• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 19:39:33 följande:
    Då är det banne mig dig tur nu! Håller tummarna att fröet är där för att stanna! Solig
    Tack Hjärta det är också första barnet för oss.. vilket försök är ni på? 
  • Linneaeli

Jag hoppas också in i denna tråd hoppas det är okej.
    Vill först och främst gratulera till er som plussat de senaste dagarna!! 

Andra månaden nu som vi försöker bli gravida, är ganska säker på att det inte tagit sig denna gång pga hur grafen ser ut. Men nu till min fråga, min mens är beräknad att komma på söndag, tempen har stigit efter beräknad ÄL men appen har fortfarande inte bekräftat ÄL, någon som förstår varför? 

• Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 19:51:16 följande:
    Tack Hjärta det är också första barnet för oss.. vilket försök är ni på? 
    Inga regelrätta försök här (tyvärr!) för det är bara jag som har bebissug, maken är mer än nöjd med de tre vi redan har Tungan ute
    Dock tacksam över att han okejade uttag av spiralen i februari och att ifall det blir en till så blir det. Försöker flirta till mig lite liggeri kring äl varje månad, men den här gången lyckades jag bara 4 dagar innan äl för han blev magsjuk sen, så förhoppningarna är minst sagt låga denna cykel xD
  • Symetrical
    Linneaeli skrev 2022-08-19 20:22:36 följande:

Jag hoppas också in i denna tråd hoppas det är okej.
    Vill först och främst gratulera till er som plussat de senaste dagarna!! 

Andra månaden nu som vi försöker bli gravida, är ganska säker på att det inte tagit sig denna gång pga hur grafen ser ut. Men nu till min fråga, min mens är beräknad att komma på söndag, tempen har stigit efter beräknad ÄL men appen har fortfarande inte bekräftat ÄL, någon som förstår varför? 

Men självklart, du är så välkommen så! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle tro att det beror på att din temp inte gått upp högre än innan förmodad äl (Du låg ju högre på cd 14-17 än vad du gör nu) Sen fattas det också väldigt många tempar, som säkert gör nc osäker. Tog du även ältest som visade positivt någon dag?

• Linneaeli
    Symetrical skrev 2022-08-20 07:06:47 följande:

Men självklart, du är så välkommen så! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle tro att det beror på att din temp inte gått upp högre än innan förmodad äl (Du låg ju högre på cd 14-17 än vad du gör nu) Sen fattas det också väldigt många tempar, som säkert gör nc osäker. Tog du även ältest som visade positivt någon dag?

Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Min cykel har krånglat lite på senaste tiden. Jag hade ett positivt äl-test 6 juli, men tempen steg aldrig som den skulle så jag misstänker att ägglossningen uteblev och började istället invänta mens. Hade spotting 20-24 juli men det var aldrig någon ordentligt mens så fortsatte vänta men inte haft någon mer blödning sedan dess. Nu i efterhand så misstänker jag att det nog var en mens ändå mellan 20-24 juli och jag hade ny äl 9 augusti, har dock inte tagit några äl-test denna månad eftersom jag inte trodde att jag var inne på en ny cykel.

Mina cyklar brukar fungera som en klocka så är ganska frustrerande att det blir såhär nu när vi börjat försöka igen...
  • Symetrical
    Linneaeli skrev 2022-08-20 08:26:14 följande:
    Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Min cykel har krånglat lite på senaste tiden. Jag hade ett positivt äl-test 6 juli, men tempen steg aldrig som den skulle så jag misstänker att ägglossningen uteblev och började istället invänta mens. Hade spotting 20-24 juli men det var aldrig någon ordentligt mens så fortsatte vänta men inte haft någon mer blödning sedan dess. Nu i efterhand så misstänker jag att det nog var en mens ändå mellan 20-24 juli och jag hade ny äl 9 augusti, har dock inte tagit några äl-test denna månad eftersom jag inte trodde att jag var inne på en ny cykel.

Mina cyklar brukar fungera som en klocka så är ganska frustrerande att det blir såhär nu när vi börjat försöka igen...
    Aha, då är jag med! Det är ju svårt att veta vad din basaltemp ligger på, eftersom du tempat så kort tid.. Obestämd Vad låg den på innan spottingsen/mensen kom? Var den högre då? Jag tror inte att du haft äl den här månaden, med tanke på att tempen som sagt var inte är högre än den va innan förmodad äl.
    Eller också är du gravid och spottingsen var infästning eller genombrottsblödning. Har du tagit nåt gravtest?
  • Linneaeli
    Symetrical skrev 2022-08-20 12:21:47 följande:
    Aha, då är jag med! Det är ju svårt att veta vad din basaltemp ligger på, eftersom du tempat så kort tid.. Obestämd Vad låg den på innan spottingsen/mensen kom? Var den högre då? Jag tror inte att du haft äl den här månaden, med tanke på att tempen som sagt var inte är högre än den va innan förmodad äl.
    Eller också är du gravid och spottingsen var infästning eller genombrottsblödning. Har du tagit nåt gravtest?
    Jag hat tempat sedan 2017, efter en graviditet 2018 så har jag inte tempot lika frekvent utan börjat nu igen i maj då vi försöker bli gravida. Har tagit massa gravtest och är tyvärr inte gravid, tog ett senast idag och det var negativt Rynkar på näsan
    Men som du säger så har tempen inte sjunkit efter jag hade spottings så det bör nog inte räknas som det, i så fall är jag på CD 68... 
    Något skumt är det vilket fall och jag hoppas bara att mensen kommer snart. 
  • Symetrical
    Linneaeli skrev 2022-08-20 13:16:20 följande:
    Jag hat tempat sedan 2017, efter en graviditet 2018 så har jag inte tempot lika frekvent utan börjat nu igen i maj då vi försöker bli gravida. Har tagit massa gravtest och är tyvärr inte gravid, tog ett senast idag och det var negativt Rynkar på näsan
    Men som du säger så har tempen inte sjunkit efter jag hade spottings så det bör nog inte räknas som det, i så fall är jag på CD 68... 
    Något skumt är det vilket fall och jag hoppas bara att mensen kommer snart. 
    Men om du tempat så länge vet du kanske vad din basaltemp respektive lutealfastemp brukar ligga på..? Tänker att det kanske kan ge dig en fingervisning på om du haft äl eller inte :))
  • Finmamma

Hej

Någon som varit med om att få sparsam mens i 2 dagar (när man normalt har ca 7 dagar) och att tempen inte gått ner? 

Jag mår otroligt illa men brösten ömmar inte lika mycket. i torsdags morse mådde jag så illa och va så yr att jag kräkte 2 ggr.

Jag har ju inte testat mig eftersom mensen kom i lördags 1 dag för sent. 

bifogar min tempkurva

• Symetrical
    Finmamma skrev 2022-08-22 06:41:08 följande:

Hej

Någon som varit med om att få sparsam mens i 2 dagar (när man normalt har ca 7 dagar) och att tempen inte gått ner? 

Jag mår otroligt illa men brösten ömmar inte lika mycket. i torsdags morse mådde jag så illa och va så yr att jag kräkte 2 ggr.

Jag har ju inte testat mig eftersom mensen kom i lördags 1 dag för sent. 

bifogar min tempkurva

Ta ett test! Kan ju ha varit en genombrottsblödning du fick. Och är testet negativt lär tempen sjunka så småningom
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles