Tråden för oss som använder NaturalCycles
Varför tror inte du det stämmer..?
Hej tjejer. Denna cykel har jag börjat tempa, i och med att jag 8 månader efter missfall fortfarande inte blivit gravid igen. Tidigare månader har jag bara använt mig av äl-test.
Tänkte fråga er experter här inne om vad ni tror om mitt diagram. Kan jag ha fått en implantationsdipp idag eller är det för tidigt att få det på äl+6? Vilka är era erfarenheter kring detta, alltså vad tror ni om oddsen för graviditet vid en tempdipp? Typ 50%, 80%, 20% chans att man är gravid?
BIM +1 idag och ingen mens än men tempen ligger extremt lågt under baslinjen och känns som magen ska sprängas så förväntar mig att den dyker upp närsomhelst. Ingen idé att slösa pengar på gravtest när tempen ligger så lågt 2 dagar i rad.
Vill bara att den ska komma nu så jag kan fokusera på nästa försök. Kommer fortsätta med munkpeppar (får starkare streck på äl-testen sedan jag började med det), progesteronkräm efter ÄL och Preseed-glidmedel vid varje mys. :)
Kan ni hjälpa mig tyda detta?
21/8 ÄL-test negativt (helt blankt)
23/8 ÄL-test negativt (väldigt ljust streck)
24/8 ÄL-test negativt (väldigt ljust streck)
25/8 ÄL-test negativt (lite mörkare streck)
26/8 ÄL-test negativt? (bild)
Eftersom det stegrat under en hel vecka, räknas detta som positivt? Det är lite ljusare på bilden än i verkligheten. Avlästes efter ca 4 minuter. Vill inte skriva fel i appen...
Det där är svårt, men min policy är inget plus =inte gravid. Du delar blod med fostret från vecka 10-11 innan det lever fostret av sig själv utan att ta någon näring från mamman eller ha någon fysisk koppling. Alla som har råkat dricka innan v 8 (alltså v 5-6 fr befruktning) har ingrt att vara orolig för. Samtidigt är det ju nog smart att inte gå all in för ditt eget samvetes skull, men ett eller ett par glas champagne är ingen fara. Alla gör som dom vill men detta är min inställning, jag vill inte hålla livet på paus under minst (so far) ett halvår innan det tar sig.
Ni är så duktiga! Vårt sexliv är nästan obefintligt just nu :( så det känns så konstigt att vi om mindre än en månad ska ligga varje/varannan dag.. Jag klagar dock inte men jag hoppas det kommer "funka" så att det inte blir ett tvång.. Hur gör ni alla för "orka" hålla igång? beundrar er!
Alla har ju sina olika sätt.. För oss va det bara att vi båda gjorde det för att få en bebis. Det va inget sexigt över det överhuvudtaget, men eftersom att vi båda åtminstone va med på samma villkor så funkade det för oss. Jag kan nästan räkna på två händer hur många gånger vi har legat sen första barnet kom (snart ett år sen) så att gå från det till att ligga 15 gånger under en cykel va helt klart tufft (och nej vi har inte legat EN enda gång efter att ägglossningen var över, nu är jag gravid och tänker nästan "skönt, då behöver vi inte ligga så mycket igen"..
Det jag menar är bara att vissa kan bara inte mysa när dom inte är på det humöret, men vi bestämde i förväg att nu ska vi ligga, och det får max gå en dag i sträck utan sex, och det här gör vi för att vi SÅ GÄRNA vill ha ett barn, och jag tror det funkade för att vi båda va med på dom förutsättningarna. Varken jag eller han hade mål att jag skulle "få det skönt", prio va bara att simmarna skulle få plaska lite :)
Detta funkar såklart inte för att motivera alla, och det förstår jag verkligen för det är ju lite knäppt egentligen, och det var jobbigt stundvis, men det funkade för oss, så det är i alla fall värt en tanke för andra :)
Och sen en sak.. om man inte är på humör, men sen ligger ändå, då är det oftast jäkligt bra ju och man brukar ju inte ångra sig efteråt. Det brukar jag försöka påminna mig själv om de gånger som jag inte orkar eller har lust, så är det lite lättare.
Alla har ju sina olika sätt.. För oss va det bara att vi båda gjorde det för att få en bebis. Det va inget sexigt över det överhuvudtaget, men eftersom att vi båda åtminstone va med på samma villkor så funkade det för oss. Jag kan nästan räkna på två händer hur många gånger vi har legat sen första barnet kom (snart ett år sen) så att gå från det till att ligga 15 gånger under en cykel va helt klart tufft (och nej vi har inte legat EN enda gång efter att ägglossningen var över, nu är jag gravid och tänker nästan "skönt, då behöver vi inte ligga så mycket igen"..
Det jag menar är bara att vissa kan bara inte mysa när dom inte är på det humöret, men vi bestämde i förväg att nu ska vi ligga, och det får max gå en dag i sträck utan sex, och det här gör vi för att vi SÅ GÄRNA vill ha ett barn, och jag tror det funkade för att vi båda va med på dom förutsättningarna. Varken jag eller han hade mål att jag skulle "få det skönt", prio va bara att simmarna skulle få plaska lite :)
Detta funkar såklart inte för att motivera alla, och det förstår jag verkligen för det är ju lite knäppt egentligen, och det var jobbigt stundvis, men det funkade för oss, så det är i alla fall värt en tanke för andra :)
Och sen en sak.. om man inte är på humör, men sen ligger ändå, då är det oftast jäkligt bra ju och man brukar ju inte ångra sig efteråt. Det brukar jag försöka påminna mig själv om de gånger som jag inte orkar eller har lust, så är det lite lättare.