• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • oshark
    fris skrev 2023-03-29 08:51:58 följande:

Hej! 
    Första månaden med Natural cycles nu så kanske inte så lätt att lita på ännu. Men har endast fått negativa ägglossningstest, det som såg ?mest? positivt var  cykeldag 15 och även då jag tyckte flygningarna ändrades. Jag har regelbunden cykel på 29-31 dagar men det har hänt någon gång att den varit en aning längre. Men jag blir inte klok på detta, kan jag ha haft ägglossning på dag 19 trots negativt test? Förra månaden fick jag klart positivt på dag 17.
    Vi har ju tyvärr inte fått till det så mycket denna månad så att jag ska vara gravid känns ju inte så troligt men blir ändå förvirrad..

Ja. Jag får nästan aldrig positivt på ÄL-tester. Dricker för mycket och kissar för ofta och testar tydligen aldrig vid rätt tillfälle

Lita på tempen, inte på testet. 
  • Symetrical
    fris skrev 2023-03-29 08:51:58 följande:

Hej! 
    Första månaden med Natural cycles nu så kanske inte så lätt att lita på ännu. Men har endast fått negativa ägglossningstest, det som såg ?mest? positivt var  cykeldag 15 och även då jag tyckte flygningarna ändrades. Jag har regelbunden cykel på 29-31 dagar men det har hänt någon gång att den varit en aning längre. Men jag blir inte klok på detta, kan jag ha haft ägglossning på dag 19 trots negativt test? Förra månaden fick jag klart positivt på dag 17.
    Vi har ju tyvärr inte fått till det så mycket denna månad så att jag ska vara gravid känns ju inte så troligt men blir ändå förvirrad..

Har du tagit något gravtest? Jag tror att du kan ha haft äl på cd 16 eller 17, eftersom tempen dippade då Ocu sen ökade mer. Tror att nc kan ha svårt att spå exakt äl, eftersom du inte tempat så många dagar innan förväntad äl. Vad händer om du lägger in några fejktempar kring 36 på Cd 7-11? 😊
  • fris
    Symetrical skrev 2023-03-30 12:36:36 följande:
    Har du tagit något gravtest? Jag tror att du kan ha haft äl på cd 16 eller 17, eftersom tempen dippade då Ocu sen ökade mer. Tror att nc kan ha svårt att spå exakt äl, eftersom du inte tempat så många dagar innan förväntad äl. Vad händer om du lägger in några fejktempar kring 36 på Cd 7-11? 😊
    Jag tog gravtest idag, positivt! Antar att jag hade ägglossning lite tidigare än cd 19 😁
  • Symetrical
    fris skrev 2023-03-30 14:14:48 följande:
    Jag tog gravtest idag, positivt! Antar att jag hade ägglossning lite tidigare än cd 19 😁
    Hurra, vad kul! Kände det på mig! Stort grattis 🥳
  • fris

Det gick inte vägen (denna gången heller..), tidigt missfall strax efter jag plussat😔
    Men nu förstår jag inte min graf alls återigen.. Jag hade positivt ägglossningstest på cd17, och temperaturen har ju ökat stabilt sen dess men inte alls så mycket som i tidigare cykel. Kan jag ha haft ägglossning ändå, eller kan det vara missfallet som spökar?
  • My871

hej allihop! Jag har en fråga angående tempning till er som sysslat med det en längre tid. Det är ju så att är du gravid så håller sig tempen uppe på en högre nivå och är du inte gravid så sänks tempen och du får mensen. Tempen kan sjunka flera dagar före din mens börjar. Säg att man har en rätt så kort lutealfas (11-12 dagar, vilket jag har) då kan ju tempen börjar dippa innan ens ägget har fäst sig. Kan inte ägget fästa sig om tempen sjunker och det är kört. Eller kan ägget fästa sig och sedan stiger tempen igen. Hoppas ni förstår hur jag menar :) 

• AgSara

Undrar varför NC tar så lång tid att bekräfta ÄL? 
    fick positivt ÄL test och typiska smärtor och flytning som tyder på att det skedde den 15 eller 16/5. 
    vad tror ni? 
  • oshark
    AgSara skrev 2023-05-23 12:54:56 följande:
    Undrar varför NC tar så lång tid att bekräfta ÄL? 
    fick positivt ÄL test och typiska smärtor och flytning som tyder på att det skedde den 15 eller 16/5. 
    vad tror ni? 
    För att du bara har två temperaturer över CL. Tittar man bara på tempen skulle du kunna haft ÄL CD21 också, och att den höga tempen bara var en avvikelse. Du ska ha tre dagar över CL för att NC ska sätta ut ÄL om jag minns rätt.
  • Mitchelina

ingen mens ännu, är på bim+3 nu, äl+15. Testa negativt på bim. Men tempen fortsätter sjunka men ingen mens, kan man ha en lutealfas som är längre än 16 dagar utan att vara gravid? Är ju på äl+16 imorgon, tänkte mer om man ska börja oroa sig för annat. Ser ju dock ut som mensen ska komma närsomhelst. Gravid verkar jag ju inte vara iallafall haha
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles