Loppan84 skrev 2015-08-25 12:02:20 följande:
Några frågor till dig kära Sajocawa - hade du några särskilda symptom som gjorde att du testade tidigt? Eller var du bara nyfiken? Vilken dag från BIM dag var det du fixk + vill så gärna frossa lite i dina insikter ;)
Inga tydliga symptom som gjorde att jag misstänkte något.. Det var nog mer bara en känsla. Jag kände bara att om jag är gravid nu, varför vänta till helgen med att ta reda på det om jag kan få ett svar innan!? Haha
Jag hade dock lite mensvärk, en kort stund bara, i lördags, söndags och igår..
Sen låter det kanske konstigt men jag började drömma massor efter äl att jag plussade när jag tog test, och det kan ju såklart bero på att jag tänkte mycket på att jag ville att det skulle va positivt, men när jag väntade mitt första barn drömde jag så himla mycket om att jag var gravid innan jag ens misstänkte en graviditet (den graviditeten var oplanerad), det kändes bara som att det var lite samma sak nu. Kroppen är ju faktiskt smartare än man tror!
Jo juste, sen har jag känt mig sååå himla gasig ända sen äl och har gått runt och smygfisit hela dagarna haha, det kan ju såklart också bero på något annat men grav-hormonerna ställer ju till det för tarmarna direkt så det kan mycket väl ha med det att göra :)
Vet ju inte heller riktigt när BIM var eftersom detta var första cykeln jag ens hade koll på (hann bara få en mens efter förra graviditeten). NC hade satt ut det den 27e, men jag tycker det låter tidigt (NC fick ju aldrig chansen att lära känna min lutealfas heller så det var ju bara en chansning från deras sida antar jag) så jag hade väl tippat på att det är i helgen istället, typ 29-30 augusti.. Och första svaga plusset kom ju den 23e :)