• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

SÅ!
    Då har jag läst igenom alla 100 sidor.. Puuh..

Hej!

GRATTIS till alla gravida, och ni andra som fortfarande kämpar, tänk vad ni redan kämpar för era blivande barn. :D heja!

Såhär ser min (långa) historia ut: Jag fick en dotter september 2014 (ej planerad men världens bästa överraskning!) och i november kom min mens tillbaka, då ville vi ha tätt mellan barnen och började pippa direkt :D Eftersom jag då inte haft mens på ett år så var det ju svårt att veta om den skulle va regelbunden/hur lång cykel osv.. jag måste ha utgjort hälften av Apotekets totala försäljningsvinst på alla ägglossningstester jag köpt. Jag fick aldrig en enda gång ett positivt test. Och mensen kom aldrig heller igen.. Nångång i våras när mensen uteblivit flera månader tänkte jag börja med NC men då min dotter fortfarande ammade mycket oregelbundet på natten (ibland en gång och ibland 10 gånger) så fick jag aldrig chans att komma igång. (Och ja jag vet att mensen inte alltid kommer igång vid amning, men eftersom jag fick en mens i november så trodde jag ju att det skulle fortsätta..)
    Nu har jag drastiskt dragit ner på amning och fick min mens förra veckan. Halelujah! Nu kör vi! Första temperaturmätningen blir imorgon.

Heja oss ????

• Sajocawa

Och jag har också en fråga till er kunniga. Tempade imorse, 3 gånger som tipsat här för att ta medelvärdet, men mina tre mätningar blev 36.65, 36.43, 36.57... Ska det verkligen skilja så mycket?

• Sajocawa
    Emmissara skrev 2015-07-21 11:08:58 följande:

Vad tror ni?
    phpL0cwvK47490.jpg

Tycker definitivt det är ett streck!
    Grattis!! Jag som precis hoppat in i gruppen har lite svårt att hålla koll på alla, vilket försök var detta för dig? :D
  • Sajocawa

Jag började ju som sagt tempa idag för första gången eftersom min första mens efter graviditeten kom förra månaden och va slut igår.. Och blev så himla peppad!
    Förutom att jag fick typ ny mens idag(???)

Va så dum att jag satte i en p-ring förra veckan när mensen kom. Lång historia kort så gav vi upp bebisverkstaden i våras nångång eftersom min ägglossning inte kom igång och vi ville inte sätta livet på paus för länge, för vi visste ju inte när det skulle komma igång, det kunde ju lika gärna dröja ytterligare ett år till ägglossningen kom igång igen, så planerna va att jag istället skulle plugga ett år nu med start i höst och sen tänkte på syskon, därav p-ringen. MEN nu när jag liksom hade mens blev jag så himla påmind om att jag kan bli gravid igen, så tog ut p-ringen i helgen och det va väl därför mensen kom igen(?)

Frågan är ju bara hur jag ska räkna med ägglossningen och så.. Kan ju bara vänta till nästa månad istället men jag är så ivrig att bli gravid NU (då det varit mitt mål i 8 månader ändå) så jag vill ju bara att allt ska va i ordning så jag kan pricka rätt den här månaden!

• Sajocawa
    Hildaisabell skrev 2015-07-21 21:35:56 följande:

Jag känner att jag inte kan och vet tillräckligt om NC. Vad betyder ex CD? Är på CD25 idag tydligen. Och så säger den hela tiden att jag gr en stor osäkerhet för för min uppmätta lutealfas. Va?! phpZMOugm50314.jpg

CD står väl för cykeldag, var i din cykel du befinner dig :)
  • Sajocawa

Åh eftersom jag är inne på min första cykel sen förra graviditeten (som jag vetat om i alla fall, första mensen kom ju för två veckor sen) vet jag inte riktigt BIM. Ska man utgå från en normal cykel är det 13-14 augusti. Borde alltså ha ägglossning nu i dagarna men testet visade negativt imorse och inga temp-förändringar heller så får vänta och se när ägglossningen sker först helt enkelt..

• Sajocawa

Här är en till från Stockholm :)

Jag börjar tro att jag inte får några utslag alls på äl-test... Hela min äl-vecka har passerat utan positivt en enda gång, bara väldigt svaga streck...

Kan det diffa mellan olika märken? Borde jag testa någon annan variant? Vet ju att vissa aldrig får positiva test trots ägglossning..

• Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-01 08:01:16 följande:
    Har du haft några andra tecken på att äl varit?
    Hm, tycker mig ha haft lite ägglossningsflytning, sådär vattning liksom.. Men jag har inte riktigt koll på hur mina flytningar är eftersom jag precis varit först gravid och sen ammat många månader utan ägglossning , så vågar inte förlita mig helt på det.
    I torsdags kväll blev jag helt plötsligt sååå illamående också, kändes precis som mitt illamående jag hade under förra graviditeten, och tänkte att det borde varit pga ägglossning för jag kan inte komma på något annat det varit. (Aldrig känt av på det sättet förut, men mycket sägs ju ändras efter en graviditet så min kropp är ett enda mysterium för mig).
  • Sajocawa

Ägglossningen kan ju såklart senare, och när jag inte har någon aning alls så är det ju ett ypperligt tillfälle att mysa flera dagar till för säkerhets skull. Måste se det positiva!
    (Trots att det är lite oromantiskt när allt vårt sex är noga utplanterat... Men en vild 10-månaders bebis hemma är ett rätt effektivt preventivmedel annars tyvärr) :p

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles