• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

fastfrusen skrev 2015-08-18 21:54:28 följande:

Alltså tjejer. Jag är i upplösningstillstånd.. hade mens för 2.5 veckor sedan med SJUK mensvärk, dock inte lika långvarig som jag brukar ha, smärt och blödningsmässig.. nu har jag inte tempat på semestern men skulle ha ägglossning typ idag. Har idag vaknat med lite smärta till höger om naveln och tänkt att det var äl-smärtor.. och har haft lite brunaktig flytning idag. Tog ett äl-test som direkt gav jättestarkt utslag vilket aldrig hänt tidigare så tog ett gravtest som också blev positivt direkt.. Tog ett digitalt som visar 3+... WTF? Nu har jag ju druckit alkohol, ätit sushi och ost och hela alltet - för jag har ju haft mens?! Kan det varit ett missfall? Hur gör jag nu??

Det bör du bog ringa och be om att få kolla upp. Troligen är du gravid, grattis!! Det kan ju ge utslag ett par veckor efter ett missfall men känns inte som att du borde ha fått så tydligt och starkt på både äl- och gravtest.
    Ang all mat och alkohol är det ingen fara, fostret påverkas inte av sånt förrän vecka 5-6 :)

Men som sagt, hade du smärtor då, och smärtor nu dessutom bör du verkligen kolla upp det. Lycka till!!
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-20 22:14:26 följande:

Sitter på toaletten och gråter är så jävla besviken och ledsen för vi får bara inte till det när det gäller - han klarar inte pressen av att "måste". På 4 år har vi aldrig haft problem men de är två dagarna är det helt omöjligt :( . Förlåt att jag tjatar om det här men vet inte vem jag ska prata med, kan inte visa för sambon att jag är så här ledsen för då är jag rädd stt han får ännu mer prestationsångest och detta blir en ond cirkel och vill inte "hänga ut" honom till vänner. 3 månader utan ägglossning och när den väl kommer igång prickar vi inte en enda gång? Detta är så jävla frustrerande, hade ingen aning om alla såna här grejer. Har egentligen ingen fråga ville bara skriva av mig lite frustration. Nästa månad får jag vara mer fiffig men han klmmer fatta direkt.

Det är väldigt svårt det där, men nästa månad får ni kanske försöka satsa på att få till för ER skull och inte för ägglossningen. Ägglossningen är bara ett plus, om du förstår vad jag menar?
    Om du vet vad som gör honom sugen, gå och reta honom lite några dagar i förväg. Ligg inte första dagen i äl-veckan utan reta, mys, låt det bli ett långt förspel, flirta, kanske du kan bjuda ut honom till restaurangmiddag, och låt sen allt få komma till skott lite närmare just äl... När ni båda gått runt och varit lite sugna ett par dagar.
    Hoppas verkligen någonting funkar för er, jag förstår precis situationen och har absolut haft samma problem här hemma några gånger, mest frustrerande när man på äl-dagen, sista chansen, mitt i akten blir störd av bebis som vaknar, så man måste gå ifrån för att natta om, och sen försöka återgå till rätt mood för att avsluta myset...
    Lycka till!!
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-21 06:58:55 följande:

Hm plus att äl-testet är ännu mer positivt nu. Vad betyder det? Första som kan tolkas som positivt var onsdag kväll, tokpositivt igår torsdag och ännu starkare idag. När tror ni isåfall är ÄL? NC uppdaterade från torsdag till lördag nu. Snacka om atr få en andra chans, då ska jag bara låtsas föe sambon som att det är för sent så är det ingen press. När det är helg brukar vi ju få till det oavsett om det pågår barnalstrande eller inte haha

phpkfjgTJ16545.jpg

Absolut! Kör på! Så gjorde jag faktiskt med min kille den här gången, på ägglossningsdagen trodde han att det redan va över så jag övertalade honom till att vi skulle mysa en gång för VÅR SKULL och inte för att vi måste, mycket smidigare :)
    Happy humping! :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-22 06:51:26 följande:

Min bim flyttades 4 dagar nu när äl är bekräftad till igår m temp höjn idag, oppdaterad lista:

BIM-lista:

23/8: Limonette

23/8: Ortiz

26/8: Hildaisabell,

26/8 AmIAlone

27/8 Sajocawa

27/8: SessanSessan

30/8 emmix

3/9 Loppan84

3/9: Norrlänning86 (kan bli några dagar senare, cykeln är lite knasig efter missfallet)

5/9: bexx

24/9: soofa

BusigaSyrran

Lova123

sommarblomma1

Ellaria

izan

Legewiel

bexx,

Minerva

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

Ahlmen,

EETAG,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

Tr86 (BIM 2/8, plussade den 4/8)

EmmaElisabeth2 (BIM ?, plussade den 14/8)

frokenasta (BIM 14/8, plussade den 14/8)

snartsnartsnart (BIM 14/8, plussade den 15/8)

Woodwick (BIM 18/8, plussade den 18/8)

Ev. PLUS:

fastfrusen

Vad skönt! Hur ser kurvan ut nu? :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-22 09:22:43 följande:

Här är den. Men är lite fundersam på om tempen är för hög för jag var ute igår? Drack 3 glas vin spritt över några timmar, kan det påverka tro?

Nä det tror jag inte kan påverka så mycket. Sov du hyfsat bra ändå?
    Oavsett vad så var ju tempen redan påväg upp, om inte annat märker du väl om tempen droppar en halv grad imorgon men det känns osannolikt . Grattis och välkommen till evighetsväntan! :)
  • Sajocawa
    soofa skrev 2015-08-22 09:34:11 följande:
    Alkohol kan dessvärre påverka tempen sjukt mycket. :/ Skulle inaktivera morgonens mätning om jag var du och sikta på morgondagens istället.
    Jaha oj då får jag ta tillbaka mitt uttalande. Jag dricker inte alkohol själv så jag antog mest att en liten mängd under lång tid inte påverkar så mycket men då kanske det gör det.. :). Tur det är en dag imorgon också att tempa på ;)
  • Sajocawa

Äl + 8 och nån slags mensvärk har infunnit sig... Jag har ju ingen koll alls på min lutealfas då jag inte haft mens sen 2013 men jag hoppas att det inte är ett tecken på kort lutealfas, och snarare ett bra tecken på något annat! :) Minns att jag brukade få mensvärk dagen innan mensen kom förut...

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-22 11:03:57 följande:

Hm vad menar du? Har du inte haft mens sen 2008? Minipiller? Blev sjukt nyfiken nu märker jag ;)

Haha vad fick du 2008 ifrån? :D nej, 2013 då jag blev gravid med min tös :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-22 11:06:17 följande:

2013 menar jag, vad irriterande det är att man inte kan redigera i gamla inlägg - blir så mkt dubbelposter

Haha hann svara innan jag såg detta :p
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles