• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

eg90 skrev 2015-10-29 09:28:00 följande:

Jag vaknade vid 7 idag samtidigt som sambon skulle till jobbet.
    Gick då upp och kissade och la mig igen.

Vaknade 9 och mätte då min temperatur.

Skulle jag mätt vid 7 egentligen då jag klev upp?

Eftersom du var uppe och gick borde du ha tagit tempen innan det, så tempen du tog kl 9 kan vara helt missvisande nu.
    När brukar du ta tempen?
  • Sajocawa
    nepe skrev 2015-10-29 18:48:36 följande:
    Ojdå, jag testar ju bara på mornarna så jag skulle mao. ord kunna missa stegringen då? Står inte på min förpackning dock att jag borde testa både morgon och em :/ Brukar du det?
    Nej jag vet, det är ju inte det officiella tillvägagångssättet men härinne lär man ju sig en hel del :D

Oftast behövs det inte antar jag men alla är olika, vissa missar toppen då man har en stegring tex kl 9 en morgon, toppen är kl 18 på kvällen, men man testar inte förrän 9 igen morgonen efter och då har det sjunkit igen och men vet inte att testet nånsin skulle blivit positivt.. Om du förstår?
    Medan vissa har en stegring under flera dagar, det går olika fort för alla.

Jag brukar ta ett om dagen när jag tror äl närmar mig och när jag ser att det börjar öka lite (jag kör med vanliga stickor så man ser ju lätt när teststrecket börjar bli starkare) så tester jag två gånger om dagen för att verkligen se när det är som starkast. :)

Däremot om du bara testar på morgonen, det spelar kanske inte så stor roll för vissa men många tillverkare rekommenderar ju att inte ta testet direkt på morgonen utan det är bättre lite senare på dagen, antagligen för att "gårdagens kiss utan ägglossnings-hormon" kan påverka det "färska kisset med ägglossningshormon" (om det nu är ägglossning på g) och ge ett negativt resultat fast det kan vara positivt? Om du fattar vad jag menar..
  • Sajocawa
    halo83 skrev 2015-11-02 05:54:38 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

STORT JÄVLA MEGAGRATTIS! Nu kan du koppla bort alla tankar om tempning och timing och allt vad det innebär. Du är gravid. NJUT AV DET! <3
  • Sajocawa

Hm.. Fick starkt äl-test igår eftermiddag vid 17-tiden, är det försent att ligga imorgon?

• Sajocawa
    Malva2015 skrev 2015-11-03 20:49:51 följande:
    Troligtvis ja. Om du hade pos idag är det över i morgon om du inte fortfarande kan få ännu starkare streck. men det vet du om du tempar! Tempen stiger när bussen går om man säger:)
    Skrev såklart fel... Fick positivt test igår.. Så anade att det är försent med mys imorgon, men min man verkar ha fått lite scenskräck nu under all press, så får hoppas att det räckte med det vi hann med innan ;)
  • Sajocawa
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-03 22:22:42 följande:

Så intressant detta med tempadet. :) Började själv sedan senaste mens och är idag på äl+4. Ni får så gärna dela med er av era "cyklar", tycker det är riktigt fascinerande att se hur kroppen reagerar. Hur såg det ut för er när ni plussade/inte plussade?

Såhär ser min gravidkurva ut! Det syns inte där av någon anledning men hade ägglossning på cd 32 (14 augusti).

Nu försöker vi igen efter ett MA och har inte kommit så långt, haft ägglossning idag, men de senaste dagarna har tempen betett sig identiskt med den gravidkurvan, det säger ju egentligen ingenting speciellt eftersom det bara är före själva ägglossning, men ändå intressant. Återstår att se om den är identisk nu efter ägglossning också :)
  • Sajocawa
    Malva2015 skrev 2015-11-03 22:34:57 följande:
    Såklart, kan inte vara lätt för våra män hur vi utnyttjar dom sexuellt på ett besatt sätt dessa dagar:D hoppas att det tar sig ändå!:)
    Jahopp.. Ingen tempökning, kan ägget ens ha släppt igår då?

Någon som vet? Fick alltså positivt äl-test i måndags kl 17.00, så räknade med tempökning idag, men hände ingenting med tempen..
  • Sajocawa
    Malva2015 skrev 2015-11-04 06:48:02 följande:
    Det hände mig förra cykeln. Har hört att tempen kan stiga upp till två dygn efter äl men jag vet inte .. Ha sex idag med!
    Det tog 4 dagar innan tempen steg förra mån men jag tror det var en fejkad äl.
    Hm okej, tack.. ja får väl se hur tempen är imorgon, om det stiger då så tog det väl lite tid bara, och stiger den inte imorgon så räknar jag med att äl uteblev typ.. 
  • Sajocawa
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-04 07:31:13 följande:
    Spännande! Hoppas att det blir ett plus den här gången med. :) Har också nyss haft äl, är på äl+5 idag å Bim om 8 dagar. Är sååå rastlös när man bara går i väntans tider. ;) När har ni Bim?
    Lååång väntan.. Vet inte riktigt hur lång lutealfas jag har så jag utgår från att jag har BIM runt 17-18 november typ (om tempen ökar imorgon ens...)
  • Sajocawa

Har ni någonsin sett sån här knäpp cykel? Blir trött på att kroppen fortfarande verkar vara ur fas efter missfallet....

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles