Tr86 skrev 2015-08-07 09:10:32 följande:
Godmorgon allihopa! Jag var aktiv hör i maj till juli sedan jag och sambon försökt bli gravid igen efter ett ganska jobbigt och långvarigt MA i mars. Jag har sedan dess haft skitkonstiga typ mellanblödningar (eller ljusrosa flytningar) ganska exakt fem dagar innan mena varje gång. Det hade jag aldrig haft förr... Så det oroade mig lite.
Då vår första graviditet gick på första försöker så blev man ju lite kaxig och trodde det skulle gå fort att bli gravid igen. (Har även två aborter med samma kille för många herrans år sedan. Blev då gravid trots p-ring. Inget jag är stolt över, men så är det. Fertila ihop verkade vi ju vara...)
Men nu gick månaderna. Blev inget i april. Inte juni. Inte juli. Samma jävla blödning.
Till slut blev jag less och sa hejdå från FL. Kände att det stressade mig mest och gjorde mig ledsen över "alla" de andra som plussade.
Vi tog semester. Åkte till stugan å började renovera den. Hade koll på ÄL men precis i vanlig ordning, fem dagar innan BIM så kom den där flytningen. Happ... Det var det. Denna gången tog jag inte ens några gravtest, dom skulle ändå visa neg. Orkade inte med den där blanka rutan igen.
Så kom söndagen. Mensvärken. Köpte tamponger för att invänta. Men så kom den aldrig. Nejnej, det kan ju säkert diffa någon dag. Imorgon kommer den.
Men inget på måndagen heller.
Nej men den är väl väldigt sen den här gången, jag fick ju ändå den där blödningen. Då är det ju kört.
Tisdag morgon så tog jag ett test eftersom mensen inte kommit under natten och... Två starka (!) streck!
Jag vet inte om jag fortfarande tror på det... :)
(Ursäkta långt inlägg)... :)
Så inspirerande! GRATTIS! Ibland är det bara stressen som sätter käppar i hjulet. Såååå roligt för er!
Det ger mig lite hopp, jag har visserligen varken abort eller MA i bagaget men jag har ett barn sen tidigare och då tror man ju att man helt plötsligt är expert på att bli gravid, och det är så snopet när man märker att det spelar ingen roll alls, det kan ändå ta tid.. Jag har längtat efter ett syskon sen i november, så mitt "mål" är att bli gravid innan november i år, mest bara för att man hör om hur segt det går för andra när man stressar med att bli gravid (fast i smyg stressar jag ändå för jag saknar såååå att vara gravid).
Grattis igen!!!