• jinglebells

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Stardust88, det kommer tillbaka när den kan bekräfta att du har haft ägglossning beroende på din temp. Och som du säger ska det över baslinjen först. Kör på varannan dag så missar ni inte :)

Följt tråden lite i smyg...

Är inne på tredje månaden med NC och plussade i morse på bim+1 på andra försöket. Min temp sket sig fullständigt, har varit som en jojo upp och ner pga min dåliga sömn. Resultat, röda dagar.

Först var det beräknad ägglossning den 15e juli, tog ett LH som visade negativt. Då försvann ägget i grafen. Enligt mig själv hade det redan skett, kanske typ 13e. Hade då inget lh test tyvärr. Ser en temp ökning då men ej övet baslinjen (tempade första månaden med örontermometer som jag tror är boven till allt eftersom min bas temp är högre än den borde vara). NC märkte ingen graviditet nu utan bara varnade för att min temperatur är ovanligt hög (no shit?) och vid en mätning blev det fullständigt kaos så den trodde jag hade ägglossning den 28e och hela grafen blev helknas! Jag visste att jag var gravid och så var det... mailade NC som hjälpte mig att inaktivera vissa mätningar och då visade den att jag hade ägglossning den 19 juli. Men jag tror verkligen att det var när den först beräknade. Så min poäng, mät för guds skull inte med nåt annat än muntermometer, sätt på den i munnen innan mätning, och även om du sovit dåligt, tempa och inaktivera för då är det lättare att se fel om nåt tokigt skulle hända som för mig... lycka till alla ni som inte plussat än!

• jinglebells

Jag tycker det har varit en stress att mäta tempen. Tror det har bidragit till min dåliga sömn. Man tänker ju på detta hela tiden och analyserar grafen hela tiden. Jag har mest försökt hålla koll på flytningarna genom att läsa på billingemetoden. Hann bara testa LH 2 ggr innan plusset, en gång med NC egna och en gång med apotekets. men det verkar som att olika märken ger olika utslag utifrån vad jag har läst. Svårt att veta vilket märke som ska passa ens kropp!

• jinglebells

Grattis till alla som har plussat nyligen!

Det värsta med oregelbundna sovvanor är stressen över att temperaturen inte är stabil och NC varnar för att tempen är för låg... suck. Inga känningar av något missfall heller men det har inte dykt ner under strecket i alla fall...

• jinglebells

Busigasyrran,

Hände inte mig, tog bara test på BIM helt enkelt. Det är efter det NC kan se det.

• jinglebells

Den månaden jag inte var gravid hade jag alla sorters grav symptom, som tyvärr också egentligen är typiska menssymptom... det är sjukt vad hjärnan och kroppen kan spela en ett spratt! Nu när jag plussade kände jag inget alls. Ömma bröst kom ett par dagar efter... är rädd för utomhavandeskap. Missfall. Osv. Kanske man skulle slappna av mer om jag slutar tempa. Oh well. Lycka till till er som försöker!

• jinglebells
    SessanSessan skrev 2015-08-14 07:19:15 följande:

Sluta tempa nu för sjutton! ;) Gläds åt det lilla livet som växer i din mage och låt inte NC oroa dig i onödan. :)

Haha ja... det får bli så ?

.
    BusigaSyrran skrev 2015-08-13 22:13:29 följande:

okej för tyckte mig läsa något om att den skulle känna av det o be en att ta ett test. lite därför jag va nyfiken :) men ja då får man bara hålla tummarna alltså att den är försenad senare så man slipper sköjning av äggledarna i september.

det ska ju funka så att NC talar om att man ska testa så det är riktigt. Men för mig med ostadiga tempkurvor har den svårare att tyda allt. Men jag bara kände på mig i kroppen och ingen mens i sikte.
  • jinglebells
    Minerva skrev 2015-08-14 08:07:13 följande:

Har inte skrivit här tidigare så kort presentation :) har försökt bli gravid sedan maj detta året men använt NC i över 1 år, först som Prevent. Blev inget denna månaden heller då jag började blöda igår, en dag innan BIM med lite spottings två dagar innan det. Känns tungt. Har mått illa ett par dagar och min temp har inte sjunkit ännu. Ligger fortfarande på ca 36,98 och min temp brukar sjunka till 36,3 dagen innan mens.

Kände idag att detta var märkligt så tog ett test. Ser ut att vara positivt? Det svaga är rosa. Vad tycker ni? Aldrig fått sånt streck tidigare. Är inte glad för eftersom jag blöder så känns det inte som att detta kan sluta bra oavsett. Är livrädd för utomkveds.

Sjukt förvirrad nu :/

Men min första dotter blödde jag också. Inga mängder men lite. Vänta ett par dagar och ta ett nytt test och se vad som händer? Man kan ju alltid ringa mvc och rådfråga.
  • jinglebells
    Ortiz skrev 2015-08-20 12:30:18 följande:

Hej!

Hittade denna tråden och hoppar in här också! Inne på första försöker nu och bim 23/8. Har haft väldigt ömma bröst/bröstvårtor(främst) sen dagen efter ÄL, borde ju inte komma så tidigt men det håller sig fortfarande och brukar aldrig vara så öm så långt innan mens? Helt ivrig, vad betyder det? Tempen ligger något högre som den inte annars brukar göra såhär länge. Test visar neg men får vänta tills bim, trots att det är såååå jobbigt med denna väntan!

Tyvärr är det också vanliga menssymptom. Hjärnan spelar en ett spratt ibland när man känner efter för mycket! Vänta tills bim och ta ett test är det bästa. Om det är negativt så vänta ett par dagar och testa igen om inte mensen har dykt upp.
  • jinglebells
    SessanSessan skrev 2015-08-20 21:44:02 följande:

Ni som plussat, hur snart efter ÄL har ni fått plus? Eller hur snart efter har ni hört om folk som fått plus? :)

Antigen på bim dagen eller strax efter eller långt efter! Jätteolika :) för besvikelsen skull höll jag mig till bim dagen och då framträdde strecket direkt.
  • jinglebells

BIM-lista:

23/8: Limonette

25/8: AmIAlone

27/8: SessanSessan

27/8 Busiga Syrran

30/8 emmix

30/8 Lova 123

3/9: Norrlänning86 (kan bli några dagar senare, cykeln är lite knasig efter missfallet)

3/9 cloetta1

5/9: bexx

6/9 Loppan84

24/9: soofa

Line9

sommarblomma1

Ellaria

izan

Legewiel

bexx,

Minerva

mammapappa

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

Ahlmen,

EETAG

Hildaisabell

Halo83

Stardust88

Ortiz

Jadu

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

Tr86 (BIM 2/8, plussade den 4/8)

EmmaElisabeth2 (BIM ?, plussade den 14/8)

frokenasta (BIM 14/8, plussade den 14/8)

snartsnartsnart (BIM 14/8, plussade den 15/8)

Woodwick (BIM 18/8, plussade den 18/8)

fastfrusen (BIM 3/8, plussade 18/8)

Sajocawa (BIM 27/8, plussade den 23/8)

Jinglebells (BIM 2/8, plussade den 2/8)

• jinglebells

BIM-lista:

27/8 Busiga Syrran

30/8 emmix

30/8 Lova 123

3/9: Norrlänning86 (kan bli några dagar senare, cykeln är lite knasig efter missfallet)

3/9 cloetta1

6/9 Loppan84

Line9

sommarblomma1

Ellaria

izan

Legewiel

bexx,

Minerva

mammapappa

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

Ahlmen,

EETAG

Hildaisabell

Halo83

Stardust88

Ortiz

Jadu

Trådens PLUS:

jinglebells skrev 2015-08-24 20:57:55 följande:

BIM-lista:

27/8 Busiga Syrran

30/8 emmix

30/8 Lova 123

3/9 cloetta1

6/9 Loppan84

Line9

sommarblomma1

Ellaria

izan

Legewiel

bexx,

Minerva

mammapappa

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

Ahlmen,

EETAG

Hildaisabell

Halo83

Stardust88

Ortiz

Jadu

Trådens PLUS:

Nä nu blev jag osäker... aja. Jag har beräknad bf 11/4 och är i 7+1 i alla fall! Grattis nya plussare!
  • jinglebells
    mli06 skrev 2015-08-24 20:53:47 följande:

Hej tjejer!

Måste börja med att berömma alla för en fantastisk tråd. Så mycket positiv energi och stöttning. Grattis till alla plus förresten!

Jag tänkte nu börja använda mig av NC efter 9 månaders försök utan lycka. Min fråga är, spelar det någon roll när under cykeln man börjar tempa? Jag är idag på BIM +6 ingen mens i sikte och negativa gravtest. Så tvivlar på att jag är gravid. På BIM-dagen fick jag som rosa flytningar som endast syntes på toalettpapperet men efter två dagar försvann det. Jag har haft väldigt regelbunden mens efter att jag slutat med p-piller i januari så vettetusan vad som hände den här månaden.

Så, kan jag börja tempa redan nu?

Jag tror rekommenderar att man ska börja vid mens. Vad knasigt att det blir så! Du kanske får testa om ett par dagar igen!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles