• nepe

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hildaisabell skrev 2015-09-27 21:52:27 följande:
    NC räknar från ÄL medan den andra appen räknar från sista mensens första dag. Känns som att det kvittar vilken vecka det är faktiskt!????

Efter att ha läst lite om RFSUs tester så har jag förstått att dom KAN visa spökstreck, vilket mitt förmodligen gjorde också. Mejlade även till dom och dom sa att ett svagt SVAGT streck kan framträda men att det ska vara lika starkt och tydligt som det som alltid finns är. Tyckte det lät konstigt. Lycka till med ÄL! En smile går inte att misstolka va? Då är det positivt? Har själv bara kört på testlagrets stickor.
    Grattis!
  • nepe
    ankii skrev 2015-09-28 23:26:01 följande:

Hej !

Skriver in mig i denna tråden efter flitigt läsande. Jag är på tredje cykeln (idag) med NC

Jag tog ut min kopparspriral i slutet av 2013. Jag och min sambo har ej försökt gravida förrän i oktober 2014. Innan dess tänkte vi "blir det så blir det".
    I Februari 2015 fick vi glädjebeskedet om att vi var gravida. Lyckan varade dock bara i 2 veckor då jag fick ett tidigt missfall. Det tog några månader innan kroppen hade återhämtat sig och mensen kommit igång som vanligt igen. Men under tiden funderade jag och bestämde mig för att skaffa NC för att liksom få lite hjälp på traven.

Ska bli intressant att följa alla här och ha någon att dela tankar och funderingar med :)

Välkommen!
  • nepe
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-29 10:22:37 följande:

Är lite lite ledsen nu någon mer som temat med ncoch fått äghlossningsdag som jag enligt nc hade igår men idag när jag la in tempen så försvann den blåa ovaler, har jag inte haft älskar denna månaden eller är det så att jag har haft gör låg temperatur?

Jag är i samma sits.. Men hoppas som Halo säger att den kommer tillbaka!
  • nepe
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-29 20:15:59 följande:
    Skönt att jag inte är ensam, se hur det blir imorgon när jag lägger in tempen.. När har du bim?
    Den 8:e, dudå? :)
  • nepe
    halo83 skrev 2015-10-02 21:48:29 följande:

Äl+4 idag å rekordhög temp.. Hoppas den håller sig hög nu :)

åh, ser ju jättelovande ut!
  • nepe

Känner mig så ledsen nu. Har bim på torsdag men vaknade vid 6 av blödning som håller i sig än. 
    Min mens har varit regelbunden sen jag slutade med p-piller i februari men det är alldeles för mkt blod för att vara nidblödning. Jag har haft molvärk sen två dagar efter ÄL men nu är det som mensvärk. 
    Varför börjar jag blöda nu?  :'(
    Det kan väl inte heller vara ett supertidigt missfall eftersom det bara gått 8-9 dagar sen äl?

• nepe
    Ellaria skrev 2015-10-03 14:55:19 följande:

Jag kunde inte hålla mig så jag tog ett digitalt... Positivt!!

stort grattis :)
  • nepe
    2013januari skrev 2015-10-03 20:34:08 följande:
    Hur många dagar tog det efter ÄL innan NC satte ut symbolen för ÄL?
    Supergrattis! Varför är prickarna blå?
  • nepe
    lilleskutt86 skrev 2015-10-10 06:18:10 följande:

Temp hög och fin men beräknad bim är ju inte förrän på onsdag. Har mått så konstigt denna veckan så tog gravtest redan nu. Anar ett svagt litet streck på CB som kan leda till ett litet pluss! Hoppas hoppas!

Hoppas!
  • nepe
    Legewiel skrev 2015-10-20 07:56:55 följande:
    Det är temphöjning som bekräftar att ÄL skett, testerna visar bara att den ev. är på gång. Om du inte får några streck alls skulle jag byta sort, alla märken funkar inte för alla kvinnor.

Själv beställer jag från ebay, snorbilligt så gör det inget att jag behöver testa många dagar..
    Har jag förstått det rätt då att äl-test bara visar att äl "bör" ske, men det kan fortfarande bli så att inget ägg släpper? och det är när väl ett  ägg släpper som vi ser det på temphöjningen?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles