• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

cloetta1 skrev 2015-08-23 21:50:04 följande:

Ja det vill jag nog tro att jag har haft trots att testerna aldrig visade helt positivt på någon av dagarna. Håller tummarna!

Tester är ju tyvärr inte helt tillförlitliga, men kroppen kan inte ha fel. Har du höjd temp så har du haft äl :) när har du BIM? :)
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2015-08-23 21:53:12 följande:
    Tester är ju tyvärr inte helt tillförlitliga, men kroppen kan inte ha fel. Har du höjd temp så har du haft äl :) när har du BIM? :)
    Såg nu att du hade skrivit det redan, sorry :) Bara att vänta ;)
  • Sajocawa

Åh jag kunde inte hålla mig från att ta ett test idag också fast jag tänkte vänta till åtminstone imorgon... bestämde mig för att detta är alldeles för spännande för att snåla in på tester..  :) 
    Men jag vill att det ska va superstarkt för att tro på det! När kan man ta ett digitalt?  

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-24 11:34:16 följande:

Grattis!!! Underbart så glad för er skull :)

Tack! Jag gick precis bananas och tog fler test, eller två andra test än vad jag tagit hittills, plus ett ägglossningstest.. eftersom jag ändå inte kissat sen halv 6 imorse, och alla gav utslag så jag vågar tro på det liiite mer Glad
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-24 12:19:21 följande:
    Ingen tvekan! Stort grattis!!! Hoppas på att följa efter snart! Ska bara värpa lite ägg först haha
    Tack. Värp på nu, och ligg på! Kyss Hejar på dig, och alla andra härinne!
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-24 12:58:59 följande:
    Haha tack! När blir bf för dig nu då?
    Enligt NC blir det 7 maj :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-24 19:02:00 följande:

Har NC lagt in det efter du la in pos test? Kan du inte dela din graf? :)

Precis, såhär det det ut när jag registrerar positivt test, plus min graf :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-24 19:00:37 följande:

En fråga. Jag fick ju bekräftad ÄL på CD 20, men har en ganska regelbunden cykel på 29-32 dagar. Om ÄL alltid kommer sent så har jag bara lutalfas på 10-12 dagar. Är det ens möjligt att bli preggo då? Detta är min senaste graf - ganska tydligt att jag haft ÄL cd 20 tycker jag väl?!

phpDxtNuy75961.jpg

Jag tror inte det är för kort tid.. Vanligast är väl 14 dagar, eller mellan 12-16 dagar :) och tänk såhär, om jag kunde få ett svagt positivt test redan på äl+9 så måste man ju hinna bli gravid på minst 9 dagar :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-24 20:52:59 följande:

Hur gjorde du för att tagga Sajocawa i inlägget utan att citera? Sprry off topic men vore väldigt användbart ;)

Jag vet inte själv men gissar att det är via datorn i alla fall... Där finns ju en hel drös med knappar som mobil-appen inte har.. :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles