Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hej! Nu har jag läst igenom alla sidorna!! Vilken härlig, stöttande tråd- och grattis till alla plus!
Har precis börjat tempa sen typ en vecka tillbaka. Vi har ett barn sen innan som tog en evighet att tillverka så nu testar vi det här för bättre koll och hoppas att det går en aningen snabbare den här gången :)
Har redan upplevt att det är skitsvårt att tempa rätt med ett barn som vaknar på natten, så svårt att hitta en regelbundenhet! Eller bara komma i håg det öht men det är väl en vanesak hoppas jag.
Har egentligen ingen fråga, ville bara säga hej :)!
Jag har också ett barn, som var typ 10 månader när jag började tempa. Försökte en gång redan när hon var ett halvår men vi ammade så mycket på natten fortfarande så jag gav upp rätt fort.
Nu när jag började igen gick det lite bättre men det tog såklart lite tid att komma in i en lösning som passade. Eftersom jag blev väckt lite olika tider varje morgon (hon brukade vilja ha en flaska välling då för att sen sova lite mer) så ställde jag helt enkelt alarm varje morgon det tidigaste som hon brukade väcka mig, vilket var kl 5. Vaknade hon redan då så fick jag snabbt ta tempen och sen ta henne, eller om hon sov längre så tog jag bara tempen och somnade om igen.
Vissa kan ta tempen lite olika tid med ett spann på några timmar, medan andra (som jag själv) är mer känsliga och behöver ta tempen ungefär samma tid varje dag, annars märker jag att min temp avviker alldeles för mycket och kan inte riktigt lita på den.. Du får prova dig fram för att se vad som krävs för just din kropp.
Lycka till :)