Tråden för oss som använder NaturalCycles
Stardust88, det kommer tillbaka när den kan bekräfta att du har haft ägglossning beroende på din temp. Och som du säger ska det över baslinjen först. Kör på varannan dag så missar ni inte :)
Följt tråden lite i smyg...
Är inne på tredje månaden med NC och plussade i morse på bim+1 på andra försöket. Min temp sket sig fullständigt, har varit som en jojo upp och ner pga min dåliga sömn. Resultat, röda dagar.
Först var det beräknad ägglossning den 15e juli, tog ett LH som visade negativt. Då försvann ägget i grafen. Enligt mig själv hade det redan skett, kanske typ 13e. Hade då inget lh test tyvärr. Ser en temp ökning då men ej övet baslinjen (tempade första månaden med örontermometer som jag tror är boven till allt eftersom min bas temp är högre än den borde vara). NC märkte ingen graviditet nu utan bara varnade för att min temperatur är ovanligt hög (no shit?) och vid en mätning blev det fullständigt kaos så den trodde jag hade ägglossning den 28e och hela grafen blev helknas! Jag visste att jag var gravid och så var det... mailade NC som hjälpte mig att inaktivera vissa mätningar och då visade den att jag hade ägglossning den 19 juli. Men jag tror verkligen att det var när den först beräknade. Så min poäng, mät för guds skull inte med nåt annat än muntermometer, sätt på den i munnen innan mätning, och även om du sovit dåligt, tempa och inaktivera för då är det lättare att se fel om nåt tokigt skulle hända som för mig... lycka till alla ni som inte plussat än!