• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

fastfrusen skrev 2015-08-29 03:10:19 följande:

Hej tjejer! Uppdaterar mitt i natten från sjukhuset! Jag var gravid men det var ett utomkvedes så har blivit akut opererad inatt.. Fick jätteont på eftermiddagen en halvtimme ungefär, sen klingade det av så tvekade på att åka in men gjorde det ändå o tur var ju det! Känns overkligt, o vill inte gå igenom det igen typ.. De tog min vänstra äggledare.

D
    Neeej! Fy så jobbigt! Hoppas du mår lite bra trots omständigheterna. :( Lider verkligen med dig nu. Många kramar <3
  • Sajocawa

Tyvärr fick jag också lika hoppiga resultat (blev alltid olika tider då jag har en bebis hemma som väcker mig olika tider på natten/morgonen) så till slut började jag ställa klockan varje morgon kl 5.30 för att ta tempen samma tid varje morgon (det var oftast den tiden dottern tidigast väckte mig, och om hon inte väckte mig så så vaknade jag av alarmet, tog tempen, och sov sen vidare... Kurvan blev mycket stabilare då!

• Sajocawa
    Att vänta skrev 2015-08-29 16:36:11 följande:

Jag börjar undra om det här med att tempa verkligen funkar för mig. Har så olika temp beroende på när jag tempar och har så mycket små uppvak om natten. Vaknar ofta till under natten och somnar om direkt och vet inte hur mycket det påverkar tempen. Om jag vaknar någon gång mellan 4.30-5.30 ungefär brukar jag tempa då. I natt hade jag vid den tiden 35.89 men när jag vaknade vid 7 var tempen uppe på hela 36.34. Det är ju en skillnad på hela 0,5 grader! Har lite ont i halsen också så det kan vara därför den var så hög men det borde ju känts av redan första tempen också. Och jag har haft liknade resultat en annan dag när den gick från 35.97 vid 05 till 36.24 vid 07. 

Skulle ju som någon annan hade gjort försöka tempa kl 05 (eller lite innan om jag vaknar av mig själv) varje natt men känns ju sådär kul att väcka sambon med alarm då.

Mottager gärna tips och råd om hur ni andra gör!

Och dessutom är argumentet om att inte väcka sambon med alarm då väldigt svagt egentligen. Tänk att DU måste vakna den tiden varje morgon för att ta tempen, oavsett om du ska upp då eller har sovmorgonen som blir förstörd, men det gör du för att du vill bli gravid och har valt att använda den här metoden. Är inte sambon med på den metoden, han vill säkert också ha barn, varför ska bara du behöva vakna och "drabbas då"? Såklart du inte ska väcka honom varje morgon bara för att, men jag det ingen anledning till att ta hänsyn av den anledningen.. Haha ber om ursäkt om jag låter hård men det är lite så jag tänker. Ni båda är med på att ni ska få ett barn, varför ska bara ena personen behöva anstränga sig då..
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-30 08:12:54 följande:

Åhh tempen droppade lite idag, men fortfarande hög tyckee jag väl... Vad tror ni? Hoppas inte det är mensen som är på väg...

Nått är på iaf för idag är brösten superömma och svullna.

Åh står inte ut ovetskapen.

php7GqemA79623.jpg

Äh, droppa och droppa... Det är ju lååååångt ner till linjen. :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-30 10:10:58 följande:

Haha nej du har kanske rätt i det, vaf bara så otroligt oklart igår med temp aom gick från 36,98 till 36,61 på bara nån timme när jag fortfarande hade legat i sängen ;) Men just nu känns der väldigt positivt måste jag säga. Inte minst med tanke på att min tjejkompis helt ovetande kläckte ur sig "vad händer med dina bröst egentligen - de är enorma" i fredags ;)

Jag tycker att hädanefter ska du aldrig tempa mer än precis när du vaknar, hellre att det blir liiite fel och du gör en anteckning om du tycker att du sovit dåligt eller något, än att du gör som igår för det ställer bara fler frågor än ger svar. :)
    Håller med om att det känns positivt för dig, jag vill att du ska testa nuuuuu, jag är så nyfiken!
  • Sajocawa
    Johannaeriiiiksson skrev 2015-08-31 20:57:23 följande:
    Så appen kommer berätta för mig att ägglossning sker även att testen visar pos/ neg utöver det? Blir lite förvirrad men får vänta o se :) tack för svar
    Det går inte att veta om ägglossning sker förrän EFTER ägglossningen har skett och därmed även en tempökning. Men om du fortsätter ta ägglossningstester i samband med tempning kommer NC ha lättare för att hitta din exakta ägglossningsdag i efterhand.
  • Sajocawa
    nepe skrev 2015-09-03 20:52:30 följande:

Hej gänget!
    Jag förstod ingenting av min kurva denna röda fas, jag var röd jättelänge och när jag nu fick mens blev alla röda dagar i samma nyans. Jag kom precis på det här med att ägglossning kanske inte skett och kollade direkt min statistik. och mycket riktigt, 1 cykel utan ägglossning, min första.. Stämmer det alltid? Och är det möjligt att det sker två cykler i rad? Vi ska ju börja försöka nu så jag blir stressad över ytterligare en grej att oroa mig över :(

och en fråga till! Varför får en mens om ingen ägglossning skett? Med vänlig hälsning, /kan så lite men vill lära mig allt! ;)

Hur ser kurvan ut då? Hur lång cykel hade du?
  • Sajocawa
    Stardust88 skrev 2015-09-03 21:24:24 följande:

glömde bilden:P
    Först och främst ber jag om ursäkt i förväg för virrigt inlägg, tycker det blir så krångligt att formulera lång text och från mobilen dessutom..

Hm.. Hur länge hade du tempat? *svårt att hålla koll på alla*
    Om det inte är länge så skulle jag gissa på att det är för att NC Inte kan din cykel så bra ännu. Och hade du tagit ägglossningstest som visade positivt (eller negativt också för den delen) hade nog NC haft lättare att hitta den riktiga ägglossningen. Nu har du ju fått två stycken tempökningar kan man ju faktiskt se, först när ägglossningen är utsatt nu, då ökade tempen litegrann bara innan den sjönk, och sen ökade det igen (antar att det var där ägglossningen var utsatt förut). Eftersom det var en tydligare ökning andra gången chansade väl NC på att ägglossning var då. Hade du istället kompletterat med ägglossningstester hade den säkert hittat rätt från start eftersom det trots allt ökade i temp... Vissa ökar ju i temp långsammare än andra. Dessutom har du ju inte tagit tempen varje dag vilken betyder att det kan ju ha varit någon viktigt mätning som "försvunnit" som hade haft stor betydelse för hur NC hade tolkat grafen..
    Hoppas du hängde med på mina spekulationer :)
  • Sajocawa
    bexx skrev 2015-09-03 13:35:04 följande:

Efter 11månaders försök gick det äntligen för oss fick ett klart plus idag. Har levt lite i en lycko/orosbubbla. Hoppas verkligen de går hela vägen nu:)

Åhhh grattis!!! Gud vad skönt det måste kännas efter så lång väntan , du är verkligen värd din lilla plutt!
  • Sajocawa
    Stardust88 skrev 2015-09-03 22:13:54 följande:
    Jo det låter väldigt vettigt det du skriver:) Första dagen på min fjärde cykel idag. Kan vara att jag kan ha missat någon viktig temperatur, haft det tufft på jobbet och varit så trött ibland på helgerna att jag glömt å mäta, plus att det har varit lite fest, har då skippat å mäta dagen efter eftersom jag vet att alkoholen påverkar temperaturen men det där med ägglossningstester orkar jag inte bry mig om, det kanske blir aktuellt den dagen vi går från prevent till plan istället :) Tack för svar!
    Jag antar dock att det inte är världens undergång om det tar sig redan nu trots att ni kör prevent? Tänker att om ni inte skyddar er på annat sätt så är det nog väldigt opålitligt just att du inte låter NC lära känna din cykel med äl-test pch regelbundna tempningar..
    Fast du kanske inte använder det som preventivmetod utan kanske bara för att lära kroppen inför kommande bebisfötter! :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles