• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Lojnnn

Vad tror ni om min kurva? Fick precis negativt graviditetstest🙁 Min cykel var extra lång denna månad pga vart ute och rest? 

• Dabro13
    Lojnnn skrev 2022-10-20 18:26:38 följande:

Vad tror ni om min kurva? Fick precis negativt graviditetstest🙁 Min cykel var extra lång denna månad pga vart ute och rest?

Har du bara 10 dagar mellan ÄL och mens ?
    Jag tycker kurvan ser fin ut den är ju fortfarande hög, så testa om någon dag till om tempen fortfarande är hög 😊
  • Dabro13
    Lojnnn skrev 2022-10-20 18:26:38 följande:

Har du bara 10 dagar mellan ÄL och mens ?
    Jag tycker kurvan ser fin ut den är ju fortfarande hög, så testa om någon dag till om tempen fortfarande är hög 😊
  • Lojnnn

Jag har 12 dagar mellan ÄL och mens ☺️ men känns som många testar positivt så tidigt? 

• Dabro13
    Lojnnn skrev 2022-10-20 19:11:38 följande:

Jag har 12 dagar mellan ÄL och mens ☺️ men känns som många testar positivt så tidigt?

Ja jag har läst om folk som plussat Äl+8 men även många som testat negativt då och testat positivt ÄL+12, så hoppas tempen håller sig uppe och testa igen ☺️ håller tummarna för dig !
  • Lojnnn

Tack snälla! Min temp gick ner lite nu, men hoppas ändå.. Denna väntan är jobbig 🙁

• Vicblomman

Kära NC-experter. Första gången för mig som jag använder NC efter jag haft lite svårt att bli gravid. Enligt tempen verkar det inte som ägglossning skett va? Med tanke på att den inte höjs över strecket 😟 Blir så ledsen då jag förstått det som att den måste höjas ganska rejält för att en kvalitativ ägglossning har skett? 
  • Symetrical
    Vicblomman skrev 2022-11-08 13:05:36 följande:
    Kära NC-experter. Första gången för mig som jag använder NC efter jag haft lite svårt att bli gravid. Enligt tempen verkar det inte som ägglossning skett va? Med tanke på att den inte höjs över strecket 😟 Blir så ledsen då jag förstått det som att den måste höjas ganska rejält för att en kvalitativ ägglossning har skett? 
    Nej, det ser inte ut som att äl skett än. Har du fått något positivt ältest? Och hur långa cykler brukar du ha? Tänker att äl kanske är på g..!? Har du haft några mera känningar på äl eller fertilt sekret? 😊
  • Mozza

Hoppar in här! 👋 jag har fått 2 temptoppar på 36,99 nu, cykeldag 9 och 18. Appen uteslöt dem själv och trodde att jag tempat fel. Jag har dock inte tempat fel, sovit dåligt eller varit sjuk. Någon som vet varför jag får temptoppar helt plötsligt? 🤔

• Dabro13
    Mozza skrev 2022-11-09 22:07:49 följande:

Hoppar in här! 👋 jag har fått 2 temptoppar på 36,99 nu, cykeldag 9 och 18. Appen uteslöt dem själv och trodde att jag tempat fel. Jag har dock inte tempat fel, sovit dåligt eller varit sjuk. Någon som vet varför jag får temptoppar helt plötsligt? 🤔

Svårt att säga kan ju vara tiden du mätt skiljer sig? Varmt/kallt i rummet? Om du varit på G att bli sjuk etc. Druckit alkohol eller gjort något som ökat den helt enkelt
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles