• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

LFZ82 skrev 2015-11-13 12:55:41 följande:

Hej! Nu har jag läst igenom alla sidorna!! Vilken härlig, stöttande tråd- och grattis till alla plus!

Har precis börjat tempa sen typ en vecka tillbaka. Vi har ett barn sen innan som tog en evighet att tillverka så nu testar vi det här för bättre koll och hoppas att det går en aningen snabbare den här gången :)

Har redan upplevt att det är skitsvårt att tempa rätt med ett barn som vaknar på natten, så svårt att hitta en regelbundenhet! Eller bara komma i håg det öht men det är väl en vanesak hoppas jag.

Har egentligen ingen fråga, ville bara säga hej :)!

Hej!

Jag har också ett barn, som var typ 10 månader när jag började tempa. Försökte en gång redan när hon var ett halvår men vi ammade så mycket på natten fortfarande så jag gav upp rätt fort.
    Nu när jag började igen gick det lite bättre men det tog såklart lite tid att komma in i en lösning som passade. Eftersom jag blev väckt lite olika tider varje morgon (hon brukade vilja ha en flaska välling då för att sen sova lite mer) så ställde jag helt enkelt alarm varje morgon det tidigaste som hon brukade väcka mig, vilket var kl 5. Vaknade hon redan då så fick jag snabbt ta tempen och sen ta henne, eller om hon sov längre så tog jag bara tempen och somnade om igen.

Vissa kan ta tempen lite olika tid med ett spann på några timmar, medan andra (som jag själv) är mer känsliga och behöver ta tempen ungefär samma tid varje dag, annars märker jag att min temp avviker alldeles för mycket och kan inte riktigt lita på den.. Du får prova dig fram för att se vad som krävs för just din kropp.

Lycka till :)
  • Sajocawa
    lilleskutt86 skrev 2015-11-27 02:10:03 följande:

Hej alla! Nu är jag tillbaka här igen - fick ett MA i v 9, så troligt tråkigt. Har precis slutat blöda och börjar hämta mig rent psykiskt också. Urtrist att i NC skriva att jag inte är gravid längre :( jag som älskade de blå prickarna istället för gröna och röda hela tiden... :)

Hoppas det har går bra för er andra här inne och att det är en del som plussat sedan jag vart borta!

Har en liten fråga om det är någon här som fått MA eller missfall? När blev er temp normal igen? Ska ta ett graviditetstest idag för att se om jag har hormoner i kroppen fortfarande för min temp är fortfarande lite lite hög...

Åh nej vad tråkigt! Lider med er! :(
    Jag fick också MA, tog lite över en månad innan min temperatur kom ner på normal nivå (trots att jag testade neg på gravtest 12 dagar efter missfallet), riktigt segt för jag har bara hört att det gått fortare för andra..
  • Sajocawa

Jag är på semester och lite inaktiv på familjeliv för tillfället, men nu behöver jag hjälp. Jag är på äl+10 eller 11 och fick idag en blodblandad flytning när jag torkade mig.. Aldrig varit med om liknande varken när jag varit gravid eller inte varit gravid, men å andra sidan verkar jag börja blöda för minsta lilla efter mitt missfall...

Någon som känner igen sig? Är det mens som är påväg? Eller nidblödning, kommer inte en sån tidigare? Så jobbigt när kroppen får för sig att förvirra en på nya sätt hela tiden..

• Sajocawa
    Mammabertil skrev 2015-11-29 17:29:40 följande:

Hejsan! Har en fråga. Om tempen går upp 0.5-0,6 grader från dagen innan när skedde ägglossningen då? Tempen gick nu upp 0.5 grader i kväll, för 10 timmar sen låg den 0.5 mindre en nu. Hoppas ni fattar:)

Skriver lite här

28/11

Morgon 36,5

Kväll 36,6

29/11

Morgon 36,5

Kväll 37.2

Det enda det tyder är på att du varit aktiv under dagen när du tar tempen på kvällen. Det är enbart din basaltemperatur du kan gå efter, allt annat har ingen betydelse, så antagligen har äl inte ens skett tyvärr..
  • Sajocawa
    Tr86 skrev 2015-11-29 18:08:54 följande:
    Jag fick så några dagar före BIM varje cykel efter mitt MA. Aldrig haft förr så trodde kroppen var ur balans pga missfallet. Vem vet vad det var men några månader efter MAt var jag gravid igen. Trots skumma mellan"blödningar"..
    Typiskt.. Först blev jag sur för min kropp krånglar så mycket efter missfallet och så det här, sen fick jag lite hopp att det kanske är en nidblödning ändå.. Jaja tiden få är utvisa, om man ändå bara kunde snabbspola lite..
  • Sajocawa
    pannkakan87 skrev 2015-11-30 04:02:33 följande:
    Jag får också så innan mensen nu för tiden :( Ma för tre månader sen.
    Attans, verkar ju onekligen vara missfallsrelaterat då..
    Tack alla för svaren!
  • Sajocawa
    soofa skrev 2015-12-14 21:08:40 följande:

Är det bara jag som inte ser bilder när jag går in via appen?

Nä jag ser inte heller, vilket är värdelöst, för jag är oftast inne via appen :( 
  • Sajocawa
    anna90 skrev 2015-12-15 12:12:04 följande:

Någon här som kan hjälpa mig att tyda detta..

Har lagt in mina temperaturer från NC till Fertility Friend och FF tycker att jag hade ÄL i torsdags medan NC tycker att jag borde ha det imorgon.. Hur kan det diffa med så många dagar?

Eftersom linjen är streckad på FF betyder det att den inte är säker ännu och behöver fler mätningar för att antingen kunna bekräfta eller ändra dag :) NC försöker ju också förutspå men kan sjävklart inte spå in i framtiden och säga säkert att det kommer vara imorgon, du får nog vänta och se hur tempen beter sig de närmsta dagarna.
    Vissa får ju en dipp när äl sker som du har där en dag, så det kan ju även varit då.
    Som sagt, håll ut några dagar så får du nog klartecken snart :)
  • Sajocawa
    Agge83 skrev 2015-12-16 11:37:09 följande:

Ni som använt appen och blivit gravida, hur högt har tempen stigit, över 37 med engång??

Min gravidtemp ligger på ca 36.6.. Samma som den alltid gör efter ägglossning dvs.
  • Sajocawa
    Tudelu skrev 2015-12-21 11:26:24 följande:
    Jag tycker inte nya versionen är hemsk alls. Det enda jag saknar är en överblick över hela månadskalendern, men annars finns ju allt med som vanligt!
    Man får väl fortfarande se hela månaden,.. Eller hur menar du?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles