nepe skrev 2015-10-29 18:48:36 följande:
Ojdå, jag testar ju bara på mornarna så jag skulle mao. ord kunna missa stegringen då? Står inte på min förpackning dock att jag borde testa både morgon och em :/ Brukar du det?
Nej jag vet, det är ju inte det officiella tillvägagångssättet men härinne lär man ju sig en hel del :D
Oftast behövs det inte antar jag men alla är olika, vissa missar toppen då man har en stegring tex kl 9 en morgon, toppen är kl 18 på kvällen, men man testar inte förrän 9 igen morgonen efter och då har det sjunkit igen och men vet inte att testet nånsin skulle blivit positivt.. Om du förstår?
Medan vissa har en stegring under flera dagar, det går olika fort för alla.
Jag brukar ta ett om dagen när jag tror äl närmar mig och när jag ser att det börjar öka lite (jag kör med vanliga stickor så man ser ju lätt när teststrecket börjar bli starkare) så tester jag två gånger om dagen för att verkligen se när det är som starkast. :)
Däremot om du bara testar på morgonen, det spelar kanske inte så stor roll för vissa men många tillverkare rekommenderar ju att inte ta testet direkt på morgonen utan det är bättre lite senare på dagen, antagligen för att "gårdagens kiss utan ägglossnings-hormon" kan påverka det "färska kisset med ägglossningshormon" (om det nu är ägglossning på g) och ge ett negativt resultat fast det kan vara positivt? Om du fattar vad jag menar..