då blir det ingen ÄL, eller så kan kroppen ta ny sats och hormonet stiger igen lite senare i cykeln. Det är bara en varaktig höjning på minst 0.2 grader som kan bekräfta att ägget verkligen lossat. (eller olika blodprov och ultraljud förstås men sånt gör man ju inte därhemma!)
-
Jag har haft så mina senaste två månader. Om du går in på my cycles så står det där hur många cykler du har där ingen äl har skett!Malva2015 skrev 2015-10-21 09:45:34 följande:
-
Min kusin hade jättesvårt att bli gravid och läkarna hittade ingenting. (väldigt smal) När hon gick upp 3-4 kg blev hon gravid direkt. Hur kroppen mår spelar väldigt stor roll!Eva Marie skrev 2015-10-25 07:01:17 följande:Hur mycket spelar vikt egentligen roll? Min fästman sa till mig igår att vi måste börja laga fetare mat då han hört på ett pogrsm att det är lättare att bli gravid om man har "lite hull". Jag väger 49kg och är 168cm. Kan äta som en häst men går ändå inte upp i vikt. Är 25 år. Är på 10 månaden att försöka bli gravid nu..
Förstår om du har svårt att gå upp i vikt, har du provat att tex, göra smoothies? Det är lätt att dricka och ger ingen jobbig mättnadskänsla.. Du kan prova att ha i tex jordnötssmör eller kokosolja för att öka kalorierna.Lycka till! -
Jaa, underbart! :)Sajocawa skrev 2015-10-26 06:22:46 följande:
Hurra! Jag är sååå glad idag! Jag har helt slutat blöda efter missfallet, gravtestet var bara jättesvagt positivt idag och tempen var för första gången nere på normalnivå igen! Jag känner hopp igen! Nu borde ägglossningen komma igång!
Måste bara bli av med min dumma infektion jag fick i samband med missfallet så vi faktiskt kan mysa när det väl är dags! :D
-
Hur många av er kompletterar NC med äl-test? Jag har börjat med det den här månaden och med negativa äl-test får jag hela tiden min äl framflyttad nu. Kommer äl komma tror ni, eller blir jag utan äl denna månad också? Någon med erfarenhet av detta?
-
Under mina två senaste månader har inget släppts för mig :( Så rädd att det ska vara så nu också. Men vi håller tummarna! Om ägglossningen kommer senare tror jag mensen också kommer senare, det är iaf beräknat så för mig i appen - bim flyttas framåt i samma takt som äl flyttas framåt. Däremot fick jag tex mens för tidigt förra cykeln men då släpptes ju heller inget ägg :/Lillis26 skrev 2015-10-26 11:13:17 följande:Jag har också kompletterat med äl test. För mig flyttas också ägglossningen fram två dagar för varje negativt test jag lägger in. Är på cd 17 idag och fortfarande ingen stegring på testen :( Brukar dina cyklar hoppa över ägglossningen ibland? Jag är inne på min tredje månad med nc och enligt de tidigare månaderna har jag haft ägglossning på dag 15 och 16. Tempen håller sig dessutom låg så antar att ägglossningen inte har varit. Vet du hur det funkar? - om jag t.ex skulle få äl cd 20, blir lutealfasen ändå 11 dagar eller brukar mensen komma samma cykeldag som vanligt? Blir nästan orolig :S
-
Jaha! Så man kan ha äl ändå trots neg. på tester?vet du om det är vanligt? Får du "hjälp" med din PCO?atidah skrev 2015-10-27 10:19:37 följande:Jag har kört en cykel med både temp och ÄL-tester i NC, fick aldrig positivt ÄL-test trots tydlig tempstegring. Men en gynekolog konstaterade iaf att jag haft ÄL den cykeln genom vaginalt ultraljud strax innan mens. Det var min tredje ÄL sen december 2014. Jag har PCO så jag verkar bara få ÄL typ var fjärde månad.. Övriga månader blir det bara falska ÄL.. NC verkar ha lite svårt att räkna på mina cykler med tanke på PCO:n och de falska ÄL..
-
Stort grattis!!capy skrev 2015-10-28 12:19:49 följande:
Grattis!!
Här har det också gått vägen :D
-
Ojdå, jag testar ju bara på mornarna så jag skulle mao. ord kunna missa stegringen då? Står inte på min förpackning dock att jag borde testa både morgon och em :/ Brukar du det?Sajocawa skrev 2015-10-28 22:14:54 följande:Absolut kan man ha det, beror på hur ofta man testar, för vissa går stegringen snabbt så det är lätt att missa toppen, då det hunnit sjunka igen vid nästa test..
-
Stort grattis! Tack för att du delar med dig av din lyckliga historia :)cloetta1 skrev 2015-10-29 15:20:29 följande:
Hej igen alla!
Jag slutade att tempa för ca 2 månader sedan pga att vårat sexliv blev katastrof!
Vi försökte att tänka bort att vi ville ha ett barn men det gick liksom inte och allt blev för planerat för vår del.
Den 20e fick jag tid hos BM för att jag misstänkte att jag hade fått ett tidigt missfall och att kroppen inte fick ut allt själv. Jag hade nämligen haft mörkbruna flytningar med små klumpar i ca17 dagar
(Jag tog ett gravtest BIM+3 som var negativt)
BM ställde lite frågor och precis innan jag skulle lägga mig i stolen säger hon till mig att vi borde ta ett nytt gravtest innan vi börjar vi börjar kolla för att vara på den säkra sidan.
Sagt och gjort tog jag ett test som visade negativt...
Eller vänta nu ?!
Va fasiken det är ju positivt ?!
Vi tog ett till och även det positivt!
Jag hade stoneface delux och kunde inte tro på varken testerna eller att BM sa till mig att jag var gravid.
Jag har absolut inga symtom och var ju helt säker på att jag inte var gravid!
Inte förens jag satte mig i bilen och ringde mannen för att berättade så förstod jag!
Då bröt jag ihop och glädjetårarna sprutade ut!
Han förstod ingenting fram tills det att jag fick fram att vi skall ha barn!
Enligt min förra mens är jag redan inne i v9 !
Jag vill verkligen inte säga att jag blev gravid pågrund av att jag slutade mäta för jag tänkte minst lika mycket på att bli gravid då som innan, men just den gången prickade vi rätt!
Det blev ett långt inlägg detta men jag vill passa på att säga grattis till alla som har plussat och jag håller alla tummar för er andra som försöker.
Jag kommer aldrig mer att ta en graviditet för givet. Det är verkligen inte bara att" skaka kallingarna "så blir det barn.
Puss på er