• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-07 21:34:50 följande:

Någon här som varit gravid förut och fått en nidblödning/blödning när ägget fäster? Just nu är jag väldigt fixerad vid att kolla toalettpapperet noga varje gång.. Hur vanligt är det egentligen?

Vad jag minns så fick jag ingen nidblödning vid min förra graviditet iallafall..
  • Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-07 10:33:28 följande:
    Visst är det så att alla är olika mycket känsliga och enda sättet att lära sig vad som funkar för en själv är förstås att testa sig fram :) Jag skulle göra som du gjorde idag några gånger till, dvs. mäta både när du blir väckt och den tid som du brukar vakna, och jämföra värdena! NC rekommenderar ju att du lägger in den tidigare mätningen i appen, men det kan ju vara vettigt att notera för sig själv om värdena skiljer sig mycket - eller inte alls!

Stort grattis till Tr86! Viken känsla att få se de två strecken! :)

rebeqqa: det ser ju lite lovande ut iaf, har du inte märkt av några andra symptom på ÄL? om tempen fortsätter att gå upp borde du ju haft ÄL redan. Det är inte ovanligt för mig heller att det går mer än 35 dagar...segt är bara förnamnet.
    Jaha.. Hur ska jag tolka det här då..

Idag testade jag igen att ta tempen 5.30. Värdet blev 35.97.
    Sov vidare utan att ens gå upp, mannen tog dottern idag, och därför fick jag till och med lite sovmorgon, så vaknade nu vid 8.30. Tempade och då låg tempen på 36.50..

Inte alls som igår ju när värdena var likadana! Jag fattar ju att jag ska ta första värdet för det är samma tid som morgnarna innan... Men andra värdet längtar jag ju efter att jag ska få :p

Känner att jag inte alls kan lita på kurva nu längre då jag ändå har vaknat lite olika tider..
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-08 10:22:42 följande:
    Ibland tror jag att en så liten grej som att tungan inte trycker mot termometern kan ge större variationer. Vilken period i cykeln är du nu? Om det är äl snart så skulle ju det låga första värdet bero på tempdipp innan äl?
    Det låga värdet är ungefär där jag brukar ligga, eller har legat på sistone i alla fall.
    Jag har verkligen ingen koll på var i cykeln jag är, trodde äl va förra veckan men min temp håller inte riktigt med om det :( väntar bara på att tempen ska stiga nu så jag får någon klarhet...

• Sajocawa

Hoppsan! Är på CD 31 idag och inväntar fortfarande något tecken på ägglossning...
    Idag fick jag åtminstone det starkaste testet jag nånsin fått så ägglossningen kanske är påväg äntligen?

• Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-12 08:52:31 följande:
    Ser ut som att äl är på g!
    Japp! Börjar känna av massor i tjejmagen så det är definitivt på gång! Spännande!

Har egentligen inte testat på flera dagar (inte orkat då jag förväntade mig äl för två veckor sen egentligen) men fick bara en känsla imorse att jag borde testa bara för att.. TUR det!! :D
  • Sajocawa
    soofa skrev 2015-08-13 09:31:05 följande:

BIM-lista:

13/8: frokenasta,

13-14/8: snartsnartsnart,

13-14/8: Sajocowa,

14-15/8 sommarblomma1

16-18/8 Marol,

18/8 Woodwick

20/8: halo83

23/8: Limonette

25/8: soofa

27/8: SessanSessan

AmIAlone

izan

emmix

Legewiel

bexx,

Hildaisabell,

ecmov,

Emsaflisaan,

Norrlänning86,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS 

fastfrusen,

Ahlmen, 

EETAG,

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

Tr86 (BIM?, plussade den?)

Uppdaterad lista! Fyll på med de uppgifter som saknas och är det någon jag helt missat i lista så lägg in er själva bara. Glad

Min ägglossning kom ju aldrig, men eftersom den verkar vara igång nu istället så blir mitt nya BIM 26/27 nångång :) 
  • Sajocawa

Experthjälp behövs!

I tisdags tog jag inget äl-test. Två översta på bilden är igår. Två nedersta på bilden är idag. Alltså mycket svagare. Ingen drastisk tempökning. Känningar i magen igår som kanske var något(?). Hur skulle ni tolka detta? Tror ni jag skulle haft ett positivt test i tisdags om jag tog ett då? Ägglossning idag? Eller när?

• Sajocawa

Och jag vet inte varför bilden hamnade på sniskan, men ni förstår väl ordningen ändå :)

• Sajocawa
    soofa skrev 2015-08-13 13:08:56 följande:
    Jag skulle gissa på att ägget släppte igår eller idag och att temphöjningen kommer först imorgon.
    Tack. Får väl helt enkelt bara se hur tempen beter sig. Det är ju egentligen inte svårare än så... men man vill ju veta allt NU! haha
  • Sajocawa
    frokenasta skrev 2015-08-14 06:12:29 följande:

När ringer man mvc? Jag kan ingenting sånt här.....

Du kan ringa direkt eller vänta lite om du vill. Du kommer ändå inte få en första tid för inskrivning förrän mycket senare, runt vecka 8-10 nångång om jag inte minns fel :)
    Stort grattis! Jag kommer strax efter med mitt plus också! 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles