• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Finmamma

Men kan man verkligen ha det så sent som äl +15? 

min lutealfas är alltid exakt 13-14 dagar varken mer el mindre. 

sen fattar jag ändå inte tempen. När jag varit gravid så hade den legat på 37. 

men ja, jag får nog ta ett test?

• Symetrical
    Finmamma skrev 2022-08-22 07:16:07 följande:

Men kan man verkligen ha det så sent som äl +15? 

min lutealfas är alltid exakt 13-14 dagar varken mer el mindre. 

sen fattar jag ändå inte tempen. När jag varit gravid så hade den legat på 37. 

men ja, jag får nog ta ett test?

Nidblödning kommer ju tidigare, men genombrottsblödning kan man få ungefär samtidigt som man skulle fått sin mens :)

Stirra dig inte blind på tempen, sånt kan variera. Ta ett test så får du svart på vitt!
  • Chilins

Hej! 

Jag lägger in en bild på min tempkurva. Jag plussade i fredags men det oroar mig att tempen inte är i närheten av lika hög som när jag varit gravid tidigare. Finns det några erfarenheter av en liknande kurva här att dela med sig av? Känner mig väldigt orolig trots Plus på stickan.. bim var igår.. 

• Finmamma

Tack för att ni skriver. Jag får nog göra det. Aldrig varit med om detta tidigare. 

jag bifogar några kurvor från när jag varit gravid (fått barn el fått missfall)

• Finmamma

Chillins : du har inget att oroa dig för tycker jag. Din kurva följer en linje. Men det är klart, man ska alltid hitta något att oroa sig för

Stort grattis förresten!!

• Chilins
    Finmamma skrev 2022-08-22 11:30:21 följande:

Chillins : du har inget att oroa dig för tycker jag. Din kurva följer en linje. Men det är klart, man ska alltid hitta något att oroa sig för

Stort grattis förresten!!

Tack snälla för ditt svar Hjärta  Ska verkligen försöka att inte hitta mönster som kan vara dåliga? Men så lätt att hamna där 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-19 15:45:07 följande:
    herregud hörni!!! Kunde inte hålla mig från att ta detta nu på eftermiddagen
    men wow!! stort stort grattis till er :D så roligt!! hur mår du hur känns det? då var det positivt alltså, alla skuggor vi såg på dina test! 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-20 07:00:12 följande:
    Inga regelrätta försök här (tyvärr!) för det är bara jag som har bebissug, maken är mer än nöjd med de tre vi redan har Tungan ute
    Dock tacksam över att han okejade uttag av spiralen i februari och att ifall det blir en till så blir det. Försöker flirta till mig lite liggeri kring äl varje månad, men den här gången lyckades jag bara 4 dagar innan äl för han blev magsjuk sen, så förhoppningarna är minst sagt låga denna cykel xD
    visst hade du bim ihelgen? hur går det för dig? :) 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-24 10:27:45 följande:
    men wow!! stort stort grattis till er :D så roligt!! hur mår du hur känns det? då var det positivt alltså, alla skuggor vi såg på dina test! 
    Det var positivt!! :) tusen tack! jag mår bra, känner ingenting om jag ska vara ärlig. Igår var jag trött på eftermiddagen så jag la mig och vilade men sov ganska dåligt natten innan så det kan lika gärna vara det :) oroar mig lite för att det inte känns något, förra kände jag ändå ganska snabbt men då var det ju ingenting ändå. Tempningen har jag slutat med för det stressade mig bara.. hur mår du? :) 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-24 10:43:20 följande:
    Det var positivt!! :) tusen tack! jag mår bra, känner ingenting om jag ska vara ärlig. Igår var jag trött på eftermiddagen så jag la mig och vilade men sov ganska dåligt natten innan så det kan lika gärna vara det :) oroar mig lite för att det inte känns något, förra kände jag ändå ganska snabbt men då var det ju ingenting ändå. Tempningen har jag slutat med för det stressade mig bara.. hur mår du? :) 
    så roligt! när blir bf? vi borde ha ungefär samtidigt :)) 

alltså jag känner inte heller något! kan ha lite molvärk i magen vissa stunder men inget mer.. hade knappt några symptom förra graviditeten så på ett sätt vore det skönt att inte ha det nu med, men samtidigt blir man ju orolig att det avstannat eller blir missfall.. jag tempar fortf faktiskt. och har tänkt att boka in ett tidigt ultraljud. hur tidigt kan man se något, vet du? :) 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles