• Linneaeli

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag hoppas också in i denna tråd hoppas det är okej.
    Vill först och främst gratulera till er som plussat de senaste dagarna!! 

Andra månaden nu som vi försöker bli gravida, är ganska säker på att det inte tagit sig denna gång pga hur grafen ser ut. Men nu till min fråga, min mens är beräknad att komma på söndag, tempen har stigit efter beräknad ÄL men appen har fortfarande inte bekräftat ÄL, någon som förstår varför? 

• Linneaeli
    Symetrical skrev 2022-08-20 07:06:47 följande:

Men självklart, du är så välkommen så! {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle tro att det beror på att din temp inte gått upp högre än innan förmodad äl (Du låg ju högre på cd 14-17 än vad du gör nu) Sen fattas det också väldigt många tempar, som säkert gör nc osäker. Tog du även ältest som visade positivt någon dag?

Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Min cykel har krånglat lite på senaste tiden. Jag hade ett positivt äl-test 6 juli, men tempen steg aldrig som den skulle så jag misstänker att ägglossningen uteblev och började istället invänta mens. Hade spotting 20-24 juli men det var aldrig någon ordentligt mens så fortsatte vänta men inte haft någon mer blödning sedan dess. Nu i efterhand så misstänker jag att det nog var en mens ändå mellan 20-24 juli och jag hade ny äl 9 augusti, har dock inte tagit några äl-test denna månad eftersom jag inte trodde att jag var inne på en ny cykel.

Mina cyklar brukar fungera som en klocka så är ganska frustrerande att det blir såhär nu när vi börjat försöka igen...
  • Linneaeli
    Symetrical skrev 2022-08-20 12:21:47 följande:
    Aha, då är jag med! Det är ju svårt att veta vad din basaltemp ligger på, eftersom du tempat så kort tid.. Obestämd Vad låg den på innan spottingsen/mensen kom? Var den högre då? Jag tror inte att du haft äl den här månaden, med tanke på att tempen som sagt var inte är högre än den va innan förmodad äl.
    Eller också är du gravid och spottingsen var infästning eller genombrottsblödning. Har du tagit nåt gravtest?
    Jag hat tempat sedan 2017, efter en graviditet 2018 så har jag inte tempot lika frekvent utan börjat nu igen i maj då vi försöker bli gravida. Har tagit massa gravtest och är tyvärr inte gravid, tog ett senast idag och det var negativt Rynkar på näsan
    Men som du säger så har tempen inte sjunkit efter jag hade spottings så det bör nog inte räknas som det, i så fall är jag på CD 68... 
    Något skumt är det vilket fall och jag hoppas bara att mensen kommer snart. 
  • Linneaeli
    Sucken skrev 2022-08-26 12:23:03 följande:

Cykeldag 35 och fortfarande ingen ÄL. Förstod att det skulle bli problem efter p-pillren då jag har pcos, men hade ändå hoppats att få en ägglossning eller mens vid det här laget. Vet att man inte ska stressa, men har redan börjat googla mig fram efter ägglossningsstimulerande. Undra hur länge man kan vänta innan man ber gyn om hjälp? Haha, jag vet att det kan ta tid efter p-piller, men hade väldigt oregelbunden mens innan p-pillren också. Frågan är bara om det blivit bättre på 15 år eller om det är samma jäkelskap nu. =p

Hade kontakt med barnmorska då min mens var 60 dagar sen, det enda svaret jag fick var tyvärr att man inte kan få någon hjälp förrän mensen är 6 månader sen!!! Min mens kom sen tack och lov men vet hur det känns att bara gå runt och vänta.. 
    Men att kontakta gyn och få en undersökning skadar ju aldrig! 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles